Gå til innhold

Pris barnehage Oslo - søskenmoderasjon

Anbefalte innlegg

Fikk kommunal plass til minsten fra høsten av, de to eldste går i privat bhg i nabobydelen, vi betaler hhv. 2.400 og kr. 1.725, begge inkl matpenger på kr 150, og sistnevnte med søskenmoderasjon på 30% betalt av kommunen.

Fikk fastsatt oppholdsbetaling for minsten, til 2.250. Det var ikke hensyntatt noen søskenmoderasjon.

Har vi krav på det ? I tilfelle, hvor stor ?

Finner ikke utav det i papirene vi har fått.

Takk!

:-)

Fortsetter under...

Du har krav på søsken moderasjon også for det barnet som går i kommunal bhg . Men det variere visst litt hvor mye etter hvor mange timers åpningstid bhg .

1 Kommunalt tilskudd som kompensasjon for barn med plass i private barnehager (tilskudd til søskenmoderasjon), skal gå uavkortet til kompensasjon i oppholdsbetaling for de foresatte.

Tilskudd til søskenmoderasjon utbetales den private barnehagen fra det enkelte barns bostedsbydel.

Den enkelte barnehage må søke barnets bostedsbydel om tilskudd, samt melde fra om endringer i barnets plassering, oppholdstid og oppsigelse.

§ 2 Tilskudd til søskenmoderasjon gjelder barn med plass i privat barnehage i Oslo kommune og som har

a) søsken i samme barnehage og/eller

B) søsken i andre private barnehager og/eller

c) søsken i kommunal barnehage.

Moderasjonen er på 850 til 50 % alt etter åpningstid i bhg .

Man får ikke moderasjon på alle barna, den yngste betaler alltid full pris, og så tilfaller moderasjonen de eldste :)

Akkurat....

Men tilsammen skal vi betale

kr 2.400 + kr. 1725 + kr 1.125

= kr 5.250

For alle tre barna ?

Jeg blir aldri klok på dette regelverket, leter og leser og skjønner lite. Får ta meg en telefon til bydelen...

Gjest Persille

Akkurat....

Men tilsammen skal vi betale

kr 2.400 + kr. 1725 + kr 1.125

= kr 5.250

For alle tre barna ?

Jeg blir aldri klok på dette regelverket, leter og leser og skjønner lite. Får ta meg en telefon til bydelen...

Nå vet ikke jeg alle takstene forskjellige steder da...

Men du får 30% "rabatt" på plassen til de to eldste, og så betaler du fullt for den siste - ettersom jeg husker.

Hadde du bare hatt to hadde du fortsatt betalt fullt for den yngste, og fått 30% rabatt for den eldste.

Barnehagen skal gi rabatten, og så skal kommunen refundere beløpet til bhg - dersom de har penger til det ;)

Litt kilde til diskusjon det der...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...