Gå til innhold

Lærere ut i ulovlig streik imorgen ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

5

• keinstein

5

• KaVa

2

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest dobba

Lærere må få lov til å streike de også som alle andre driver med i forskjellige yrker.

Det går ikke utover noen av barna. Hos oss overtar sfo barna når streiken begynner og skolebuss blir satt opp, så både foreldre og barn blir tatt vare på.

Synes det er viktig sak som blir tatt opp. Det er jo ikke lønn det er snakk om, men at alle skolene i landet vårt skal få gode retningslinjer for lærere og at elevene skal unngå å lide av dårlig komuneøkonomi. Tror jeg sånn helt overfladisk av det jeg har lest.

Annonse

Gjest sivil ulydighet

De må da få kjempe for sin rett din og!

Problemet er vel at aksjonen er klassifisert som ulovilig, i og med at forhandlingene ikke er avsluttet. Hvis de hadde ventet litt, og gjort det på lovlig vis hadde det ikke vært noen sak

Gjest girasol

Streiken er fullstendig berettiget! Det er KS som har ulovligjort den - selvfølgelig må lærerne få vise at dette er aldeles uhørt! Jeg tror ikke folk som ikke er lærere og ikke har satt seg inn i en lærers hverdag skjønner hva lærerne må kjempe mot (for) i denne saken!

Hilsen

Gjest grrhrr

Enig med lærerne i denne saken: Ja, til en bedre skole! Jeg er lei av at bystyrene nedprioriterer skolene våre.

Jeg har et barn med hørselhemning, og han går i en klasse med 30 barn. Det anbefalte er en klassestørrelse på 15, men siden det ikke er lovpålagt, har ikke skolen ressurser til å vurdere dette en gang.

Kvalitet betyr at lærerne har tid til å forberede god undervisning for barna mine OG har motivasjon og gnist til å være der og SE barna mine.

Fy fader så lei jeg er av politikere som krever effektivisering som går på bekostning av de minste i samfunnet! Tenker de ikke på hvilken ressurs barna våre er?

Ang effektivisering: Et eksempel er at det ikke blir vasket ordentlig på skolen i byen vår nå: Vaskepersonellet er utslitt, de får bare 8 minutter til å vaske et klasserom på og de må kjøre fra bygg til bygg. Det sier seg selv at kvaliteten på vaskingen ikke blir god nok, og at personellet har stort sykefravær, som igjen går utover de som er på jobb. Effektivisering i kommunen!

Penger i kassa betyr mer for bystyret, enn kvalitet og at det store flertallet har det godt (da er barna medregnet! De ER borgere de også).

Effektivisering, prestisje, favorisering (av de rikeste borgerne i samfunnet) og klasseskiller er for meg de første ord jeg kommer på når jeg tenker på dagens politkere.

Hvor er SV og Ap sin politikk oppi dette? Skulle ikke de skaffe oss en bedre skole??? La politikerne vaske skolene våre! Politikere som tenker effektivisering: Barna mine hadde faktisk hatt det bedre hjemme snart! I en skole med store klasser, skitne ganger og klasserom, slitne lærere.....frister det ikke å sende dem til i hvertfall.

Annonse

Gjest midia

Lærere må få lov til å streike de også som alle andre driver med i forskjellige yrker.

Det går ikke utover noen av barna. Hos oss overtar sfo barna når streiken begynner og skolebuss blir satt opp, så både foreldre og barn blir tatt vare på.

Synes det er viktig sak som blir tatt opp. Det er jo ikke lønn det er snakk om, men at alle skolene i landet vårt skal få gode retningslinjer for lærere og at elevene skal unngå å lide av dårlig komuneøkonomi. Tror jeg sånn helt overfladisk av det jeg har lest.

Synes ikke noe om at sfo skal åpne tidligere pga streiken, det vil jo på en måte bli streikebryteri.

Gjest M.Angelica

Problemet er vel at aksjonen er klassifisert som ulovilig, i og med at forhandlingene ikke er avsluttet. Hvis de hadde ventet litt, og gjort det på lovlig vis hadde det ikke vært noen sak

Noen ganger må man gjør ting litt ulovlig for å bli tatt på alvor.

Gjest Yljali

Ta det med ro!

Med de nye arbeidsvilkårene er det mange av de streikende lærererne som ikke kommer til å fortsette i den offentlige skolen i det hele tatt. Så barna dine slipper å ha dem som dårlige forbilder. Det er mange andre jobber lærerutdanna med litt tilleggskompetanse kan ta, så gjett om det kommer til å bli lærerflukt.

De beste går først, for de har mest å velge mellom. Til slutt sitter skolen igjen med noen pedagoger og assistenter med diverse kvalifikasjoner, tipper jeg.

Stå på, lærere! Kan ikke tenke meg at det KS foreslår skal bidra til å øke kvaliteten i skolen verken for de ansatte eller for de som burde være i fokus: Elevene.

Gjest ulovlig

Noen ganger må man gjør ting litt ulovlig for å bli tatt på alvor.

Kjenner en lærer, han har ikke full lærerstilling .... hans årslønn er 440.000,-, tar han noen vikartimer pr. uke (vikarlønnen er kjempebra), stiger årlønnens hans betraktelig ..... han begynte som lærer for to år siden .... han sier han kommer aldri til å bytte jobb .... han har høstferie, lang juleferie, vinterferie, lang påskeferie, alle fridagene i mai pluss laaaaaang sommerferie, altså kjempelønn med masse ferie.

Nei, jeg skjønner ikke hvorfor de streiker, sorry !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...