Gå til innhold

Når legger deres 4 åring seg

Anbefalte innlegg

Gjest kveldene er mine

her legger snuppa seg 1900 og sovner ved 1930 tiden. Sover til alt mellom 0630-0800. Blir som oftest vekket av lillebror.

Synes det virker som alle andre legger seg så mye senere.

Når vi har besøk av vennindene hennes foreslår de å hente dem kl 2000, det synes jeg er forsent.

Deilig å ha "barnefri" fra 1900 synes jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224919-n%C3%A5r-legger-deres-4-%C3%A5ring-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Da min eldste var 4 år, gikk han også og la seg kl 1900-1930. Nå er han 6 år, og legger seg kl 1930-2000. Treåringen min legger seg kl 1900.

Vi har fått venner av eldstemann på døra lenge etter han har lagt seg eller sovnet. Måtte ta det opp med deres foreldre til slutt...

Det er du som bestemmer når dine barn skal legge seg.

Klem.

Gjest togli

Hva med når barnet blir eldre? Skal du fortsatt ha "barnefri" klokka 19 ? ;-)

Hvis hun ligger våken fram til 19.30 tenker jeg at hun kanskje legges litt for tidlig? Jeg ville lagt henne kl. 19.30.

Venner på besøk til kl. 20.00 er uaktuelt for oss her i huset også. Vanligvis drar vennene hjem mellom 18.30 og 19.00.

Min femåring legger seg 19.30 og sovner da momentant. Hun våkner vanligvis i sekstida av lillesøster som står i senga og roper...

Annonse

Jenta vår er 5 år. Da hun var 4 år gikk vennene hjem etter barne-tv. Da la hun seg som oftest rundt 19.00 og var stuptrett, og våknet som regel mellom 07.00 - 07.30. Nå er hun 5 og ikke fullt så trett lenger, så nå får venner være her til ca.kl 19.00. Hun legger seg ca 1930. Den siste halvtimen spiser hun kveldsmat og vi roer ned. Vel iseng har vi en skikkelig kosestund med bok og nattasanger. Hun sovner som regel innen 20.00.

Det er stor variasjon mht leggetider blandt de andre barna her vi bor. Husker da vi flyttet hit. Hun var da 3 1/2 år. Det var ikke sjelden unger ringte på i 20 tiden og spurte om hun kom ut for å leke....

På fredager får hun ligge med dyne på sofan og se på Beat for beat for hun elsker det programmet. Ellers har vi stort sett faste leggetider i helgene. Men hun er en skikkelig selskapsdame og jeg skal love deg hun holder ut veldig lenge mht spesielle anlendinger. Da går hun til hun stuper. Og da snakker vi sent! ;o)

Jeg husker ikke nøyaktig når mine la seg som 4-åringer, men det var nok senere enn kl. 19.

Men jeg er enig med deg i at det er sent å avslutte besøk o.l. kl. 20 for så små barn. Jeg har en førsteklassing, og bursdagsselskap og andre besøk innenfor den gruppa pleier å slutte kl. 1930. Det tar jo litt tid å komme seg i seng også. Så jeg synes godt du kan si at kl. 20 blir i seneste laget for dere.

Jentene våre er 5 og 6 og vi starter leggingen kl. 19. Det har vi gjort fra de var rundt 3 og 4 år gamle. Førd et startet vi rett etter at barne-TV var slutt.

De sovner alt fra med en gang de er i seng og til 21. MEn det er rolig på soverommet. For tiden er storesøster travelt opptatt med å lese på senga, og jeg har ikke hjerte til å ta fra henne den gleden.

Ja akk den gangen man hadde barnefri fra klokka 19... Med en snart 12-åring er det ikke barnefri før etter kl 22.

Har en pjokk på 4 år også, han legger seg i 19-tida på hverdager og i 20-21-tida i helgene. Står opp i 7-tida hverdager og 9-tida i helgene.

Besøk til klokka 20 hadde vært uaktuelt her, da hadde han nok sovna før besøket hadde gått hjem;o)

Gjest prust

Våre barn er 2, snart 5 og snart 7. Alle tre legger seg ca klokka 20. Som regel er eldstemann sist i seng og blir sist sunget for, men ikke alltid. De sovner som regel mellom 2015 og 21.

Jeg vekker dem ca klokka 7 når de skal på skole/barnehage. Hun minste sover 1,5 time om dagen.

Annonse

Rhea Silvia

Hun på 3,5 år blir lagt kl 20, og det varierer veldig når hun sovner. un våkner gjerne opp igjen i 23 tiden.... kl 06-06.30 er hun lys våken. Hun sover ikke på dagen.

Og med eldre søsken som ikke er i seng før kl 21, så er ikke jeg i seng før kl24 heller.

Fordelen er at vi får vere mye sammen med barna...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...