Gå til innhold

Høydeberegning barn / voksen

Anbefalte innlegg

Hei !

Vet jeg har sett det tidligere, men nå orker jeg ikke å lete mer... Finnes det ikke en utregning som gir sånn ca. høyde på barna som "voksne", som regnes utifra mor og far sin høyde ?

Har lovet ei å prøve å finne det ut, men uten hell foreløpig...

Kan noen hjelpe meg ?

God helg til alle ;-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225053-h%C3%B8ydeberegning-barn-voksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest margretaa

dina2 sin er riktig, tror jeg? men husk at den overhodet ikke stemmer. Er langt flere gener som spiller inn enn enn mor og fars. Som besteforeldrene. Jeg skulle blitt 172 cm i følge den utregningen jeg. Men jeg er 159 :-)

Har høy far, litt høy mor, lavere bestemor og ikke så høy bestefar.

Og jeg er lavere enn bestemor, for det var en oldemor også, som var så lita. Mamma sa det var fordi hun var same, og truet med å melde meg inn i samelista om jeg ikke vokste mer :-)

Gjest Ulvinnen

Den er slik:

Jenter: mors + fars høyde - 10 delt på to

Gutter: Mors pluss fars høyde + 10 delt på to.

Nå ble jeg imponert!

Formelen stemte helt for høyden på meg og mine søsken, med avvik på 2 cm. Ikke dårlig!

Når det gjelder min svigerfamilie, så stemte den helt for min manns søsken, men hadde et avvik på 6 cm for min mann.

Morsomt :-) Jeg kommer vel til å bli sittende og regne på alle dem jeg vet foreldrenes høyder på for å sjekke...

Annonse

Gjest blomsterløk

Den er slik:

Jenter: mors + fars høyde - 10 delt på to

Gutter: Mors pluss fars høyde + 10 delt på to.

I følge denne formelene så stemmer høyde til min søster. Jeg er 7cm høyere.

Broren min er 10,5 cm høyere enn det han skulle være utifra denne formelen

Gjest margretaa

dina2 sin er riktig, tror jeg? men husk at den overhodet ikke stemmer. Er langt flere gener som spiller inn enn enn mor og fars. Som besteforeldrene. Jeg skulle blitt 172 cm i følge den utregningen jeg. Men jeg er 159 :-)

Har høy far, litt høy mor, lavere bestemor og ikke så høy bestefar.

Og jeg er lavere enn bestemor, for det var en oldemor også, som var så lita. Mamma sa det var fordi hun var same, og truet med å melde meg inn i samelista om jeg ikke vokste mer :-)

den jeg lærte da jeg var yngre som ligner dina2 sin er:

mors høyde+fars høyde/2 =x og så -10 hos jenter og +10 hos gutter). På den skal jeg bli 168, på dina sin 173. Så min stemmer bittelitt mer.høhø.

Men dæven hvor høy broren min ville blitt om jeg hadde hatt en. han ville blitt enten 188 på min eller 193 på dina2 sin. Klarer ikke helt å se for meg det... Kanskje har vi svært høye mennesker på farssiden.

Men artig lell!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...