Gå til innhold

Bilsete fra produsenten Jane

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger nytt bilsete til prinsen på snart 3 år, og har kommet over vet fra en produsent som heter Jane. Tror det er spansk.

Setet het noe a la 'Indy'.

Noen som kjenner til dette setet og som kan gi noen tilbakemeldinger om kvaliteten? Er selvsagt opptatt av sikkerheten ved kollisjon. Kun det beste er god nok for prinsen!

Noen som vet om andre bilseter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225184-bilsete-fra-produsenten-jane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett merket i Storbritannia, men ikke her til lands. Finner det ikke nevnt i noen av testene som har vært publisert i Motor eller Forbrukerrapporten heller.

Men akkurat i denne gruppen finnes det jo et utall av stoler å velge i. Har selv Recaro Start til Knotten og er kjempefornøyd med det. Utvilsomt best på komfort, solid konstruksjon av aluminium i stedet for plast/isopor, enkel stramming og låsing av belte og mulighet til å justere høyde, bredde og dybde. Kommer selvsagt an på hvor mye du er villig til å betale for en bilstol, nevnte stol har en veil pris i Norge på 3200 kroner. http://www.recaro.com

Jeg lurer også på dette med seter til litt store barn. Hvor lenge skal de sitte i sete egentlig ? Min er straks 4 år,og veier rundt 14 kg. Tenker på å kjøpe sånn pute snart... Er det OK ?

Min er over 5, men jeg har ikke engang tenkt tanken å sette ham på en pute ennå. Tenker på beskyttelse ved en evt. sidekollisjon.

Annonse

Jeg lurer også på dette med seter til litt store barn. Hvor lenge skal de sitte i sete egentlig ? Min er straks 4 år,og veier rundt 14 kg. Tenker på å kjøpe sånn pute snart... Er det OK ?

Bare pute er ikke nok for en 4-åring synes jeg. Min eldste er nå 7 1/2 og jeg vurderer å ta bort ryggen på puta hans snart, men foreløbig sitter både han og Snuppa på 5 1/2 i sine HTS 1-2-3-seter som er pute med rygg. Det støtter bedre på sidene, beskytter bedre ved kollisjon fra siden og ikke minst gjør det at beltet ligger riktig over skuldra og ikke over halsen!

Bare pute er ikke nok for en 4-åring synes jeg. Min eldste er nå 7 1/2 og jeg vurderer å ta bort ryggen på puta hans snart, men foreløbig sitter både han og Snuppa på 5 1/2 i sine HTS 1-2-3-seter som er pute med rygg. Det støtter bedre på sidene, beskytter bedre ved kollisjon fra siden og ikke minst gjør det at beltet ligger riktig over skuldra og ikke over halsen!

Amen.

:-)

Mulig jeg tar feil her, men er det ikke en uting å starte en ny tråd i en som allerede eksisterer? Ditt spørsmål kunne vel like gjerne vært stilt som et selvstendig spørsmål i egen tråd?

Jeg foretrekker å lese svar på mitt spørsmål i en tråd som jeg har startet.

Mulig jeg tar feil her, men er det ikke en uting å starte en ny tråd i en som allerede eksisterer? Ditt spørsmål kunne vel like gjerne vært stilt som et selvstendig spørsmål i egen tråd?

Slik er det her på dol, det må du bare venne deg til. Personlig så syns jeg det er en del av sjarmen at ikke alt er så høytidelig og ikke minst at det er lov å slenge litt med kjeften uten at det kommer webmastere løpende til med en gang.

Nå har jeg letet og letet og letet, og kan fremdeles ikke finne en eneste test på internet av bilsete Jane Indy Plus Team!

Er det fordi det ikke finnes, eller..?

Noen som kan hjelpe?

http://www.google.no/search?hl=no&rls=GGLG%2CGGLG%3A2005-36%2CGGLG%3Ano&q=bilsete+jane+test&meta=

Ojsann, unnskyld at jeg ødela tråden din med et tilleggsspørsmål !

Jeg tenkte ikke over at det kunne virke irriterende. Tenkte at det liksom var samme tema og at jeg ikke ville bry gjengen med enda en tråd om samme tema.. Beklager !

PS: men takk for svar damer, da får vi kjøpe pute med sidestøtte snart da. Setet er i minste laget..

Annonse

Gjest togli

Næsj, det er da helt normalt å gjøre slikt på DOL. Er bare koselig det :-)

Mange innlegg tar jo helt av og man kan ikke lenger huske hva hovedinnlegget egentlig handla om...Her ligger alt innenfor temaet.

Kjekt å ha det litt uformelt :-)

Ja, dette er noen av de stikkordne jeg har brukt ved søk,men jeg har likevel ikke funnet en konkret test....

Bare synd for pc'en, tastaturet og internet at jeg aldri gir meg! ;-)

Næsj, det er da helt normalt å gjøre slikt på DOL. Er bare koselig det :-)

Mange innlegg tar jo helt av og man kan ikke lenger huske hva hovedinnlegget egentlig handla om...Her ligger alt innenfor temaet.

Kjekt å ha det litt uformelt :-)

Nemlig! Man husker til slutt ikke hva temaet handlet om. Hvor meningsfullt er det?

Ojsann, unnskyld at jeg ødela tråden din med et tilleggsspørsmål !

Jeg tenkte ikke over at det kunne virke irriterende. Tenkte at det liksom var samme tema og at jeg ikke ville bry gjengen med enda en tråd om samme tema.. Beklager !

PS: men takk for svar damer, da får vi kjøpe pute med sidestøtte snart da. Setet er i minste laget..

Pyttsann! Var jo ikke såååå irriterende...Bare litt...;-)

Nå har jeg letet og letet og letet, og kan fremdeles ikke finne en eneste test på internet av bilsete Jane Indy Plus Team!

Er det fordi det ikke finnes, eller..?

Noen som kan hjelpe?

Du kan jo kontakte BarneVerden, og spørre om de har noen dokumentasjon i form av tester eller annet, de forhandler jo Janè.

http://www.barneverden.no/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...