Gjest Thekla84 Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Jaja, så er jeg altså i midten av uke 36 i svangerskapet. Jeg var innom føden i dag og fikk vite at han hadde festet seg godt, og jeg har èn cm åpning. Jeg er så etterpåklok at jeg glemte å spør når fødselen evt kan inntreffe fra nå. Noen som vet? Og er det dumt å ha sex når det har begynt å åpne seg? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Er du førstegangsfødende? I første svangerskap hadde jeg ikke åpning før noen få timer før fødselen. Andre gang gikk jeg med to cm åpning i minst to dager. Tredje gang hadde jeg tre cm åpning i noen uker... Det skal visstnok ikke være noe problem med sex selv om du har fått åpning. 0 Siter
Gjest Thekla84 Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Er du førstegangsfødende? I første svangerskap hadde jeg ikke åpning før noen få timer før fødselen. Andre gang gikk jeg med to cm åpning i minst to dager. Tredje gang hadde jeg tre cm åpning i noen uker... Det skal visstnok ikke være noe problem med sex selv om du har fått åpning. Jeg er førstegangsfødende jah, og babyen er litt større enn gjennomsnittet, men hverken jeg eller far til barnet er store i vekst i hverken høyde eller bredde Og nå har jeg hatt mens-smerter i 2 døgn og vært litt småkvalm i 5 dager. Men jordmødrene sier at det er ikke aktiv fødsel før 4-5 cm åpning, bør jeg være tolmodig? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Jeg er førstegangsfødende jah, og babyen er litt større enn gjennomsnittet, men hverken jeg eller far til barnet er store i vekst i hverken høyde eller bredde Og nå har jeg hatt mens-smerter i 2 døgn og vært litt småkvalm i 5 dager. Men jordmødrene sier at det er ikke aktiv fødsel før 4-5 cm åpning, bør jeg være tolmodig? Hmm, vanskelig å si... Når jeg fødte første gang kom jeg inn på sykehuset ved fire-tida på natta pga vannavgang. Jeg ble sjekka og de fant ikke åpning (kanskje bittelitt?). Først klokka 10 begynte jeg å få rier og klokka 12.40 hadde jeg 2 cm åpning. Tjue minutter senere ble babyen født... Men det normale er at åpningstiden varer mye lengre. Hvis du hadde vært flergangsfødende kunne det godt være at du hadde måttet belage deg på flere uker med litt åpning. Siden du er førstegangs kan det høres ut som det er noe på gang nå, ja... Noen opplever visst kvalme før fødselen (jeg gjorde det ikke). Spennende :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Jeg er førstegangsfødende jah, og babyen er litt større enn gjennomsnittet, men hverken jeg eller far til barnet er store i vekst i hverken høyde eller bredde Og nå har jeg hatt mens-smerter i 2 døgn og vært litt småkvalm i 5 dager. Men jordmødrene sier at det er ikke aktiv fødsel før 4-5 cm åpning, bør jeg være tolmodig? Jeg tenkte ikke over at du "bare" er i uke 36. Det optimale er nok at du ikke føder før etter uke 37. Det er ingen fare ved å føde nå, men jeg tror babyer født før uke 37 regnes som premature uansett størrelse. Dvs at disse babyene ofte trenger litt mer oppfølging og sjansen for gulsott er noe større(?). Du får holde igjen en uke til ;-) 0 Siter
Gjest Thekla84 Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Jeg tenkte ikke over at du "bare" er i uke 36. Det optimale er nok at du ikke føder før etter uke 37. Det er ingen fare ved å føde nå, men jeg tror babyer født før uke 37 regnes som premature uansett størrelse. Dvs at disse babyene ofte trenger litt mer oppfølging og sjansen for gulsott er noe større(?). Du får holde igjen en uke til ;-) Hihi, jah, jeg skal prøve å knipe igjen, men jeg begynner å bli så lei allerede, magen tar så altfor mye plass... bah... Men det blir spennende å se hvor lenge til det er at det skjer noe! 0 Siter
Melissa Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Hadde selv 1-2 cm åpning og var helt moden to uker før termin sist. Fødte ikke før en uke på overtid :-/. Var førstegangsfødende. Hadde alikvel sex jevnt og trutt, skulle ikke være noe fare i forbindelse med det.. Lykke til!! Klem fra 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Hihi, jah, jeg skal prøve å knipe igjen, men jeg begynner å bli så lei allerede, magen tar så altfor mye plass... bah... Men det blir spennende å se hvor lenge til det er at det skjer noe! Skjønner du er lei, ja! Lykke til iallefall :-) 0 Siter
mumitrollet Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Jeg vil anta at fødselen starter i løpet av den neste halvannen måneden. (Hadde 3 cm åpning 3 uker før fødsel) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.