Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt i 1.klasse, og nå skal vi snart ha foreldremøte. Lærerne har bedt om innspill fra oss foreldre til tema på dette møtet. Nå ber jeg om innspill fra dere kloke foreldre, noen gode forslag???

Skrevet

Noen tips her:

- hvordan skal bursdagene oraganiseres? Skal man be alle,(både gutter og jenter), eller skal man bare be alle guttene eller alle jentene?

-må elevene ha med seg de bøkene de ikke har lekser i hjem? (Her har ungene så tunge sekker, at de faller om kull når de får dem på seg....)

Og så sa det stopp imin lille lærerhjerne...;-)

Skrevet

Noen tips her:

- hvordan skal bursdagene oraganiseres? Skal man be alle,(både gutter og jenter), eller skal man bare be alle guttene eller alle jentene?

-må elevene ha med seg de bøkene de ikke har lekser i hjem? (Her har ungene så tunge sekker, at de faller om kull når de får dem på seg....)

Og så sa det stopp imin lille lærerhjerne...;-)

Det er mange ting dere kan diskutere på et foreldremøte:

Hva forventes at elever selv skal klare av påkledning, hva får de hjelp til?

Hvordan lage gode rutiner for lekser?

Å arrangere sosiale sammenkomster på fritida, klassefester osv.

Hvordan bursdager skal feires er ikke en sak for foreldremøter. Man bør ha respekt for at foreldre selv vil gjøre dette. Men man kan godt diskutere hva man bør ta hensyn til når man inviterer.

Lage en varslingsplan for klassa. Et system som sørger for at alle kan få en beskjed fortest mulig. Lager en oversikt rett og slett over hvem somringer hvem, når det er nødvendig.

Gjest klassekontakt
Skrevet

Det må jo være noe som DERE foreldre på DEN skolen trenger å ta opp. Ingen skoler har de samme "problemene"/tingene å ta opp.

Dere har et FAU og en klassekontakt for 1. klasse, ring den personen å ta en snakk med h*n. Kanskje h*n har fått tilbakemelding fra andre foreldre om hva som trengs å tas opp hos dere.

Skrevet

Hvordan bursdager skal feires er ikke en sak for foreldremøter. Man bør ha respekt for at foreldre selv vil gjøre dette. Men man kan godt diskutere hva man bør ta hensyn til når man inviterer.

Lage en varslingsplan for klassa. Et system som sørger for at alle kan få en beskjed fortest mulig. Lager en oversikt rett og slett over hvem somringer hvem, når det er nødvendig.

Ehhhh...skulle til kijjo selvsagt:-)

Gjest dina2
Skrevet

Hjelp til påkledning??? Et barn på seks år er da fullt i stand til å kle på seg selv, det forventer vi faktisk av både 4 og fem åringene i barnehagen.

Skrevet

Hjelp til påkledning??? Et barn på seks år er da fullt i stand til å kle på seg selv, det forventer vi faktisk av både 4 og fem åringene i barnehagen.

Hi hi...ja forventer det vi på skolen også. Men jeg skal love deg at det kan være greit å få presisert det:-)

Skrevet

Hvis det er tema i forhold til deres skole er det vanskelig å hjelpe, for jeg kjenner ikke til miljøet på skolen.

Dersom det er en temakveld med diskusjon rundt et valgt tema som foreldrene ønsker har jeg et knallbra tips.

Grenser i forhold til TV/film/data og spill

Hva tenker de andre foreldrene, og hvordan tenker man om aldersgrenser i forhold til andres barn. (vet at det praktiseres veldig forskjellige grenser rundt omkring, og ville gjerne visst om det dersom min 7 åring spilte 18-års spill på besøk hos andre)

Dette kan være fruktbare diskusjoner, men vær forberedt på uenigheter.

Jeg synes foreldre må få gjøre som de vil med sine egne barn, men det er viktig at de respekterer andres grenser når det skal vises film, feks. i bursdager.

Dersom det er snakk om å leie inn foredragsholder eller hente informasjon anbefaler jeg sterkt:

www.barnevakten.no

Disse har mye fornuftig å bidra med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...