puppola Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Tanken er god - men hvordan regner man dette? Alle kan jo komme for sent, og tre ganger på ett helt år er egentlig ikke så veldig mye for ett barn. Men; på 30 unger blir det 60 dager for bhg., og det er for mye. Og skal man ha 1 gang per år gratis, 1 gang per måned, 1 gang per kvartal - hva er rettferdig? Og det må både være rettferdig for bhg., de ansatte, og foreldrene... Kjære vene, det er da ikke barnehagens problem om foreldrene har en umulig arbeidsgiver eller må reise fra øst til vest- BARNA SKAL HENTES FØR STENGETID FORDI DA STENGER BARNEHAGEN OG DE SOM JOBBER DER SKAL HJEM!!!!!!!!!Er det vanskelig å forstå? Dessuten bør ikke barna kanskje være så lenge i bhg, hvis mulig, uansett??? Hvordan opplever barnet det å alltid bli hentet for sent? Bytt jobb eller snakk med arbeidsgiveren- ta i allefall hensyn til barnet- barnevernet har vel ikke noe med dette å gjøre hvis det ikke er gjentatte ganger henter for sent? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Fordi...? Fare for utnyttelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jo det syns jeg absolutt!, men jeg syns foreldre bør få en skriftelig advarsel først, så de får mulighet til å rette på det. Dersom forsenthenting forekommer sjeldent er jeg uenig, men der dette er mer regel enn unntak sier jeg klart ja. Får man barn skal foreldre innrette seg etter barnet, og ikke motsatt. Jeg jobber selv i barnehage og må innrømme jeg blir ganske oppgitt til tider. Vi åpner 07.30, og det er da vår arbeidsdag begynner (vakt). Ikke 0720, men 0730. For å få en litt rolig start på dagen kommer jeg gjerne litt før på tidligvakt for å gjøre klar avdleingen. Det kan jeg ikke med masse unger rundt meg. Men da er det tilstadighet kø utenfor, for de vet jo at vi allikevel kommer litt før tiden....... Og så blir man bedt som pent om det er greit for det er jo en buss som skal rekkes osv. Så sier jeg ok da, for man skal jo være imøtekommende og løse problemer. JEG får ikke betalt for dette. Heller ikke når foreldre kommer for sent. Da må jeg ta ut avspasering, men når skal jeg ta ut det når kommunen ikke har råd til vikar hvis jeg skulle ta meg fri. Syns det er fryktlig arrogant innstilling! Og mange foreldre vet å spille på vår snillisme, for vi stiller jo opp uansett. og jo mer man strekker ut hånden jo mer tar de. Men hvor er barnas stemme oppi dette? Jeg må innrømme at å jobbe grtis er en bagatell i forhold til de stakkars barna som til stadighet opplever å sitte igjen ferdig påkledd og vente mens senvakta forsøker å kombinere rydding av avdelingen og kosestund, og det på overtid. Bra skrevet! (Dessverre) tror jeg man nesten må jobbe i bhg selv for å skjønne hvor omfattende problemet egentlig er 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jo det syns jeg absolutt!, men jeg syns foreldre bør få en skriftelig advarsel først, så de får mulighet til å rette på det. Dersom forsenthenting forekommer sjeldent er jeg uenig, men der dette er mer regel enn unntak sier jeg klart ja. Får man barn skal foreldre innrette seg etter barnet, og ikke motsatt. Jeg jobber selv i barnehage og må innrømme jeg blir ganske oppgitt til tider. Vi åpner 07.30, og det er da vår arbeidsdag begynner (vakt). Ikke 0720, men 0730. For å få en litt rolig start på dagen kommer jeg gjerne litt før på tidligvakt for å gjøre klar avdleingen. Det kan jeg ikke med masse unger rundt meg. Men da er det tilstadighet kø utenfor, for de vet jo at vi allikevel kommer litt før tiden....... Og så blir man bedt som pent om det er greit for det er jo en buss som skal rekkes osv. Så sier jeg ok da, for man skal jo være imøtekommende og løse problemer. JEG får ikke betalt for dette. Heller ikke når foreldre kommer for sent. Da må jeg ta ut avspasering, men når skal jeg ta ut det når kommunen ikke har råd til vikar hvis jeg skulle ta meg fri. Syns det er fryktlig arrogant innstilling! Og mange foreldre vet å spille på vår snillisme, for vi stiller jo opp uansett. og jo mer man strekker ut hånden jo mer tar de. Men hvor er barnas stemme oppi dette? Jeg må innrømme at å jobbe grtis er en bagatell i forhold til de stakkars barna som til stadighet opplever å sitte igjen ferdig påkledd og vente mens senvakta forsøker å kombinere rydding av avdelingen og kosestund, og det på overtid. Altså, det er dere som skal være serviceinnstillt da. Dere som yter servicen. Hadde det ikke vært for ungene og foreldrene så hadde dere ikke hatt noen jobb. Foreldre har også arbeidstider som skal overholdes. Det er ikke moro å være den som kommer forseint hver dag på jobben fordi barnehagene har for kort åpningstid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Kjære vene, det er da ikke barnehagens problem om foreldrene har en umulig arbeidsgiver eller må reise fra øst til vest- BARNA SKAL HENTES FØR STENGETID FORDI DA STENGER BARNEHAGEN OG DE SOM JOBBER DER SKAL HJEM!!!!!!!!!Er det vanskelig å forstå? Dessuten bør ikke barna kanskje være så lenge i bhg, hvis mulig, uansett??? Hvordan opplever barnet det å alltid bli hentet for sent? Bytt jobb eller snakk med arbeidsgiveren- ta i allefall hensyn til barnet- barnevernet har vel ikke noe med dette å gjøre hvis det ikke er gjentatte ganger henter for sent? BRA! VELDIG BRA!!!!!! TAKK! (Hilsen mamma og barnehageansatt som må jobbe gratis ved for sen henting fordi barnets foreldre har SIN jobb å ta hensyn til. Gratis overtid er bagatell i forhold til det barnet som stadig sitter påkledd og venter mens personale tripper på overtid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Vi har åpent fra 07.30 til 16.30 - og jeg ser det er knapt for enkelte foreldre. Men, det er krav til hvor mange som skal være på jobb til enhver tid, og de skal ikke jobbe mer enn 8 timer i strekk - det vil si at man på én dag trenger en som jobber fra 07.30 til 15.30 og en fra 15.30 til 16.30 på hver skift. Det går ikke... Derfor jobber en fra 07.30 til 15.30 og en fra 08.30 til 16.30 - med dobbelt så mange barn. Skal man ha en time til må de være alene en time til, og det er rett og slett ikke forsvarlig. Jeg skjønner godt problemet ditt jeg. Og regner med at du ser foreldrenes også. Jeg hadde 15 min fra barnehageåpning til jeg skulle være ferdigskiftet på jobb og jeg jobbet ikke akkurat ved siden av barnehagen da. Å det var ingen tåleranse for at man kom forseint, pasientene sto foran luka og ventet klokka 8. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Altså, det er dere som skal være serviceinnstillt da. Dere som yter servicen. Hadde det ikke vært for ungene og foreldrene så hadde dere ikke hatt noen jobb. Foreldre har også arbeidstider som skal overholdes. Det er ikke moro å være den som kommer forseint hver dag på jobben fordi barnehagene har for kort åpningstid. Så du mener virkelig at jeg skal jobbe GRATIS for at du skal kunne tjene dine penger?? Makan til arroganse. Håper dette er en fleip! Hadde du jobbet i barnehage hadde du nok endret innstillingen din! Problemet i de fleste barnehager er at personalet strekker seg aaalt for langt og dette blir en hvilepute for foreldre. Og siden du tydelig er så bestemt på dette: Har du noen gang sittet sammen med et barn som stadig blir hentet etter stengetid? Tydeligvis ikke. Der kommer nemlig mange foreldre til kort! Makan! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Bra skrevet! (Dessverre) tror jeg man nesten må jobbe i bhg selv for å skjønne hvor omfattende problemet egentlig er Takk for det. blir helt oppgitt over enkeltes innstilling og ikke minst ovenfor barna! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest God bedring! Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Altså, det er dere som skal være serviceinnstillt da. Dere som yter servicen. Hadde det ikke vært for ungene og foreldrene så hadde dere ikke hatt noen jobb. Foreldre har også arbeidstider som skal overholdes. Det er ikke moro å være den som kommer forseint hver dag på jobben fordi barnehagene har for kort åpningstid. "Hadde det ikke vært for barna og foreldrene hadde vi ikke hatt noen jobb"??? Herregud for en snever tankegang du har!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Så du mener virkelig at jeg skal jobbe GRATIS for at du skal kunne tjene dine penger?? Makan til arroganse. Håper dette er en fleip! Hadde du jobbet i barnehage hadde du nok endret innstillingen din! Problemet i de fleste barnehager er at personalet strekker seg aaalt for langt og dette blir en hvilepute for foreldre. Og siden du tydelig er så bestemt på dette: Har du noen gang sittet sammen med et barn som stadig blir hentet etter stengetid? Tydeligvis ikke. Der kommer nemlig mange foreldre til kort! Makan! Jeg har aldri kommet forseint å henta. Jeg sier ikke at du skal jobbe gratis, det jeg sier er at barnehagenes åpningstider burde vært tilpasset normal arbeidstid dvs åpnet før om morgenen så folk rakk jobben klokka 8. Og dette er jammen meg ikke fleip, jeg kan da ikke være den eneste som har hatt arbeidstid fra 8-16.00. Vanlig tid i stat og kommune det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest berlitz Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jo det syns jeg absolutt!, men jeg syns foreldre bør få en skriftelig advarsel først, så de får mulighet til å rette på det. Dersom forsenthenting forekommer sjeldent er jeg uenig, men der dette er mer regel enn unntak sier jeg klart ja. Får man barn skal foreldre innrette seg etter barnet, og ikke motsatt. Jeg jobber selv i barnehage og må innrømme jeg blir ganske oppgitt til tider. Vi åpner 07.30, og det er da vår arbeidsdag begynner (vakt). Ikke 0720, men 0730. For å få en litt rolig start på dagen kommer jeg gjerne litt før på tidligvakt for å gjøre klar avdleingen. Det kan jeg ikke med masse unger rundt meg. Men da er det tilstadighet kø utenfor, for de vet jo at vi allikevel kommer litt før tiden....... Og så blir man bedt som pent om det er greit for det er jo en buss som skal rekkes osv. Så sier jeg ok da, for man skal jo være imøtekommende og løse problemer. JEG får ikke betalt for dette. Heller ikke når foreldre kommer for sent. Da må jeg ta ut avspasering, men når skal jeg ta ut det når kommunen ikke har råd til vikar hvis jeg skulle ta meg fri. Syns det er fryktlig arrogant innstilling! Og mange foreldre vet å spille på vår snillisme, for vi stiller jo opp uansett. og jo mer man strekker ut hånden jo mer tar de. Men hvor er barnas stemme oppi dette? Jeg må innrømme at å jobbe grtis er en bagatell i forhold til de stakkars barna som til stadighet opplever å sitte igjen ferdig påkledd og vente mens senvakta forsøker å kombinere rydding av avdelingen og kosestund, og det på overtid. Godt skrevet!!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Altså, det er dere som skal være serviceinnstillt da. Dere som yter servicen. Hadde det ikke vært for ungene og foreldrene så hadde dere ikke hatt noen jobb. Foreldre har også arbeidstider som skal overholdes. Det er ikke moro å være den som kommer forseint hver dag på jobben fordi barnehagene har for kort åpningstid. Vet du hva, jeg klarer ikke få meg til å tro noe annet enn at du tuller nå!? Du skriver jo vanligvis så fornuftig..., men her fikk jeg nesten hakeslepp! Det er klart at de som jobber i barnehage bør være serviceinnstilt og yte, men det skal SELVFØLGELIG være innenfor visse rammer OG innenfor arbeidstiden! De fleste syns vel det er greit om et barn kommer litt tidlig eller blir hentet litt sent en sjelden gang, men når det blir et mønster i det så syns jeg det er dårlig gjort, uhøflig og lite respektfullt! Hvis foreldre stadig kommer for sent pga at barnehagen har åpningstider som passer dårlig for dem, så har de en REKKE valgmuligheter fremfor å ta for gitt at barnehagens ansatte skal passe barna deres gratis fordi DERES jobb er viktigere. Kanskje assistenten i barnehagen har barn selv som venter på å bli hentet på SFO, annen barnehage e.l., men som blir for sen fordi foreldre ikke respekterer barnehagens åpningstider. Jeg foreslår: 1. Bytt jobb 2. Gå ned i stilling på jobben 3. Fleksibel arbeidstid 4. Ta opp i foreldreutvalget at åpningstider ønskes utvidet. 5. Bytt til en barnehage med åpningstider som passer bedre. 6. Engasjere seg politisk for å påvirke kommunale barnehagers åpningstider. 7.Alliere seg med noen som kan hente barnet i barnehagen. osv osv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym ansatt i bhg Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Barnevernet??? dette syntes jeg var svært drøyt. Dette er mer en sak mellom barnahagen og foreldrene. Og jeg syntes det er respektløst å til stadighet komme for sent. Og med til stadighet mener jeg mer enn 15 min forsinket hver 14. dag. sånn ca. OG barnehagene bør være ved sin FULLE rett til å fakturere denne overtiden. Problemet er ikke å fakturere foreldre som henter for sent... Problemet er at de ansatte ikke får betalt for overtid.... De må ta det ut i avspasering - noe som er veldig vanskelig ofte i en bhg. Det vanlige er at de ikke henter inn vikar når de ansatte avspaserer, ergo går det ut over de som er igjen når en avspasserer. For å si det slik; det er hektisk nok som det er om man ikke skal være for få på jobb... Når det gjelder barnevernet, er det åpenbart den eneste instansen som har respekt fra enkelte foreldre. Vi som jobber i bhg "passer jo bare unger" for MANGE foreldre, og vi får veldig sjelden respekt for vår kunnskap og erfaring med barn. Så dersom det er en bekymringsmelding til bv som skal til, så synes jeg det er på sin plass! Barna MÅ komme i første rekker!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Altså, det er dere som skal være serviceinnstillt da. Dere som yter servicen. Hadde det ikke vært for ungene og foreldrene så hadde dere ikke hatt noen jobb. Foreldre har også arbeidstider som skal overholdes. Det er ikke moro å være den som kommer forseint hver dag på jobben fordi barnehagene har for kort åpningstid. -"Altså, det er dere som skal være serviceinnstillt da. Dere som yter servicen." folk som jobber i serviceyrker har også et liv da. -"Hadde det ikke vært for ungene og foreldrene så hadde dere ikke hatt noen jobb" Herregud, for et tåpelig argument. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Vet du hva, jeg klarer ikke få meg til å tro noe annet enn at du tuller nå!? Du skriver jo vanligvis så fornuftig..., men her fikk jeg nesten hakeslepp! Det er klart at de som jobber i barnehage bør være serviceinnstilt og yte, men det skal SELVFØLGELIG være innenfor visse rammer OG innenfor arbeidstiden! De fleste syns vel det er greit om et barn kommer litt tidlig eller blir hentet litt sent en sjelden gang, men når det blir et mønster i det så syns jeg det er dårlig gjort, uhøflig og lite respektfullt! Hvis foreldre stadig kommer for sent pga at barnehagen har åpningstider som passer dårlig for dem, så har de en REKKE valgmuligheter fremfor å ta for gitt at barnehagens ansatte skal passe barna deres gratis fordi DERES jobb er viktigere. Kanskje assistenten i barnehagen har barn selv som venter på å bli hentet på SFO, annen barnehage e.l., men som blir for sen fordi foreldre ikke respekterer barnehagens åpningstider. Jeg foreslår: 1. Bytt jobb 2. Gå ned i stilling på jobben 3. Fleksibel arbeidstid 4. Ta opp i foreldreutvalget at åpningstider ønskes utvidet. 5. Bytt til en barnehage med åpningstider som passer bedre. 6. Engasjere seg politisk for å påvirke kommunale barnehagers åpningstider. 7.Alliere seg med noen som kan hente barnet i barnehagen. osv osv Jeg har irritert meg grønn over åpningtidene i barnehagen i nesten alle de 15 årene jeg har hatt unger i barnehagen. Jeg har aldri hatt en jobb hvor det var mulig med flexitid og man kan ikke gå ned i stillingsprosent når man har 50 % uføre for det har man rett og slett ikke råd til. Ser ut som om åpningstidene er beregnet på to voksne som kan bytte på å bringe og hente. De har glemt at 50% av ungene bor bare sammen med en av foreldrene. Og når man har 50% uføre så får man ikke overgangsstønad ved siden av heller så man kommer mye dårligere ut av det enn folk som jobber 100% 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har aldri kommet forseint å henta. Jeg sier ikke at du skal jobbe gratis, det jeg sier er at barnehagenes åpningstider burde vært tilpasset normal arbeidstid dvs åpnet før om morgenen så folk rakk jobben klokka 8. Og dette er jammen meg ikke fleip, jeg kan da ikke være den eneste som har hatt arbeidstid fra 8-16.00. Vanlig tid i stat og kommune det. De fleste kommunale barnehager har vel åpningstid fra 7.30-17.00? Burde vel ikke være noe problem!? Det er altfor mange foreldre som UTNYTTER barnehagens åpningstider syns nå jeg! Små barn som går i barnehagen fra morgen til kveld fem dager i uka selv når foreldrene har fri. Sier ikke at ALLE gjør det, men har hørt nok (for meg) "skrekkhistorier" om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 -"Altså, det er dere som skal være serviceinnstillt da. Dere som yter servicen." folk som jobber i serviceyrker har også et liv da. -"Hadde det ikke vært for ungene og foreldrene så hadde dere ikke hatt noen jobb" Herregud, for et tåpelig argument. Jeg tror ikke folk som kommer til legen til timeavtalen sin, er så happy hvis døra er stengt fordi legesekretæren kjører ungene i barnehagen heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 De fleste kommunale barnehager har vel åpningstid fra 7.30-17.00? Burde vel ikke være noe problem!? Det er altfor mange foreldre som UTNYTTER barnehagens åpningstider syns nå jeg! Små barn som går i barnehagen fra morgen til kveld fem dager i uka selv når foreldrene har fri. Sier ikke at ALLE gjør det, men har hørt nok (for meg) "skrekkhistorier" om dette. Å jo, det kan være et stort problem, hvis man er alene, og har litt reisetid til jobb, noe som fort skjer hvis man bor i et område med mye trafikk. Men barnehagepersonalet bør selvfølgelig ikke være de som får lide for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 De fleste kommunale barnehager har vel åpningstid fra 7.30-17.00? Burde vel ikke være noe problem!? Det er altfor mange foreldre som UTNYTTER barnehagens åpningstider syns nå jeg! Små barn som går i barnehagen fra morgen til kveld fem dager i uka selv når foreldrene har fri. Sier ikke at ALLE gjør det, men har hørt nok (for meg) "skrekkhistorier" om dette. I Oslo åpner de fleste 7.45, i hvert fall i de to bydelene jeg har bodd i. Og jeg har begynt klokka 8 på jobben og skulle være ferdig skiftet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yia Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Man kontakter ikke barnevernet før man har en helhetlig oppfattelse av barnets situasjon som bekymringsverdig. At foreldrene 'alltid' kommer for sent og henter er en av tingene man ser på i en slik vurdering. Boten bør betales til barnehagen, som igjen betaler sine ansatte overtid. Det finnes barnehager som har bøter på størrelser med det det vil koste barnehgen å betale den ansatte. Og til dette med irriterende åpningstider i barnehagen... Selv om åpningstidene er slik eller sånn, så bør jo barnet helst ikke være i barnehagen lengre enn en vanlig arbeidsdag, og helst kortere. Det er minst like slitsom å være i barnehagen for barnet som det er for voksne å være på jobb. Jeg synes det er viktigere å ha fokus på det, enn foreldrenes arbeidstid. Det skjærer i hjertet når man har småbarn i barnehagen son er der først og blir hentet sist! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/4/#findComment-1692864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.