Gå til innhold

Når legger deres 7-8 åring seg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

En søt regel er at man skal legge seg klokken åtte når man er åtte, og kan være oppe et kvarter lenger for hvert år etter det.

Ha - foreldrene mine forsøkte seg med den da søsteren min og jeg var små, og vi er over 40 begge to. Finnes den virkelig ennå?

Foreldrene våre var _veldig_ strenge med leggetider (lærere som hadde sett årskull etter årskull gjespe seg gjennom dagene). Så jeg har tilbrakt mange våkne timer i senga på kveldstid.

Men selv hos oss ble den regelen ansett for å være litt i hardeste laget. Det var visstnok en eller annen gammel skolelege som hadde anbefalt den - det påsto i hvert fall moren min...

Det er stor individuell forskjell i hvor mye søvn hver enkelt trenger. Variasjonen innen for det "normale" er stor.

Har en barn som trenger lite søvn, går det jo an å ha som rutine at de er på rommet sitt til en bestemt tid, men at de får lov til å ligge å lese ol. til søvnene innhenter dem.

Har selv to barn med stor forskjell i søvnbehov. Har nesten skilt to timer.

Annonse

Det er stor individuell forskjell i hvor mye søvn hver enkelt trenger. Variasjonen innen for det "normale" er stor.

Har en barn som trenger lite søvn, går det jo an å ha som rutine at de er på rommet sitt til en bestemt tid, men at de får lov til å ligge å lese ol. til søvnene innhenter dem.

Har selv to barn med stor forskjell i søvnbehov. Har nesten skilt to timer.

Helt enig, de to eldste har lagt seg tidlig, men så kom nr. 3.... Han har nå i flere år blitt lagt 21.00 sovner som regel før 22.00. Er førstemann opp 6.45 eller 7.00.

tobarns_fario

Nå er min yngste 11 År. Men da han var 7 År. La han seg 21.00 på hverdager da sovnet han klokken 21.15. I Helgene kunne han være opp til 22.00. Nå er han 11 År og legger seg 22.30 på hverdagene.

Glemte å fortelle at han skulle opp klokken 7

Nå er min yngste 11 År. Men da han var 7 År. La han seg 21.00 på hverdager da sovnet han klokken 21.15. I Helgene kunne han være opp til 22.00. Nå er han 11 År og legger seg 22.30 på hverdagene.

Skulle min 7-åring vært oppe til kl. 21 på hverdager hadde han vært et mareritt dagen etter! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...