Gå til innhold

Vaskemaskin og tørketrommel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøp en vaskemaskin med stor trommel! Det er himmelvid forskjell på tromlene i min vaskemaskin og i kjæresten min sin. Min AEG har en kapasitet på 6 kg og har stor døråpning, kjæresten sin kan ikke ha mer enn 3-4 kgs kapasitet tror jeg. I alle fall går det ikke to sett sengetøy inkl. laken i hans, men det er helt uproblematisk i min.

Gjest ruthanna

Kjøp en vaskemaskin med stor trommel! Det er himmelvid forskjell på tromlene i min vaskemaskin og i kjæresten min sin. Min AEG har en kapasitet på 6 kg og har stor døråpning, kjæresten sin kan ikke ha mer enn 3-4 kgs kapasitet tror jeg. I alle fall går det ikke to sett sengetøy inkl. laken i hans, men det er helt uproblematisk i min.

Min tar 14 kg tøy, så det så.

Vi hadde Bosch, som varte i maaange år. Den var vi veldig fornøyde med. Det som til slutt røk på den var telleverket, har forstått at mekanisk telleverk er en veldig vanlig grunn for at vaskemaskinen tar kvelden. Sørg for på en ny vaskemaskin at den har elektronisk telleverk. Og så er det lurt med 1400 omdreininger, da blir klærne tørrere når de er ferdigvasket enn ved f.eks. 1000, etter hva jeg har forstått.

Vi kjøpte Whirlpool og er så langt stort sett fornøyd med den. Det jeg ikke liker så godt med den er at man må velge ferdigdefinerte programmer og ikke kan velge antall grader utenom det.

Annonse

Har hört at Miele og AEG skal være de beste merkene i forhold til kvalitet etc. Men vi kjøpte en som var 2 år gammel Zanussi (vaskemaskin) for ca 8 år siden og den vasker kjempebra. Den er i bruk daglig eller går konstant i helgen.

Bank i bordet - for jeg har hørt at levetid på slike maskiner ofte er ca 10 år...

Gjest venter tredjemann

når det gjelder vaskemaskin og tørketrommel sverger vi til Miele.

Prøvde en annen tørketrommel når forrige røyk - men etter 3! år måtte den byttes. Da var det tilbake til Miele.

De er ikke rimelige, men har god kvalitet og svært god levetid!

Miele! De har 5 års garanti, og trenger maskinen rep (ikke vanl slitedeler) de neste 5 årene, dekker Miele første 500kr av regningen. De lager maskinene sine for at de skal holde i 20 år, andre produsenter sier mellom 10 og 15 år.

Sørg for å kjøpe vaskemaskin med stor kapasitet (6kg) og høy sentrifugehastighet, og tørketrommel som tar like mye tøy som vaskemaskinen.

Den der er mye større en enn vanlig husholdningsmaskin, den er jo beregnet på moteller og sånt. :o) Og en vanlig familie med 2-5 medlemmer har vel strengt tatt ikke behov for den der, den trekker vel ganske mye mer strøm enn en vanlig maskin også vil jeg tro.

Annonse

Gjest ruthanna

Den der er mye større en enn vanlig husholdningsmaskin, den er jo beregnet på moteller og sånt. :o) Og en vanlig familie med 2-5 medlemmer har vel strengt tatt ikke behov for den der, den trekker vel ganske mye mer strøm enn en vanlig maskin også vil jeg tro.

Det går opp i opp, den tar jo mye mer klær i hver omgang, og jeg vasker ikke halve maskiner.

Gjest ruthanna

Jo, men dersom man skal vente til man får fyllt opp en slik maskin så må man jo ha en stor garderobe dersom man ikke er så mange i familien.

Hva var poenget ditt da? Maskinene hakket mindre enn din duger ikke, heller ikke de som er større;-)

Da så:-)

Hva var poenget ditt da? Maskinene hakket mindre enn din duger ikke, heller ikke de som er større;-)

Da så:-)

Man kjøper selvfølgelig maskikn etter det behovet man har, men jeg mener fremdeles at man enten må være _mange_ i husstanden eller at må han en stooor garderobe skal man ha behov for en maskin som tar 14 kg og man aldri kjører halve maskiner!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...