Gå til innhold

Adopsjonsforum og informasjon

Anbefalte innlegg

Du skriver en advarsel om at man ikke er så anonym her inne som vi tror. Hvorfor ikke godta at noen da vil være uten fast nick nettopp av den grunn?!

Og min forening er heller ikke gode nok på siste nytt om landene sine. Vi får alle nyhetene via en eller annen kanal på internett. Men vi klager ikke hele tiden på det. En vesentlig forskjell.

Er det ikke bedre at alle foreningene får jobbe i fred med papirene våre og får sendt dem fort av gårde til giverlandene, istedenfor å absolutt måtte undersøke ryktebørsen på internett hver dag/uke?

Noen land er også mer lukket med info enn andre land. Og det kan hende de ønsker å ha det slik. Det må våre foreninger respektere, og de jobber nok så hurtig de kan med sine ressurser som de har til rådighet.

Og du får det til å høres ut som at det er bare deg som har ventet i tre år. Men det er mange i samme bås som deg. Og de kunne også ha blitt grinebitere, men er ikke det.

Og nei jeg liker ikke mennesker som må buse ut på en negativ måte hele tiden og klage på alt mulig. Ikke når det gjelder adopsjon og ikke i arbeidslivet ellers.

Meningen med å sette seg opp imot deg her og nå har vært å vise deg at vi ikke alle puser rundt bare deg.

Og tro meg når jeg sier at jeg ønsker faktisk at du skal få telefonen din snart, men inntil den tid så får jeg la vær å lese dine innlegg for jeg blir så trøtt av dem.

Hvorfor henge seg opp i, og angripe snø?

Jeg forstår godt hennes frustrasjon, og syns hun har full rett til å sukke og klage litt her på dol og på fub. Kjære vakre vene, hun har ventet i 22 mnd, mye lenger enn hun hadde trodd, jeg hadde blitt gal av dette selv.

22 mnd er lang ventetid, med papirene i landet, bare fortsett og øs ut din frustrasjon du snø!

Så får de som ikke vil høre deg klage litt, heller la være å lese innleggene dine.

Kinasøkere klager og uffer seg værre, nå som ventingen har gått opp 3-4 mnd, og de er det mange av, så skulle bare mangle at ikke snø også kan klage litt da, med sine 22 måneder!

Fortsetter under...

trk1365380645

Du skriver en advarsel om at man ikke er så anonym her inne som vi tror. Hvorfor ikke godta at noen da vil være uten fast nick nettopp av den grunn?!

Og min forening er heller ikke gode nok på siste nytt om landene sine. Vi får alle nyhetene via en eller annen kanal på internett. Men vi klager ikke hele tiden på det. En vesentlig forskjell.

Er det ikke bedre at alle foreningene får jobbe i fred med papirene våre og får sendt dem fort av gårde til giverlandene, istedenfor å absolutt måtte undersøke ryktebørsen på internett hver dag/uke?

Noen land er også mer lukket med info enn andre land. Og det kan hende de ønsker å ha det slik. Det må våre foreninger respektere, og de jobber nok så hurtig de kan med sine ressurser som de har til rådighet.

Og du får det til å høres ut som at det er bare deg som har ventet i tre år. Men det er mange i samme bås som deg. Og de kunne også ha blitt grinebitere, men er ikke det.

Og nei jeg liker ikke mennesker som må buse ut på en negativ måte hele tiden og klage på alt mulig. Ikke når det gjelder adopsjon og ikke i arbeidslivet ellers.

Meningen med å sette seg opp imot deg her og nå har vært å vise deg at vi ikke alle puser rundt bare deg.

Og tro meg når jeg sier at jeg ønsker faktisk at du skal få telefonen din snart, men inntil den tid så får jeg la vær å lese dine innlegg for jeg blir så trøtt av dem.

"Og du får det til å høres ut som at det er bare deg som har ventet i tre år. Men det er mange i samme bås som deg. Og de kunne også ha blitt grinebitere, men er ikke det."

Og noen har ikke ventet så lenge men blir grinebitere og går til usaklige angrep på andre adoptanter likevel! Jeg syns du burde akseptere at alle har eiendomsrett til sine egne følelser, men det er ikke ok å plage andre uansett!

Mvh

"Og du får det til å høres ut som at det er bare deg som har ventet i tre år. Men det er mange i samme bås som deg. Og de kunne også ha blitt grinebitere, men er ikke det."

Hvis du går inn på AF sin side så ser du at de har en link om ventetider nå. Og nei vi er ikke mange som er i samme bås i AF.

At det er flere feks i Inoradopt som venter så lenge er en annen sak. Og for å være helt ærlig så hadde ikke jeg heller klaget høylytt om jeg med viten og vilje hadde valgt et land hvor foreningen på forhånd sa at ventetiden var 2-3 år..... Men du ser kanskje ikke forskjellen? Jeg kjenner det store flertallet av de colombiasøkerne som er på overtid, og jeg kan love deg at de er flinke til å klage, de også. Bare ikke her....

Og jeg beklager hvis du føler jeg får for mye oppmerksomhet her, men det kan jeg virkelig ikke styre selv. Så får du bare håpe at ventetiden i Kina ikke fortsetter å stige, slik at du kanskje også med tid og stunder får lyst til å lufte litt frustrasjon offentlig... Men hvis det skulle skje, så må det jo være litt godt å vite at du kan klage her, og få støtte og oppmuntring. Og en og annen sur kommentar fra sånne som deg ;-)

Beste hilsen fra

Gjest venter også

Hvis du går inn på AF sin side så ser du at de har en link om ventetider nå. Og nei vi er ikke mange som er i samme bås i AF.

At det er flere feks i Inoradopt som venter så lenge er en annen sak. Og for å være helt ærlig så hadde ikke jeg heller klaget høylytt om jeg med viten og vilje hadde valgt et land hvor foreningen på forhånd sa at ventetiden var 2-3 år..... Men du ser kanskje ikke forskjellen? Jeg kjenner det store flertallet av de colombiasøkerne som er på overtid, og jeg kan love deg at de er flinke til å klage, de også. Bare ikke her....

Og jeg beklager hvis du føler jeg får for mye oppmerksomhet her, men det kan jeg virkelig ikke styre selv. Så får du bare håpe at ventetiden i Kina ikke fortsetter å stige, slik at du kanskje også med tid og stunder får lyst til å lufte litt frustrasjon offentlig... Men hvis det skulle skje, så må det jo være litt godt å vite at du kan klage her, og få støtte og oppmuntring. Og en og annen sur kommentar fra sånne som deg ;-)

Beste hilsen fra

Synes det er rart at du ikke tåler at noen klager på deg når du klager på foreningen din.

Ventetiden i kina stiger og den kan ifølge ryktebørsen nå 18 mnd. Det er også litt forskjell når man tenker etter siden ventetiden her har vært nede i 6-7 mnd.

Det er ikke første gang jeg venter med en tid som stiger underveis.

Så uerfaren er jeg ikke om du tror det.

Jeg trøster gjerne folk her inne når de er lei seg og nede. Men som jeg har skrevet tidligere så er det forskjell på det som skrives. Og jeg har vært igjennom dine innlegg tidligere også når du har "fyrt" deg opp. Så for meg så fremstår du nå etter flere år som et sutrete barn i hvert innlegg du skriver.

Slik oppfatter jeg deg og det er utrolig at du ikke tåler å lese noe negativt om deg selv.

Jeg synes synd på din forening som får slik offentlig skittenvask flere ganger. Selvom du skriver at du er fornøyd med behandlingen av din sak, så vil nye lesere kunne sitte igjen med et minne om at den foreningen vil ikke jeg være med i. Man husker det negative, ikke sant? Og det gagner ingen.

Har ikke tenkt å svare på fler innlegg av deg nå, har fått frem hva jeg synes om det du skriver.

Synes det er rart at du ikke tåler at noen klager på deg når du klager på foreningen din.

Ventetiden i kina stiger og den kan ifølge ryktebørsen nå 18 mnd. Det er også litt forskjell når man tenker etter siden ventetiden her har vært nede i 6-7 mnd.

Jeg trøster gjerne folk her inne når de er lei seg og nede. Men som jeg har skrevet tidligere så er det forskjell på det som skrives. Og jeg har vært igjennom dine innlegg tidligere også når du har "fyrt" deg opp. Så for meg så fremstår du nå etter flere år som et sutrete barn i hvert innlegg du skriver.

Slik oppfatter jeg deg og det er utrolig at du ikke tåler å lese noe negativt om deg selv.

Jeg synes synd på din forening som får slik offentlig skittenvask flere ganger. Selvom du skriver at du er fornøyd med behandlingen av din sak, så vil nye lesere kunne sitte igjen med et minne om at den foreningen vil ikke jeg være med i. Man husker det negative, ikke sant? Og det gagner ingen.

Har ikke tenkt å svare på fler innlegg av deg nå, har fått frem hva jeg synes om det du skriver.

Å joda, jeg tåler helt fint at noen klager på meg.Det er du som har et problem med at jeg klager, hvis du prøver å huske tilbake. At jeg svarer deg betyr ikke at jeg blir fornærma. Eller mener du at jeg bare burde la alt det du lirer av deg stå ukommentert, eller legge meg flat og si at du har helt rett??

Jeg har overhode ikke noe behov for å være venner med alle, så du må gjerne mislike klagingen min så mye du vil.

Og jeg kommer nok til å klage igjen, jeg. Men du har helt sikkert oppnådd at andre her inne ikke våger å klage verken på ventetid eller foreningen sin.

Og helt ærlig er jeg ikke helt sikker på hvem av oss to som klager mest....

Og det passer meg utmerket at du gir meg siste ordet ;-)

piluttanlei

Jeg har følgt med snø i hennes venting i lang tid nå , og aldrig opplevd henne som et''sutrete barn'' som du skriver . Derimot beundrer jeg folk som tør å stå for sine tanker og meninger , og jeg syns at det er erlig at hun sier det til sin forening å ikke bare skriver det her . Det er mange som sutrer å griner , men som ikke tør å stå frem å prøve gjøre noe med det . Jeg opplever vel egentlig DEG som betydlig mye mer sutrete å grinete , bare gjennom å lese en tråd med deg !

Klem til deg snø, stå på !

Dritlei

Annonse

Jeg har følgt med snø i hennes venting i lang tid nå , og aldrig opplevd henne som et''sutrete barn'' som du skriver . Derimot beundrer jeg folk som tør å stå for sine tanker og meninger , og jeg syns at det er erlig at hun sier det til sin forening å ikke bare skriver det her . Det er mange som sutrer å griner , men som ikke tør å stå frem å prøve gjøre noe med det . Jeg opplever vel egentlig DEG som betydlig mye mer sutrete å grinete , bare gjennom å lese en tråd med deg !

Klem til deg snø, stå på !

Dritlei

Takk til deg og andre som skriver koselige hilsner til meg :-) Selv om jeg begynner å lure på om det er disse hilsnene som er problemet til "venter også". Kanskje h*n rett og slett ikke liker at tråder som opprinnelig var andres klagerop blir kuppet av hyggelige tilbakemeldinger til meg?

Ikke vet jeg. Men jeg er i alle fall utrolig rørt over å se at det er mange mennesker som jeg kun har møtt her på dol som tenker på meg og krysser fingrene for meg. Takk skal dere ha!

Å joda, jeg tåler helt fint at noen klager på meg.Det er du som har et problem med at jeg klager, hvis du prøver å huske tilbake. At jeg svarer deg betyr ikke at jeg blir fornærma. Eller mener du at jeg bare burde la alt det du lirer av deg stå ukommentert, eller legge meg flat og si at du har helt rett??

Jeg har overhode ikke noe behov for å være venner med alle, så du må gjerne mislike klagingen min så mye du vil.

Og jeg kommer nok til å klage igjen, jeg. Men du har helt sikkert oppnådd at andre her inne ikke våger å klage verken på ventetid eller foreningen sin.

Og helt ærlig er jeg ikke helt sikker på hvem av oss to som klager mest....

Og det passer meg utmerket at du gir meg siste ordet ;-)

Fra en som kjenner deg "litt" og følger med både her og i AF.

Slapp off. Du er kul både her og der.Klem

Tenker dere noen gang på at små barn må være i en vanskelig situasjon for å bli adopterte og at alle muligheter skal være prøvd i føde landet først.

Nei, selvfølgelig ikke. Vi tenker bare på å få oss et barn fortest mulig, koste hva det koste vil!

Alvorlig talt, for et dumt spørsmål! Det er overhode ikke noen motsetning mellom å være lei seg fordi ting går tregt og å ha full forståelse for at landene jobber etter Haag-konvensjonen.

Og når alt dette er sagt så har også barnet alt å tjene på en snarlig løsning, uavhengig av hva løsningen blir.

Beste hilsen fra

Annonse

Jeg synes at du klager noe voldsomt. Du skriver jo innlegg på fub også har jeg sett. Jeg skjønner at det er frustrerende med ventetid, men du er ikke alene med å vente i lang tid. Det finnes også andre land hvor ventetiden er meget uforutsigbar. Heller ikke andre foreninger gir noe info uten at de har dokumentasjon på det de sier. Og det dukker heller ikke opp umiddelbart på deres sider med en gang det skjer en forandring.

Men det er vel ingen nick som syter så mye som du gjør om div. Selvom andre også kan bli frustrerte på både det ene og andre.

Jeg ønsker også at du skal få telefon snart, men vil med dette gi til syne at det er fler i ventegropa og jeg spør om det er nødvendig å hisse seg så opp i forskjellige saker som du gjør. Blir foreningene bedre i måten sin å arbeide på eller vil sytingen over tid gi oss saksbehandlere som gir oss dårligere service fordi dem også kan gå lei av kverulerende "kunder".?

Stå på snø. vi venter sammen med deg å håper det blir en snarlig løsning. Som andre også sier her inne så er det jammen godt du forteller oss andre som stikker innom her hvordan det går.Hadde det ikke vært for din delaktighet her inne på dol hadde jeg nok ikke vært så ofte innom... jeg venter nemlig med deg å kommer nok til å felle noen tårer når det blir endelig osv.

Å til deg som venter også ... hva har det med deres situasjon å gjøre at snø forteller oss om sine tanker å venting?Det er jo som du sier at det er flere som venter å mange av oss som er inne å ser etter om det har kommet nyheter har vært igjennom samme laaaaaaaaaaaaange ventingen å vet hvor forferdelig det er å vente leeenge. Med all respekt for snø som virkelig greier å sette ord på situasjonen,er det noe rart at hun venter? Jeg er endelig ferdig med å vente på vår familieforøkelse, det var et langt og uforutsigbart svangerskap.. men du vil vel også slå ned på det begrepet også kanskje .. for her går jo folk å venter som elefanten.. Snø venter på et søsken til sitt lille-store barn å snart blir det jo veldig langt hopp antagelig , noe som kan bli litt kjedelig for barnet som venter på å få en lekekamerat i huset.det er noe jeg vet å følte på her i familien at storebror gikk å lurte på hvorfor alle andre fikk søsken å ikke han enda han hadde ventet lengre enn de fleste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...