Gå til innhold

Lærere ut i ulovlig streik imorgen ...

Anbefalte innlegg

Gjest printa

Ok, så skal jeg forsøke å ta deg alvorlig, men kan du forklare meg litt hva du mente med at lærerne kunne planlegge sammen med elevene?

Jeg mente at lærerne kan planlegge sammen med elevene sine.

Det er da tross alt ikke alle elever som behøver tilpasset opplæring heller. Og selv om de behøver tilpasset opplæring, kan det vel heller ikke være noe i veien for at disse elevene kan medvirke i planleggingen av sin egen hverdag.

Det virker bare så vanskelig for lærere å tenke nye tanker. For min del, ser jeg bare det positive i at KS nå forsøker å røske i Utdanningsforbundet/Hjetland og co.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

5

• keinstein

5

• KaVa

2

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest berlitz

Jeg mente at lærerne kan planlegge sammen med elevene sine.

Det er da tross alt ikke alle elever som behøver tilpasset opplæring heller. Og selv om de behøver tilpasset opplæring, kan det vel heller ikke være noe i veien for at disse elevene kan medvirke i planleggingen av sin egen hverdag.

Det virker bare så vanskelig for lærere å tenke nye tanker. For min del, ser jeg bare det positive i at KS nå forsøker å røske i Utdanningsforbundet/Hjetland og co.

Ok, så får vi bare være uenige.

Gjest gujrs

Bra.

Men jeg irriterer meg bare over at det ikke er mulig å bli kvitt de dårlige, og absolutt ikke mulig å belønne de som er bra.

En lærer fikk ros i lokalavisen, og de andre lærerne ble rasende.

En lærer var/er klart ududgelig ogg direkte hatet, men jobber enda med barn. Klorer seg fast uten at noen kan gjøre noe. Eneste muligheten er fritt skolevalg, så ungene kan komme seg unna.

Løsningen på det problemet du nevner er kvalitetssikring under utdannelsen. Dersom praksislærere var flinkere til å råde et annet yrke til de lærerstudentene som de mente var udugelige. Samt høyskolelærere.

Jeg skrev en gang en FoU-oppgave ang dette temaet, og da kom det fram at for mange øvingslærere hadde erfaringer med udugelige studenter uten at de klart sa i fra.

Problemet med lærerhøyskolen er at det er for lett å komme inn der....Noe som igjen avspeiler at læreryrket har for liten status. De BESTE studentene søker ikke dette yrket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...