Gjest nyskjerrig i dag, jeg Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 hvordan er dagen deres? Jeg har selv en på snart 5 mnd og koser meg masse. Han sover en del på dagene, men ikke fult så mye på natten. Våkner mange ganger for å få plugget inn smokken, skulle gjerne hatt noen råd her!? mat en til to ganger om natten. Han får grøt til formiddags og kvelds..og han elsker det. Har prøvd litt banan også og det er godt! Jeg synes dagen starter litt tidlig (0600), men sånn er det vel bare :-) Han sover best i sengen sin eller når vognen er i bevegelse. Går max 5 min før han våkner hvis vognen er i ro :-( Han smiler masse til alle og når han er overtrøtt ler han hjertlig også:-) Hvordan er deres dag med baby? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224918-dere-med-baby-p%C3%A5-rundt-6-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
smokk Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Har ei lita tulle på 5 1/2 mnd. De to første mnd var knallharde. Hun snudde døgnet helt, så det var lite med søvn. Nå legges hun ca 19 og sover til 7-730. Ingen nattmat. Hun sover 3-4 ganger på dagtid. Ca 1/2 t hver gang. Hun er ei solstråle og er alltid blid. Får både grøt og middag, nam nam. Storkoser meg og gruer til å begynne å jobbe igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224918-dere-med-baby-p%C3%A5-rundt-6-mnd/#findComment-1688446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Vår kar på 4 1/2 mnd sover, får pupp, ligger og leker med forskjellige ting, vil gjerne bli "herjet" med og blir koset "til døde" av søsknene. :-) Han sover når han er trøtt, spiser når han er sulten og er ellers en veldig blid kar. Smokk bruker vi ikke til barna så det problemet har vi aldri hatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224918-dere-med-baby-p%C3%A5-rundt-6-mnd/#findComment-1688477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Lillebror er litt over 5,5 mnd. Dagen starter rundt kl. 07. Så må vi kjøre storesøstrene til skole/barnehage. Vel hjemme er det tid for amming. Ca. 9.30 legger han seg og sover i 1-1,5 time. Så er han våken og vi leker og leser litt før han blir ammet og legger seg igjen ved 13-tiden. Da sover han i 1-1.5 time. Så er det på tide å hente jentene. Vi leker og koser oss, så ammes det og han tar seg av og til enda en liten dupp ved 15.30-16-tiden. Da vekkes han senest kl. 17. Da er det tid for litt vanlig mat. Han får alt fra grøt til middagsmat til avocado og litt frukt til dessert. Mat er godt, og han spiser med glede, men ikke de helt store mengdene. Mellom 18.30 og 19 starter vi leggingen. Ikke bad hver kveld, selv om han gjerne vil det! På med pysj, og så amming til han ikke klarer å få i seg mer. Så i seng, nattasang og så går jeg ut. Han våkner som regel først 1 gang og må ha smokk. Så er det mat ved 01-02 tiden. Mat igjen ved 05-06-tiden. Av og til må det inn en smokk utenom disse tider også, men det varierer. Han er en kjempeblid gutt som elsker oppmerksomheten til storesøstrene. Heldigvis liker han å ligge på gulvet og leke alene. Det frigjør litt tid for mor. Å bli kilt er noe av det morsommste som finnes. Og for tiden er vi i full gang med å klappe i hendene. Livet er herlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224918-dere-med-baby-p%C3%A5-rundt-6-mnd/#findComment-1688632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naktros Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Lillebror er litt over 5,5 mnd. Dagen starter rundt kl. 07. Så må vi kjøre storesøstrene til skole/barnehage. Vel hjemme er det tid for amming. Ca. 9.30 legger han seg og sover i 1-1,5 time. Så er han våken og vi leker og leser litt før han blir ammet og legger seg igjen ved 13-tiden. Da sover han i 1-1.5 time. Så er det på tide å hente jentene. Vi leker og koser oss, så ammes det og han tar seg av og til enda en liten dupp ved 15.30-16-tiden. Da vekkes han senest kl. 17. Da er det tid for litt vanlig mat. Han får alt fra grøt til middagsmat til avocado og litt frukt til dessert. Mat er godt, og han spiser med glede, men ikke de helt store mengdene. Mellom 18.30 og 19 starter vi leggingen. Ikke bad hver kveld, selv om han gjerne vil det! På med pysj, og så amming til han ikke klarer å få i seg mer. Så i seng, nattasang og så går jeg ut. Han våkner som regel først 1 gang og må ha smokk. Så er det mat ved 01-02 tiden. Mat igjen ved 05-06-tiden. Av og til må det inn en smokk utenom disse tider også, men det varierer. Han er en kjempeblid gutt som elsker oppmerksomheten til storesøstrene. Heldigvis liker han å ligge på gulvet og leke alene. Det frigjør litt tid for mor. Å bli kilt er noe av det morsommste som finnes. Og for tiden er vi i full gang med å klappe i hendene. Livet er herlig! Oi, klappe hendene bare 5,5 mnd gammel. Det er langt ifra hva min jente på 5 mnd er i stand til. Men jeg skjønner jo at vi må begynne å øve:-) Lese? Sitter han på fanget da, mens du blar i en bok? Ja, alt fenger jo i den alderen:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224918-dere-med-baby-p%C3%A5-rundt-6-mnd/#findComment-1688643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Oi, klappe hendene bare 5,5 mnd gammel. Det er langt ifra hva min jente på 5 mnd er i stand til. Men jeg skjønner jo at vi må begynne å øve:-) Lese? Sitter han på fanget da, mens du blar i en bok? Ja, alt fenger jo i den alderen:-) Han sitter på fanget mitt også leser vi babybøker. Han storkoser seg med å se på bildene, spise på sidene og ta på boka. Helsesøster syntes også han var flink som klappet i hendene! *stolt* Men han er ganske treg på å rulle. Kan rulle fra mage til rygg, men det er mest "uhell" når det skjer. Og rulle fra rygg til mage får han ikke til enda. Men han prøver! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224918-dere-med-baby-p%C3%A5-rundt-6-mnd/#findComment-1688727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naktros Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Han sitter på fanget mitt også leser vi babybøker. Han storkoser seg med å se på bildene, spise på sidene og ta på boka. Helsesøster syntes også han var flink som klappet i hendene! *stolt* Men han er ganske treg på å rulle. Kan rulle fra mage til rygg, men det er mest "uhell" når det skjer. Og rulle fra rygg til mage får han ikke til enda. Men han prøver! Jøss, jeg har vist en treg liten tulle. Rulle er hun også langt fra. Ligger ca 10 min på magen og så er hun sliten. Eller ligger hun på ryggen og er foreløpig happy med det:-) Når er det egentlig vanlig at de begynner å snu seg og sånn. Eller klappe,vinke eller strekke hendene opp ol? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224918-dere-med-baby-p%C3%A5-rundt-6-mnd/#findComment-1688756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jøss, jeg har vist en treg liten tulle. Rulle er hun også langt fra. Ligger ca 10 min på magen og så er hun sliten. Eller ligger hun på ryggen og er foreløpig happy med det:-) Når er det egentlig vanlig at de begynner å snu seg og sånn. Eller klappe,vinke eller strekke hendene opp ol? Det med å rulle fra rygg til mage er det mange som kan fra de er ca 5 mnd gamle. Klappe tror jeg er fra rundt 6-7 mnd. Men jeg husker nå ikke. Lillebror har bestandig likt å ligge på magen, så han kan godt ligge en 5-10 minutter slik før han blir lei. Har ikke presset ham i det hele tatt, men latt ham få lov. Storesøstrene likte det absolutt ikke, så der ble det "øving" på stellebordet. Dessuten er det ikke snakk om å være treig. Noen barn er mer aktive og utforskende på det fysiske. Andre mer bedagelige (min lille prins hører til de siste), og kanskje mer mentalt og emosjonelt utforskende... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224918-dere-med-baby-p%C3%A5-rundt-6-mnd/#findComment-1688876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.