Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Vi synes de Lillesøster-bøkene av Kari Grossmann er helt fntastiske :-) Vi kjenner oss SÅ igjen i bøkene og alle tre ungene + meg kooooser oss når vi leser dem.

Men er det noen som vet hvor mange det finnes i den serien? Vi har følgende boker:

Lilllesøster skal tisse

Lillesøster på butikken

Lillesøster på skitur

Lillesøster spiser frokost

Vi vil gjerne komplettere samlingen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224943-lilles%C3%B8ster-b%C3%B8kene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg kan ikke hjelpe deg med det du spør om, men lurer på hvilken aldersgruppe bøkene passer for..?

Jeg synes de høres koselige ut :)

De passer for alle mine tre barn - og de er 2, snart 5 og snart 7 :-)

Vil imidlertid tro at hovedmålgruppen en barn fra 2-4 år.

Første gang jeg så bøkene, var da hun mellomste fikk "Lillesøster skal tisse" til 3-års dagen. Den passet perfekt!

I "Lillesøster spiser frokost" er hovedtemaet en trassig liten lillesøster som roper "Nei! Jeg vil ikke!!!!" Og dette kjenner begge de to yngste seg veldig igjen i :-)

Kan absolutt anbefales!

Annonse

De passer for alle mine tre barn - og de er 2, snart 5 og snart 7 :-)

Vil imidlertid tro at hovedmålgruppen en barn fra 2-4 år.

Første gang jeg så bøkene, var da hun mellomste fikk "Lillesøster skal tisse" til 3-års dagen. Den passet perfekt!

I "Lillesøster spiser frokost" er hovedtemaet en trassig liten lillesøster som roper "Nei! Jeg vil ikke!!!!" Og dette kjenner begge de to yngste seg veldig igjen i :-)

Kan absolutt anbefales!

Disse bøkene kan vi jo ha glede av i åresvis ser jeg :)

Og storesøsknene elsker å følge med når jeg leser for de minste!

Det med matbordet kan jeg jo kjenne igjen. Tror nok disse bøkene må kjøpes kjapt. Håper vanlige bokhandlere har de!

Annonse

Gjest prust

Hvilken bokserie er det?!

Tegningene er veldig spesielle, mye svart, spisse fjes/"snuter" på tegningene. Lurer på om tegner eller forfatter heter noe med Iben.... Kanskje dansk?

Handler i alle fall om Fia og farmor, de skal til barnehagen og hun vil bestemme hvor de skal gå og hva hun skal ha på. De spise kyllingvinger og kaster fra seg beina mens d går :-)

Gjest prust

Disse bøkene kan vi jo ha glede av i åresvis ser jeg :)

Og storesøsknene elsker å følge med når jeg leser for de minste!

Det med matbordet kan jeg jo kjenne igjen. Tror nok disse bøkene må kjøpes kjapt. Håper vanlige bokhandlere har de!

Je, de må du kjøpe!

L spiser frokost og L i butikken har vært på salg i mange måneder her i Krisitansand. Virker som om alle bokhandlerne har kjøpt inn restlageret og selger de til 49 kr :-)

Gjest prust

De er pop her i huset også!

Storesøster på 7 år leser de for småsøsknene også, så de er god lese-trening for de som trenger det.

Lillesøster på legevakta kjøpte vi nettopp :o)

Den har jeg heller ikke hørt om. Takk!

Lurt tips å la 7 åringen lese for de små.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...