Gå til innhold

Må tisse veldig ofte..................

Anbefalte innlegg

Gjest modern er bekymret nå....

Min datter på 7 har i 2 uker nå løpt do hele tiden. Hun har ikke vondt!Må tisse igjen en liten stund etter på, vi snakker om hvertfall 25 ganger om dagen. Når hun enderlig sovner er det ikke noe problem. Har vært hos lege når det var gått vel en uke, leverte urin prøve og tok blodprøve men alt er bra.Dette var en akutt time og dermed ikke fastlegen. Fikk beskjed om å se det ann og ta kontakt med fastlegen hvis det ikke gav seg etter en måned. Er egentlig helt merkelig for nå har jeg i årevis hadt motsatt problem å mast på henne om å drikke mer. Vanligvis er det normalt med do gåing en 4 -5 ganger pr dag. Noen som har erfaring med noe lignende???????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225054-m%C3%A5-tisse-veldig-ofte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest modern er bekymret

Hun kan godt ha UVI selv om det ikke fremkom på en enkeltstående urinprøve. Jeg ville tatt ny urinprøve, (og passet på å ta av morgenurin).

Har tatt to prøver. Søndag og mandag. Dessuten er hun kvikk og rask foruten at hun må fly på do hele tiden. begynner jo å lure på om hun bare er blitt "opphengt".....

det kan jo virke som en UVI. Jenta vår har hatt dette endel ganger uten at det gjør vondt. Hun tisser da veldig mye og må akutt på do, så det går innimellom galt. Kanskje du skulle spørre om de kan sende det til dyrking? Det behøver jo ikke være UVI, men dersom det er det må hun ikke gå for lenge med det, for det kan gå til nyrene.

Jenta vår hadde nylig UVI og prøvene så fine ut. Men da hun har hatt dette en rekke ganger, sendte de den allikevel til dyrking. Svaret var en ressistent type!!

Pass også på at hun er varm på bena og i ryggen!

Mener overhodet ikke å skremme, men i og med at hun har hatt det slik såpass lenge synes jeg du skal få time hos fastlegen.Bare for å være på den sikre siden.

Lykke til!

Har tatt to prøver. Søndag og mandag. Dessuten er hun kvikk og rask foruten at hun må fly på do hele tiden. begynner jo å lure på om hun bare er blitt "opphengt".....

Selv om dere har tatt to urinprøver, ville jeg bedt om at en ny prøve blir sendt til dyrkning. Det kan være bakterier som kan forårsake infeksjon som ikke dukker opp på sticksene.

matildes mor

Jeg tok faktisk dette opp med legen for et par uker siden-etter diverse urin prøver flere ganger.Jenta vår springer periodevis mye på do-ja faktisk i ett kjør....Vi har ikke vært på kino på evigheter nettopp pga av at hun kan finne på at hun skal tisse 5-6 ganger i løpet av filmen.

Legen mente dette kunne være "stressblære",at blæra sender signal til hjernen at den er full,selv om den ikke er det.Og vi har jo oppdaget at dette helst skjer når det er noe.F.eks bytur,kino,når vi er på besøk osv.

Legens råd var å la henne gå på do å tisse en eller to ganger så for å avlede henne neste gang hun spør.

Legen nevnte også at dette som regel var noe som kom til å forsvinne etterhvert,men ikke på alle.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...