ingoen Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Har et spørsmål som jeg lurer veldig på, håper noen kloke hoder kan hjelpe. En veninne av meg har prøvd aktivt å bli gravid i 1 1/2 år. Hun har nå fått vite at hun har litt unormale hormonverdier. FSH ligger på 13.1 (normalt = 2,8 - 11,3 ) Østradiol er 72 (normalt= 80 - 790). Hun har selv lest seg frem til at sjansene hennes for å bli gravid er minimale. Stemmer dette ? Hun er knust og fortvilet, har ikke time hos legen før om 1 mnd. Vet noen hva disse nivåene betyr og hva det vil medføre? Dama er 20 år. Blir svært takknemlig for svar. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Aner ikke noe om hormonverdier. Men jeg tviler på at de gjør at hun aldri kan bli gravid. Det går an å gjøre endel med hormonbehandling, prøverør osv. Du vet ikke noe om verdiene på de mannlige kjønnshormonene? Ved f.eks. PCO vil det være en økning i de hormonene. Har hun det går det å bli gravid - det er jeg bevis på! 0 Siter
ingoen Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 Aner ikke noe om hormonverdier. Men jeg tviler på at de gjør at hun aldri kan bli gravid. Det går an å gjøre endel med hormonbehandling, prøverør osv. Du vet ikke noe om verdiene på de mannlige kjønnshormonene? Ved f.eks. PCO vil det være en økning i de hormonene. Har hun det går det å bli gravid - det er jeg bevis på! Alle andre hormonverdier var fine, så ting tyder ikke på PCO. Hun har tempet og ført logg over syklusen siden august, og hun har alltid eggløsning og positiv el-test. Kan i tillegg nevne at hun har kraftige mens-blødninger, og at hun har mye smerter ved menstruasjon. Uff, hvorfor skal det være så himla vanskelig å lage barn ? Vanskelig å være en god støtte i en slik situasjon, er liksom lite jeg kan si som er mening i. 0 Siter
hmmmmmmmm Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Alle andre hormonverdier var fine, så ting tyder ikke på PCO. Hun har tempet og ført logg over syklusen siden august, og hun har alltid eggløsning og positiv el-test. Kan i tillegg nevne at hun har kraftige mens-blødninger, og at hun har mye smerter ved menstruasjon. Uff, hvorfor skal det være så himla vanskelig å lage barn ? Vanskelig å være en god støtte i en slik situasjon, er liksom lite jeg kan si som er mening i. Kan det være endometriose hun har? 0 Siter
Gjest Teline Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Hei..vet nok ikke noe om verdier, men selv om sjansene hennes for å bli gravid er små er de likevel til stede. To bekjente av meg har fått greie på at de mest sannsynlig ikke kunne bli gravide - i alle fall på vanlig måte - begge to er blitt det (helt etter naturmetoden). En av dem er nå gravid for andre gang;) 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Aner ikke noe om hormonverdier. Men jeg tviler på at de gjør at hun aldri kan bli gravid. Det går an å gjøre endel med hormonbehandling, prøverør osv. Du vet ikke noe om verdiene på de mannlige kjønnshormonene? Ved f.eks. PCO vil det være en økning i de hormonene. Har hun det går det å bli gravid - det er jeg bevis på! er det ikke økning i de kvinnelige kjønnshormonene ved PCO? Det sa nemlig legen min..? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Alle andre hormonverdier var fine, så ting tyder ikke på PCO. Hun har tempet og ført logg over syklusen siden august, og hun har alltid eggløsning og positiv el-test. Kan i tillegg nevne at hun har kraftige mens-blødninger, og at hun har mye smerter ved menstruasjon. Uff, hvorfor skal det være så himla vanskelig å lage barn ? Vanskelig å være en god støtte i en slik situasjon, er liksom lite jeg kan si som er mening i. Ja, hvorfor skal det være så vanskelig å lage barn - det spurte jeg meg om mange ganger jeg også i vår prøveprosess. Ikke lett å si, men det føles utrolig urettferdig når man tenker på alle de 16-åringene som har sex 1 gang i fylla og blir gravide... Men livet er urettferdig, dessverre. Får håpe hun får god hjelp, og at hun blir gravid snart. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 er det ikke økning i de kvinnelige kjønnshormonene ved PCO? Det sa nemlig legen min..? Husker ikke helt, men vet at det er økning i de mannlige - fordi cystene i eggstokken produserer testosteron. Derfor får man også økt kroppsbehåring, mer kviser, androgen vektøkning (over magen) osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.