Gå til innhold

Irene! Sykemeldt etter fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest MaiAnnie

Gikk sykemeldt i 7 mnd før nedkomst, og vil ikke være i stand til å ta opp arbeidet mitt etter endt fødselsperm. den 30. April. Hvordan blir dette, får jeg utbetalt samme sykepenger som før fødselen eller må jeg i praksis ha arbeidet i 14 dager først?

Legen min mente at iom at jeg har gått 7 mnd sykemeldt tidligere, så vil jeg bare fortsette på den etterpå.Jeg må bare spørre om noen vet!

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jeg regner med det er sykdom som gjør at du ikke kan gjenoppta arbeidet.

For å få ny rett på sykepenger er det da et vilkår at du har vert frisk i minst 26 uker etter siste periode. Det er ikke automatikk i at du regnes som frisk selv om du har fødselspenger.

Jeg har en sak nå hvor vi har dokumentert at vedkommende ikke har oppsøkt lege, men TK holder likevel på sitt og nekter sykepenger. Slike saker tar tid selv om man vinner frem til slutt!

http://trygdehjelpen.no

Hei MaiAnnie!

Jeg var sykmeldt 100% pga av bekkenløsning 6 mnd av svangerskapet, og klarte heller ikke å begynne å jobbe igjen etter endt permisjon. Jeg fikk da IKKE sykepenger, men måtte over på attføring en periode.

Attføringspengene hjalp meg til jeg var ferdig med studier og kunne begynne i en jobb jeg ville klare. Jeg hadde mange runder med Trygdekontoret denne perioden, men det ordnet seg til slutt og vi kom frem til en løsning som var til å leve med for alle parter :-)

Jeg regner med det er sykdom som gjør at du ikke kan gjenoppta arbeidet.

For å få ny rett på sykepenger er det da et vilkår at du har vert frisk i minst 26 uker etter siste periode. Det er ikke automatikk i at du regnes som frisk selv om du har fødselspenger.

Jeg har en sak nå hvor vi har dokumentert at vedkommende ikke har oppsøkt lege, men TK holder likevel på sitt og nekter sykepenger. Slike saker tar tid selv om man vinner frem til slutt!

http://trygdehjelpen.no

Er det mulig???

Og her levde jeg i troen om at mitt trygdekontor heldigvis var et unntak.

Godt vi har deg!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...