Gjest Yljali Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 For de som ikke allerede er lei hele saken: Hvordan blir det for oss foreldre når all foreldrekontakt blir lagt i arbeidstida til lærerne - på dagtid. De fleste av oss jobber jo da. FOreldremøter, konferansetimer og alt annet midt på dagen. Og plutselig, midt i skoleåret tar klassestyreren ut et par uker avspasering h*n har tjent opp med retting av nasjonale prøver utenom ordinær arbeidstid og ekstraarbeid i forbindelse med de stadige skolereformene. Når sånt ikke avspaseres i barnas skoleferie, så må det jo nødvendigvis få ei viss innvirkning i skoleåret. Og alle de ressursene og energien som går bort under lokale forhandlinger om undervisningsplikt i arbeidstida. Kan ikke skjønne annet enn at det går ut over barna våre til slutt. Og lovlige streiker havnerjo stort sett i slutten av juni - etter eksamenstida. Dermed er all effekt manipulert bort fra det våpenet. Med den kritikken aksjonen i dag har fått, så hadde jeg ikke blitt overraska om noen lærere "begår en Avinor" midt i gjennomføringa av muntlig eksamen, og blir syke på egenmelding. På den måten risikerer vi igjen at elevene blir skadelidende. Heia lærerne - selv om ikke media er så interesserte i oss, så er vi da mange som støtter dere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224912-tenkt-tilfelle-om-ks-skolen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest berlitz Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 *Applaus* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224912-tenkt-tilfelle-om-ks-skolen/#findComment-1688351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest støttet ikke streiken - men kvalitet i skolen Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Her er all skolekontakt i skoletiden allerede - så foreldrene må ta seg fri for å snakke med lærerne. Eneste unntak er avslutning for jul. Og her opplever vi at lærerne samlet plutselig avspaserer - og at skolen er ferdig tidligere med 2 dagers varsel. Jeg tror jo at en fornuftig skoleledelse i samarbeid med dyktige og fleksible lærere kan komme frem til gode ordninger for problemstillinger som avspasering ol. Og vi som jobber i andre stillinger må vise fleksibilitet å stille opp til overtid, kveldsarbeid ol. JEg syntes ikke det er for mye forlangt at lærerne kan gjøre det samme. Fast arbeidstik (kjernetid) er vel ikke et stor sak for de fleste av oss har jo dette - skjønner ikke at det er et problem for lærerne. Men det må selvfølgelig tilrettelegges for gode arbeidsstasjoner mm. Jeg er like opptatt av kvalitet i skolen som lærerne. Men jeg syntes ikke en ulovlig streik er veien å gå - det er ikke noe godt forbilde for våre barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224912-tenkt-tilfelle-om-ks-skolen/#findComment-1688554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.