Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Uten å ha lest hele tråden så sier jeg meningen min. Det er skikkelig tamt for oss om et barn ikke blir hentet til riktig tid, da aksepterer jeg 2-3 minutter etter stengetid hvis det ikke gjentar seg gang på gang. Hvis det er helt håpløst å få hentet et barn før stengetid så bør foreldrene se seg om etter annen plass å ha barnet når de er på jobb. Oftest er det bare en igjen på jobb rett før stengetid og det er stor sannsynlighet for at denne arbeideren har noe han/hun skal rett etter jobb. Vi har ikke betalt lengre enn til stengetid så alt må ryddes og ordnes før stengetid og ikke etter at siste barn er ute av huset som kanskje enkelte foreldre tror? og derfor ikke bryr seg så hardt om klokka blir litt over? Oppforsringen blir derfor:Sørg for at barn blir hentet før stengetid og er det umulig så bør du vurdere annen løsning sånn er det bare, stengetid skal overholdes og gi gjerne folk som overtrer reglene en saftig bot. Hva mener du er akseptabelt "saftig bot" da? Og hvor mange ganger aksepterer man at de kommer for sent før det blir bot? Og skal det tidbegrenses? (Altså én gang per måned, kvartal, halvår, etc). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Ikke at jeg forsvarer at man kommer for sent til barnehagen pga shopping(!!), men det blir jo feil uansett hva man gjør skjønner jeg for når man drar med ungene for å handle etter barnehagen er det rene mishandlingen for de er slitne etter barnehagen, og når man handler uten dem er det også feil fordi man ikke tilbringer all tiden sin med dem? Jeg for min del handler for det meste MED vesla men så er hun heller ikke sliten etter barnehagen til vanlig. Hun har ikke så lange dager. Har dagen vært lang (skjer av og til) og jeg kommer tidligere fra skolen enn jeg hadde trodd så plager det meg jo ikke å la vesla være 10 minutter lengre i barnehagen mens jeg handler, så vi kan gå rett hjem. Å handle 1 gang i uka uten bil er _så_ utelukket :-) Min dårlige samvittighet ligger mer i at jeg har så mye frihet til å la oss stå opp når vi våkner osv (lite faste tidspunkter på studiene i perioder) at vesla ofte kommer sent i barnehagen. Og som jeg leser fra førskolelærerne på forum så er jo det et problem mht sosiale ting og at "lekegruppene" allerede har dannet seg. Kronisk dårlig samvittighet skal man ha, som mamma. Men da jeg oppdaget at kombinasjonen forelesning, samboers jobb og kronisk forsinkede bussruter ikke fungerte med barnehagen ja så begynte jeg å skippe forelesninger. Kanskje ikke hel-genialt for karakterene, men jeg kunne jo ikke komme for sent i barnehagen hver eneste tirsdag (selv om barnehagen faktisk stilte seg rimelig positiv til det også). Det er forskjell på om du som er student eller jobber kommer forsent fordi du blir hindret i noe - enn om en hjemmeværende forelder gjør det. Og det er forskjell på én gang, og stadig. Akkurat nå er jeg "velsignet" med foreldre som er i permisjon, har korte dager og er fleksible i alle ender - så jeg har nesten aldri full barnehage før 8, eller etter 16. Det er så deilig Og helt klart en forksjell fra før sommeren i fjor, når alle jobbet på andre siden av byen og ikke kunne gå før fire... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg synes faktisk det. Dersom foreldrene flere ganger i mnd kommer for sent når de skal hente barnet så ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg synes faktisk det. Dersom foreldrene flere ganger i mnd kommer for sent når de skal hente barnet så ja. Men hva med de som alltid er der 16.29? De som kommer 16.35 er jo forsåvidt ikke så veldig mye verre - så jeg synes kanskje det virker litt strengt? Og, jeg tenker at barnevernet er til for å hjelpe, ikke for å straffe - så det virker kansjke litt mot sin hensikt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 "Kan ikke forestille meg at noen sender bekymringsmelding til barnevernet på grunnlag av forsinket henting" Vår barnehage truer ikke bare med bekymringsmelding, men med å levere barnet til barnevernsvakten. Jeg hadde en gang praksis i en bhg og der ble et barn overlevert til barnevernsvakten (eller noe sånt) en gang da den foreldren som kom og skulle hente barnet var beruset. H*n fikk ikke med seg barnet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Men hva med de som alltid er der 16.29? De som kommer 16.35 er jo forsåvidt ikke så veldig mye verre - så jeg synes kanskje det virker litt strengt? Og, jeg tenker at barnevernet er til for å hjelpe, ikke for å straffe - så det virker kansjke litt mot sin hensikt? Det vil selvfølgelig dessverre blir alt for mye for barnevernet å hanskes med. Er det bare to voksne i barnehagen din? På 9 barn? Det er vel ikke lov? Skal det ikke være 1 voksen pr. 3 barn under 3 år? Eller har du såpass mange store også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det vil selvfølgelig dessverre blir alt for mye for barnevernet å hanskes med. Er det bare to voksne i barnehagen din? På 9 barn? Det er vel ikke lov? Skal det ikke være 1 voksen pr. 3 barn under 3 år? Eller har du såpass mange store også? Nei, det er én voksen per fire barn under tre, eller én voksen per åtte barn over. I fam.bhg har man da åtte barn og to voksne (vanligst), alternativt ti dersom majoriteten er over tre år. Men; det fordrer at én voksen er alene med inntil åtte morgen og ettermiddag, én time. Det er egentlig et lovbrudd, men det er akseptert og vanlig. Det er det forsåvidt i andre bhg også. Det er jo ytterst sjelden at man har alle barna fra det åpner til det stenger, men det _kan_ skje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg hadde en gang praksis i en bhg og der ble et barn overlevert til barnevernsvakten (eller noe sånt) en gang da den foreldren som kom og skulle hente barnet var beruset. H*n fikk ikke med seg barnet sitt. Det er også vanlig prosedyre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Nei, det er én voksen per fire barn under tre, eller én voksen per åtte barn over. I fam.bhg har man da åtte barn og to voksne (vanligst), alternativt ti dersom majoriteten er over tre år. Men; det fordrer at én voksen er alene med inntil åtte morgen og ettermiddag, én time. Det er egentlig et lovbrudd, men det er akseptert og vanlig. Det er det forsåvidt i andre bhg også. Det er jo ytterst sjelden at man har alle barna fra det åpner til det stenger, men det _kan_ skje. Nå er barnehagen til Snuppa mye større, men på avdelingen er det en voksen fra 7:15-8, så kommer mellomvakta kl. 8 og jeg tror seinvakta kommer kl 9 (?). Seinvakta går til 16:45 i alle fall og er alene på avdelingen den siste halvtimen eller noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det er også vanlig prosedyre... Bra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jo det syns jeg absolutt!, men jeg syns foreldre bør få en skriftelig advarsel først, så de får mulighet til å rette på det. Dersom forsenthenting forekommer sjeldent er jeg uenig, men der dette er mer regel enn unntak sier jeg klart ja. Får man barn skal foreldre innrette seg etter barnet, og ikke motsatt. Jeg jobber selv i barnehage og må innrømme jeg blir ganske oppgitt til tider. Vi åpner 07.30, og det er da vår arbeidsdag begynner (vakt). Ikke 0720, men 0730. For å få en litt rolig start på dagen kommer jeg gjerne litt før på tidligvakt for å gjøre klar avdleingen. Det kan jeg ikke med masse unger rundt meg. Men da er det tilstadighet kø utenfor, for de vet jo at vi allikevel kommer litt før tiden....... Og så blir man bedt som pent om det er greit for det er jo en buss som skal rekkes osv. Så sier jeg ok da, for man skal jo være imøtekommende og løse problemer. JEG får ikke betalt for dette. Heller ikke når foreldre kommer for sent. Da må jeg ta ut avspasering, men når skal jeg ta ut det når kommunen ikke har råd til vikar hvis jeg skulle ta meg fri. Syns det er fryktlig arrogant innstilling! Og mange foreldre vet å spille på vår snillisme, for vi stiller jo opp uansett. og jo mer man strekker ut hånden jo mer tar de. Men hvor er barnas stemme oppi dette? Jeg må innrømme at å jobbe grtis er en bagatell i forhold til de stakkars barna som til stadighet opplever å sitte igjen ferdig påkledd og vente mens senvakta forsøker å kombinere rydding av avdelingen og kosestund, og det på overtid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jo det syns jeg absolutt!, men jeg syns foreldre bør få en skriftelig advarsel først, så de får mulighet til å rette på det. Dersom forsenthenting forekommer sjeldent er jeg uenig, men der dette er mer regel enn unntak sier jeg klart ja. Får man barn skal foreldre innrette seg etter barnet, og ikke motsatt. Jeg jobber selv i barnehage og må innrømme jeg blir ganske oppgitt til tider. Vi åpner 07.30, og det er da vår arbeidsdag begynner (vakt). Ikke 0720, men 0730. For å få en litt rolig start på dagen kommer jeg gjerne litt før på tidligvakt for å gjøre klar avdleingen. Det kan jeg ikke med masse unger rundt meg. Men da er det tilstadighet kø utenfor, for de vet jo at vi allikevel kommer litt før tiden....... Og så blir man bedt som pent om det er greit for det er jo en buss som skal rekkes osv. Så sier jeg ok da, for man skal jo være imøtekommende og løse problemer. JEG får ikke betalt for dette. Heller ikke når foreldre kommer for sent. Da må jeg ta ut avspasering, men når skal jeg ta ut det når kommunen ikke har råd til vikar hvis jeg skulle ta meg fri. Syns det er fryktlig arrogant innstilling! Og mange foreldre vet å spille på vår snillisme, for vi stiller jo opp uansett. og jo mer man strekker ut hånden jo mer tar de. Men hvor er barnas stemme oppi dette? Jeg må innrømme at å jobbe grtis er en bagatell i forhold til de stakkars barna som til stadighet opplever å sitte igjen ferdig påkledd og vente mens senvakta forsøker å kombinere rydding av avdelingen og kosestund, og det på overtid. Veldig bra innlegg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Nå er barnehagen til Snuppa mye større, men på avdelingen er det en voksen fra 7:15-8, så kommer mellomvakta kl. 8 og jeg tror seinvakta kommer kl 9 (?). Seinvakta går til 16:45 i alle fall og er alene på avdelingen den siste halvtimen eller noe sånt. Men det er sikkert en større barnehage? Kravet er én voksen til fire barn, vi har en ekstra voksen to dager i uken, men det er ikke vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg mener at man faktisk MÅ kaste alt man her i hendene for å rekke å hente barna før stengetid. Å være for sen i ny og ne er nok til å sende bekymringsmelding. er man forsein gjentatte ganger uten å forandre på busstider, arbeisslutt ol, ja da tar man ikke foreldrerollen på alvor. Jeg skjønner at man kan miste bussen EN gang eller at an KAN gå tom for bensin, men ellers har jeg liten forståelse. (Jeg har lagt opp jobben min etter barnehagens åpningstider, og kan ikke skjønne at andre har problemer med det. Har man det, ja da har man valgt feil jobb. Eller man skulle ikke hatt unger) Regner med masse reaksjoner på dette, men står absolutt for det jeg har skrevet, så fyr løs!! Du skal få min reakjon: JA! Jobber i barnehage (svar til persille lenger opp) og er helt sjokkert over enkelte foreldres innstilling. Jeg står også for det jeg har skrevet ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Men hva med de som alltid er der 16.29? De som kommer 16.35 er jo forsåvidt ikke så veldig mye verre - så jeg synes kanskje det virker litt strengt? Og, jeg tenker at barnevernet er til for å hjelpe, ikke for å straffe - så det virker kansjke litt mot sin hensikt? #Men hva med de som alltid er der 16.29?# I barnehagen vår er regelen at barna skal være ute av barnehagen innen stengetid. Det er altså ikke greit å komme ett minutt før barnehagen stenger. Bekymringsmelding til barnevernet er jo et drastisk tiltak. Jeg syns det kan være greit å gjøre dette hvis man ikke klarer å nå fram på andre måter. Noen barnehager gjør det slik at hvis barnet ikke er hentet innen en halvtime etter stengetid, tas barnet til barnevernsvakta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg fikk også litt spurv og kanoner-følelsen her... Jeg er helt enig i at man må legge opp dagen slik du beskriver, gå når det trengs, kontakte andre - osv. Men jeg mener barnevernet er til hjelp, ikke til straff. Om man truer med slikt, så tror jeg det virker mot sin hensikt... Men hva er en passende "straff" da? De foreldrene jeg har hatt som har opptrådt slik, de hadde rett og slett ikke respekt for andres tid. Den ene var en hjemmeværende mor som bare _måtte_ handle eller noe... Penger spiller ofte ingen rolle - for det er det mange her som har nok av likevel, 100 kr er ingenting... I det eksempelet du nevner med hun som bare "måtte" handle først, og attpåtil var hjemmeværende, da har du jo allerede funnet årsaken: Hun ga blanke og hadde ikke respekt for andres tid. Nå var svaret mitt mer rettet mot artikkelen du refererte til, og fortsatt mener jeg at å ringe barnevernet hver gang noen kommer for sent, er som å skyte spurv med kanoner. I ditt tilfelle, tja, jeg kjenner jo ikke denne moren, så jeg vet ikke helt hva jeg ville ha gjort. Jeg jobber heller ikke i barnehage, og kjenner derfor ikke til hvilke virkemidler de har når slikt stadig gjentar seg. Jeg har full forståelse for problemet for barnehagen, altså. Men det er vel bedre å finne ut hva man kan gjøre for å endre på ting, enn å "teppebombe" barnevernet med bekymringsmeldinger som blir henlagt allikevel. Av nysgjerrighet: Fikk dere gjort noe med denne damen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 I det eksempelet du nevner med hun som bare "måtte" handle først, og attpåtil var hjemmeværende, da har du jo allerede funnet årsaken: Hun ga blanke og hadde ikke respekt for andres tid. Nå var svaret mitt mer rettet mot artikkelen du refererte til, og fortsatt mener jeg at å ringe barnevernet hver gang noen kommer for sent, er som å skyte spurv med kanoner. I ditt tilfelle, tja, jeg kjenner jo ikke denne moren, så jeg vet ikke helt hva jeg ville ha gjort. Jeg jobber heller ikke i barnehage, og kjenner derfor ikke til hvilke virkemidler de har når slikt stadig gjentar seg. Jeg har full forståelse for problemet for barnehagen, altså. Men det er vel bedre å finne ut hva man kan gjøre for å endre på ting, enn å "teppebombe" barnevernet med bekymringsmeldinger som blir henlagt allikevel. Av nysgjerrighet: Fikk dere gjort noe med denne damen? "Jeg har full forståelse for problemet for barnehagen, altså. Men det er vel bedre å finne ut hva man kan gjøre for å endre på ting, enn å "teppebombe" barnevernet med bekymringsmeldinger som blir henlagt allikevel." Og det er her jeg er litt usikker. Jeg er ikke tilhenger av Olsens utsagn i nevnte artikkel, men jeg er heller ikke tilhenger av at det skal gå utover de ansatte - for det gjør det. Mer dem enn barnehagen. Så da er spørsmålet - hva er passende straff? Og skal man straffe alle likt uansett årsak? Noen gir jo f..., og noen er uheldige, men det må være samme regler for alle, eller? Og hvor mange ganger kan man komme forsent innen en gitt periode før det bør ilegges en bot? "Av nysgjerrighet: Fikk dere gjort noe med denne damen? " Nei, heldigvis fikk de kommunal plass i høst. Men de var i kategorien "kravstore foreldre". Det virket nesten som de lette etter feil hos oss, og uansett hva vi gjorde så ble det galt. F.eks skulle vi på stranden en gang, og hun ble sur fordi vi ikke ville ta med badesko, svømmevinger, ekstra badedrakt og ekstra håndkle til barnet hennes. Problemet er bare at når du skal ha med ekstra av alt til åtte barn, så blir det MYE å bære på. De var sure for at barnet deres ikke var nok uke, men de leverte henne ikke kl 9 når de andre gikk hun, hun kom gjerne 10.30 når de andre snart var på vei inn for å spise... Osv Noen foreldre gir man bare på en måte opp... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 "Jeg har full forståelse for problemet for barnehagen, altså. Men det er vel bedre å finne ut hva man kan gjøre for å endre på ting, enn å "teppebombe" barnevernet med bekymringsmeldinger som blir henlagt allikevel." Og det er her jeg er litt usikker. Jeg er ikke tilhenger av Olsens utsagn i nevnte artikkel, men jeg er heller ikke tilhenger av at det skal gå utover de ansatte - for det gjør det. Mer dem enn barnehagen. Så da er spørsmålet - hva er passende straff? Og skal man straffe alle likt uansett årsak? Noen gir jo f..., og noen er uheldige, men det må være samme regler for alle, eller? Og hvor mange ganger kan man komme forsent innen en gitt periode før det bør ilegges en bot? "Av nysgjerrighet: Fikk dere gjort noe med denne damen? " Nei, heldigvis fikk de kommunal plass i høst. Men de var i kategorien "kravstore foreldre". Det virket nesten som de lette etter feil hos oss, og uansett hva vi gjorde så ble det galt. F.eks skulle vi på stranden en gang, og hun ble sur fordi vi ikke ville ta med badesko, svømmevinger, ekstra badedrakt og ekstra håndkle til barnet hennes. Problemet er bare at når du skal ha med ekstra av alt til åtte barn, så blir det MYE å bære på. De var sure for at barnet deres ikke var nok uke, men de leverte henne ikke kl 9 når de andre gikk hun, hun kom gjerne 10.30 når de andre snart var på vei inn for å spise... Osv Noen foreldre gir man bare på en måte opp... Ja, jeg skjønner du ble glad for at de fikk annen barnehageplass! Noen folk mangler rett og slett alminnelig folkeskikk! Nei, jeg vet ikke hva som kan gjøres jeg. Her i bygda har ikke dette vært noe stort problem (det jeg vet da), men jeg har jo hørt om bøter og slikt. Men bør det ikke likevle være litt forskjell på fru Hansen, som gir blaffen og henter forsent flere ganger i uka, og fru Olsen, som kommer for sent en gang i barnets tid i barnehagen fordi hun kjørte av veien? Når jeg leser slikt er jeg i hvert fall glad jeg ikke jobber i barnehage... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Ja, jeg skjønner du ble glad for at de fikk annen barnehageplass! Noen folk mangler rett og slett alminnelig folkeskikk! Nei, jeg vet ikke hva som kan gjøres jeg. Her i bygda har ikke dette vært noe stort problem (det jeg vet da), men jeg har jo hørt om bøter og slikt. Men bør det ikke likevle være litt forskjell på fru Hansen, som gir blaffen og henter forsent flere ganger i uka, og fru Olsen, som kommer for sent en gang i barnets tid i barnehagen fordi hun kjørte av veien? Når jeg leser slikt er jeg i hvert fall glad jeg ikke jobber i barnehage... *ler* Det skal ikke være lett å gjøre alle til lags, skjønner du 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hva mener du er akseptabelt "saftig bot" da? Og hvor mange ganger aksepterer man at de kommer for sent før det blir bot? Og skal det tidbegrenses? (Altså én gang per måned, kvartal, halvår, etc). Bot maks en gang pr måned men da må det svi skikkelig ellers så gjør de det igjen. Hva som svir er litt vanskelig synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/3/#findComment-1692711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.