Gå til innhold

Kontantstøtte igjen

Anbefalte innlegg

Gjest ennå litt forvirret

Hei

Takk for tidligere info om kontantstøtte.

Nå har jeg fått oppgjøret i posten, men det har vært en lang vei. Først fikk jeg beskjed på tlf om at det ikke var en ny lov ang. kontantstøtte. Jeg ga beskjed om at det var jeg helt sikker på, men lurte på om loven hadde tilbakevirkende kraft. Fikk da beskjed om at det hadde den iallefall ikke. Jeg spurte om hun var 100% sikker på det. Ja det var hun, ingen nye lover hade tilbakevirkende kraft. Men så har vi jo DOL da, og jeg fant jo ut at hun tok feil. Sendte da søknad, vedlagt kopi av loven.

Etter en ukes tid ringte TK for litt tilleggsopplysninger, og hun konkludedrte med at jeg hadde rett på tilbakebetaling. Jeg hadde 80% adopsjonspenger, og spurte om jeg ikke hadde rett på fra maks dato ved fulle ad.penge. Nei, det kunne jeg bare glemme, det var hun helt sikker på. Jeg ga beskjed om at jeg kom til å sjekke det opp, og komme med en tilbakemelding. Senere på dagen ringte hun, jeg skulle få etterbet. fra maks dato. Så da hadde jeg rett da, spurte jeg. Nei, svarte hun, men jeg velger å tolke loven slik. Det hørtes ut som om hun mente at hun var veldig snill, hahaha.

Så kom brevet i posten, og da det har tatt så mye feil før lurer jeg på følgende:

Hvor mye har jeg rett på pr mnd når barnet har gått 3 dg i barnehage?

Er kontantstøtten skattepliktig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224597-kontantst%C3%B8tte-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Hvor mye du har krav på ved tre dagers barnehage er ikke enkelt å svare på... det kommer an på den avtalte oppholdstiden i barnehagen det... Dvs hvilket tilbud barnehagen har til kontantstøttebarna, og det varierer. Noen har tilpasset tilbudet til kontantstøttebarn, andre har det ikke....

Kontantstøtten reduseres etter et visst antall timer. Og det er ikke den tiden man faktisk bruker barnehagen som teller, men hvilket tilbud barnet er registert inn på.

Noen bhg kan ha feks kun 9-timerst tilbud. Da vil barnet som går tre dager i barnehagen ha 27 timers barnehage pr uke, og får utbetalt 661 kr pr mnd, mens i en annen barnehage kan et barn ha 6timers tilbud, tilsammen 18 timer i uka ved tredagers plass, og kommer da på en annen sats, 1321 kr pr mnd.

Følgende satser er funnet på trygdeetatens nettside... og husk det er avtalt oppholdstid som gjelder, ikke faktisk oppholdstid...

Satser

Avtalt oppholdstid i barnehagen

(timer pr uke) Beløp pr måned

0 kr 3.303,-

1-8 kr 2.642,-

9-16 kr 1.982,-

17-24 kr 1.321,-

25-32 kr 661,-

33 og mer kr 0,-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...