Gå til innhold

Dilemma - skal vi bytte barnehage?

Anbefalte innlegg

Gjest luksusproblem

Minstejenta har fått plass i den nærmeste barnehagen her - og den er veldig bra. (Vi har stått på venteliste de siste 2,5 årene). Samtidig skal eldstejenta begynne på skolen - også like i nærheten. Det frister derfor veldig å takke ja. Nå går begge to i barnehager 4 km herfra. Klart det hadde lettet hverdagen vår veldig å slippe å kjøre den omveien for å levere minstejenta hver dag.

Men vi hadde egentlig ikke tenkt å bytte barnehage flere ganger. Pga. husbygging og flytting - og at vi ikke har fått barnehageplass på hjemstedet så har de byttet så mye.

Eldstejenta har byttet 3 ganger - men begynner nå på skolen . Minstejenta har byttet 2 ganger før. Vi er fornøyde med den barnehagen hun går i - men hun vi liker best skal ha permisjon uansett...

Mistejenta har 2 år igjen før hun begynner på skolen, eldstejenta har klart seg utrolig fint og har tatt byttene veldig bra. Minstejenta har også taklet byttene bra. Hun er utadvent - men ikke fullt så positiv persnolighet som storesøster.

Vi har vært mye og lekt på uteområdet til den nye barnehagen - og også inni noen ganger pga. tilstelninger. Men hun kjenner ikke noen unger som går der (så vidt jeg vet).

Hun har jo venner i den barnehagen hun går i nå - men har ikke knyttet så veldig nære vennskapsbånd akkurat. Sannsynligheten for å finne barn hun skal gå på skole med er like bra i begge to.

Noen synspunkter? Det er jo to hele år...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225204-dilemma-skal-vi-bytte-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville byttet. 2 år er jo lenge, lenge for barn ;-)

Skal selv bytte barnehage for min 2002-modell nå. Vi har snakket masse om det, og hun gleder seg selvom hun er litt bekymret for at hun ikke kjenner noen barn der. Dette blir den 3. barnehagen hennes, men sist hun byttet var hun bare 20 mndr, så hun husker ikke noe av forrige bytte.

Vi har lagt vekt på at barnehagen er i samme krets som skolen, at det blir lettere for oss å hente/levere og at bhg ligger vegg i vegg med skolen storebror går på.

Annonse

Gjest Isbinne

Jeg hadde byttet.

Men du, i all nysgjerrighet.. Du skriver at: "Vi er fornøyde med den barnehagen hun går i - men hun vi liker best skal ha permisjon uansett...". Betyr det at én ansatt kunne fått dere til å velge å fortsette i den gamle barnehagen?

Gjest luksusproblem

Jeg hadde byttet.

Men du, i all nysgjerrighet.. Du skriver at: "Vi er fornøyde med den barnehagen hun går i - men hun vi liker best skal ha permisjon uansett...". Betyr det at én ansatt kunne fått dere til å velge å fortsette i den gamle barnehagen?

Som du sikkert forstår så leter jeg etter argumenter for og mot - hun ansatte er så fantastisk at hun hadde vært et viktig argument FOR å være der.

Takk til alle som har svart forresten. De fleste tar opp dette med skolekamerater. Jeg er jo enig i dette - og vet nå om flere jenter i nabolaget på samme alder som går i den nye. Men det er også flere i den barnehagen hun går i nå som skal gå på samme skole. Så DET er ikke hovedargumentet.

Så det å bytte er jo stort sett til oss foreldre sin fordel - er litt redd for at det skal være for belastende for henne å bytte når det jo ikke er nødvendig. Men som noen sier så er 2 år med en mye enklere hverdag litt viktig for hele familien...

Som du sikkert forstår så leter jeg etter argumenter for og mot - hun ansatte er så fantastisk at hun hadde vært et viktig argument FOR å være der.

Takk til alle som har svart forresten. De fleste tar opp dette med skolekamerater. Jeg er jo enig i dette - og vet nå om flere jenter i nabolaget på samme alder som går i den nye. Men det er også flere i den barnehagen hun går i nå som skal gå på samme skole. Så DET er ikke hovedargumentet.

Så det å bytte er jo stort sett til oss foreldre sin fordel - er litt redd for at det skal være for belastende for henne å bytte når det jo ikke er nødvendig. Men som noen sier så er 2 år med en mye enklere hverdag litt viktig for hele familien...

En ting er vel om man sogner til samme skole, noe annet om man bor i samme nabolag, og kan slå følge til skolen, og leke sammen på fritiden, uten å måtte kjøres hit og dit hele tiden?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...