Gå til innhold

Forslag til gul mat?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Vi skal ha "gul frokost" i bhg neste uke - og jeg trenger forslag til gul mat :)

Egg, gulost og appelsinmarmelade har jeg kommet på allerede, banos er vel bare sukker?

Men det blir jo et magert bord med bare tre ting ;)

Også appelsinjuice selvfølgelig...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

5

• Gemini

3

• carma

3

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

serendipity
Skrevet

Banos er ikke mat!!! Honning for eksempel er jo langt sunnere. Gul paprika...

Tja,, mer kommer jeg sannerlig ikke på ;-)

Gjest gul konditorfarge
Skrevet

Kok eggene i gult vann, så blir skallet gult også, bak brød og rundstykker med masse masse konditorfarge i.

Gjest mot farge
Skrevet

Eggerøre, pannekaker. Ikke konditorfarge i røre, det tror jeg ikke er så sundt. Makkaroni.

Skrevet

Rundstykker eller boller bakt med safran eller gurkemeie (?),...sånn krydder som man har i lussekatter bakt til Lucia-feiring.

Omelett

Gul paprika

Honningmelon

Gjest Persille
Skrevet

Nei, det var det jeg tenkte også (om Banos) :)

Honning går ikke, for det skal ikke de små ha - men banan og gul paprika må jeg ha.

Skrevet

Ananas, fersken, mango, honningmelon, appelsin, gul paprika, gulerøtter.

Pannekaker, vaffler? (lur litt konditotfarge i).

Skrevet

Du store... er det virkelig SÅ krise om en unge har Banos på brødskiva en dag...?

Jeg kommer til å bli en elendig mor...

Gjest Persille
Skrevet

Ananas, fersken, mango, honningmelon, appelsin, gul paprika, gulerøtter.

Pannekaker, vaffler? (lur litt konditotfarge i).

Takk :)

Gjest Persille
Skrevet

Du store... er det virkelig SÅ krise om en unge har Banos på brødskiva en dag...?

Jeg kommer til å bli en elendig mor...

For meg er det ikke det - men jeg orker ikke krangle med dem det er krise for :)

Skrevet

For meg er det ikke det - men jeg orker ikke krangle med dem det er krise for :)

Pjew... Da er det jo kanskje håp for meg óg... :-p

Gjest Persille
Skrevet

Eggerøre, pannekaker. Ikke konditorfarge i røre, det tror jeg ikke er så sundt. Makkaroni.

Tror ikke konditorfarge er usundt.

Og om det er det er de forgiftet allerede - vi bruker det ganske ofte...

Grønne pannekaker er moro :)

Gjest Persille
Skrevet

Pjew... Da er det jo kanskje håp for meg óg... :-p

Du vet, det er alltid noen som reagerer - og det enklere for meg å kutte ut den lille boksen, enn å måtte argumentere for hvorfor den står der :)

Men det er som oftest mindretallet, så jeg tror nok de fleste er som deg!

fuji1365380447
Skrevet

Tips: Legg litt løk-skall i vannet når du koker egg. Da blir eggeskallet gult.

Skrevet

Finnes gul vannmelon, men vet ikke om det er sesong for det... Men ellers er det jo greit å skjære opp appelsin og annanas.

Bak brød/scones med gurkemeie. Burde gi fin gulfarge. Gurkemeie smaker jo ikke heller så mye, med tanke på ungene.

Så er det jo marmelade som du selv skriver og der kan man jo ha både appelsin og aprikos (aprikosmarmelade er i hvert fall mer populært hjemme da det ikke er så bittert).

Gjest Persille
Skrevet

Tips: Legg litt løk-skall i vannet når du koker egg. Da blir eggeskallet gult.

Takk!

Jeg tenkte jeg skulle ha sånne hylster på eggene, med påskemotiv. Men det er jo ikke nok til alle - så skal supplere med løk :)

Gjest Persille
Skrevet

Finnes gul vannmelon, men vet ikke om det er sesong for det... Men ellers er det jo greit å skjære opp appelsin og annanas.

Bak brød/scones med gurkemeie. Burde gi fin gulfarge. Gurkemeie smaker jo ikke heller så mye, med tanke på ungene.

Så er det jo marmelade som du selv skriver og der kan man jo ha både appelsin og aprikos (aprikosmarmelade er i hvert fall mer populært hjemme da det ikke er så bittert).

Ok, da skal jeg se etter alternative marmelader...

Takk :)

Gjest prust
Skrevet

Kok eggene i gult vann, så blir skallet gult også, bak brød og rundstykker med masse masse konditorfarge i.

Lurere å ha skallet fra vanlig løk i kokevannet! Da blir eggene helt gule utenpå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...