Gå til innhold

Hvor dra i sommer? (4 barn, 2 voksne)

Anbefalte innlegg

Vi er 2 venninner som har lyst til å dra på ferie sammen i sommer, vi har tilsammen 4 barn som da er i alderen 5-8 år.

Kan tenke oss en stor hytte ett eller annet sted hvor det er bademuligheter i kort gangavstand, selvhushold (butikk i nærheten), garantert finvær i juli :o), og eller noe som ungene kan leke med (lekeplasser, skog osv).

Togavstand fra Trondheim, også Sverige er av interesse.

Fornøyelsesparker er ikke noe must. Den andre familien har vært ørten ganger i Kristiansand så det er ikke aktuellt og Namskogan har vel heller dårlig med bademuligheter.

Kom med tips da! Jeg er helt tom!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224889-hvor-dra-i-sommer-4-barn-2-voksne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdal!!

Bo i sentrum og ta dagsturer i fjellet.

1,5 time med toget fra Trh, 4,5 time fra Oslo.

Eller bo på Gjevilvasshytta?

Lei en kano, ta en familierafting, og mange fisketurer. (ta med telt på tur også)

:0)

Dårlig med strender på Oppdal kanskje? ;o)

Vi tenkte mer på å leie en stor hytte for oss selv da, ikke "felleshytte" som Gjevillvasshytta, selv om det er nydelig der.

Annonse

Grunnet været og følelse av ferie ville jeg dratt sørover. Man får jo ganske fine pakker til Danmark. Eller leie et hus/hytte sør i landet. Østfold/vestfold eller lengre sør. Ikke så langt å kjøre heller fra Trondhjæm, hvis dere kjører da.

Hva med Hvaler, Tjøme eller noe sånt?

Mrs. Wallace

Da ville jeg gått for den svenske vestkysten. Fjällbacka-Grebbestad-området.

Massevis av fine bademuligheter, statisktisk sett fint julivær og rimeligere enn i Norge. Ikke spesielt langt unna, heller.

Du finner kanskje bedre leiealternativer enn på denne linken, men da får du i hvert fall en idé:

http://www.finn.no/finn/realestate/abroad/lettings/result?areaId=18214

Grunnet været og følelse av ferie ville jeg dratt sørover. Man får jo ganske fine pakker til Danmark. Eller leie et hus/hytte sør i landet. Østfold/vestfold eller lengre sør. Ikke så langt å kjøre heller fra Trondhjæm, hvis dere kjører da.

Hva med Hvaler, Tjøme eller noe sånt?

Vi kjører ikke, det er litt av problemet, vi er avhengig av tog.

Nja.... Kan man bade på strand der da? Ikke basseng, trives bedre på en strand jeg. Og jeg er overhode ikke nødt til å være i nærheten av et slikt turiststed, "folkesky" som jeg er. ;o)

Hva med umeå? Der er en flott camping med badeland rett utenfor, en innsjø med herlig strand, barnas gård samt en rekke artige ting og tang for barn. Underholdning på campingen, kjekt når man ikke er så mobil på kveldene.. Umeå er også en fin by for litt shopping. Husker ikke helt hva campingen het, men tror det rett og slett var umeå camping. Vi har vært der, og var storfornøyd. Skal tilbakere en eller annen gang!

Dårlig med strender på Oppdal kanskje? ;o)

Vi tenkte mer på å leie en stor hytte for oss selv da, ikke "felleshytte" som Gjevillvasshytta, selv om det er nydelig der.

Neida, du finner sandstrender, akkurat som om du er i syden.

Statskog leier også ut mange hytter. Kanskje det står noe om det på nettsidene deres?

Håper du finner god feriefor, :0)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...