Gå til innhold

Fjernet mandler og polypp, syk lenge??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm. Snuppa var akkurat fylt 2 da hun fjernet mandlene. Hun hadde en del smerter dagen etter og gråt mye da, men det gikk raskt fremover og 5 dager etter var hun i barnehagen igjen. Jeg ville kontaktet lege om barnet hadde feber etter å ha tatt mandlene.

Barnet skal ikke være SYK, skal ikke ha FEBER. Da er det antaklig blitt en infeksjon (eller en tilfeldighet med forkjølelse..). Vårt barn fikk feber (var da fortsatt innlagt på sykehuset), og måtte ligge inne en ekstra uke pga det viste seg at det var infeksjon i såret der mandlene ble tatt. De sa at det IKKE var normalt med feber etter slike inngrep.

Feber? Hvor høy? Legen.

Gutten vår tok mandler og polypp. Han var oppegående og i lekehumør hele tiden. Men utrolig viktig at han fikk akkurat passe dose smertestillende. Voltaren når det var på det verste (morgen og kveld iallefall) og Paracet ved mer moderate smerter.

Men som de andre sier, feber skal man ikke ha.

Barnet skal ikke være SYK, skal ikke ha FEBER. Da er det antaklig blitt en infeksjon (eller en tilfeldighet med forkjølelse..). Vårt barn fikk feber (var da fortsatt innlagt på sykehuset), og måtte ligge inne en ekstra uke pga det viste seg at det var infeksjon i såret der mandlene ble tatt. De sa at det IKKE var normalt med feber etter slike inngrep.

er det lenge siden ditt barn tok mandlene? barnet mitt fikk feber før vi reiste ut fra sykehuset, men de valgte likevel å sende han hjem. synes det var så rart. har bestemt meg for å be om en legesjekk i morgen.

Annonse

Jenta mi var i veldig god form dagen etter operasjonen, litt sutrete når hun fikk vondt men vi var kjappe å gi henne smertestillende (hun fikk fast 3 x daglig). Holdt henne hjemme fra barnehagen i en uke uansett, men hun var som sagt i fin form hele uka. Ingen feber eller slikt.

Gjest mandelpudding

Feber er normalt de første to-tre dagene etter operasjonen, men ikke en hel uke etter. Du bør ta kontakt med sykehuset for å få sjekket det. Har du gitt paracet jevnlig? Det er veldig viktig å gi smertestillende ofte nok så barnet orker å få i seg mat og drikke.

er det lenge siden ditt barn tok mandlene? barnet mitt fikk feber før vi reiste ut fra sykehuset, men de valgte likevel å sende han hjem. synes det var så rart. har bestemt meg for å be om en legesjekk i morgen.

Han tok da han var temmelig nøyaktig 3 år, så det er litt over 1 år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...