Yia Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Sjekket kommunen her jeg bor, her opererer man med 500kr i bot uansett hvor mye for sent og om det er et gjentatt problem eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yia Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg er enig i alt du skriver. Men; forsøk å løse dette for meg. Jeg har åtte barn, så jeg _må_ ha to ansatte på jobb. Hver ansatt kan ikke jobbe mer enn åtte timer hverseg. Jeg har dispensasjon til å ha bare én voksen en time morgen, og en time ettermiddag - fordi det er sjelden alle åtte er der. Men; hvordan skal jeg da klare å ha lenger åpningstid enn ni timer? Jeg kan ansette en til, én time på ettermiddagen - men hvem vil vel ha en sånn jobb? Og det betyr fem timer i uken, 20 timer i mnd. Det er ca 10% stilling, 28.000 mer i året - og hvem skal betale for det? Jeg tar gjerne den jobben :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Vi snakker om et yrke der folk ofte tjener under hundre kroner timen... De er ansatt for å gjøre en jobb, de for overhodet ingenting ut av den jobben annet enn lønnen sin, ikke noe bonus, sjelden overtid, og det kreves enormt av dem. Og skyve dine problemer over på barnehageansatte synes jeg er å gå over streken. Har du et problem med å forholde deg til de åpningstidene som er satt så får du gjøre en innsats for å endre dem, ikke argumentere med at de får vise litt service og jobbe et kvarter gratis! La oss snu problemstillingen da. Hvis dere som jobber i barnehagen og er missfornøyd med lønna. Hvorfor ikke gjøre noe med det? Å skyve problemet over på foreldrene og attpåtil true med barnevern, er å skyte ballen over mål. Vi som bruker barnehagene betaler for et tilbud, de kaller brukertilpasset. Vi kan stille krav, men det er også opptil eierene og de ansatte og etterkomme brukerene og samfunnets voksende krav, om et mer fleksibelt tilbud. Ikke alle varer i hyllene på Spar er billigere enn i andre butikker heller, selv om det ofte står slik i reklamen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg tar gjerne den jobben :-) En time hver ettermiddag? Fra 16.00 til 17.00? Alternativt en time hver morgen, fra 7.15 til 8.15... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvem andre? Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg er enig i alt du skriver. Men; forsøk å løse dette for meg. Jeg har åtte barn, så jeg _må_ ha to ansatte på jobb. Hver ansatt kan ikke jobbe mer enn åtte timer hverseg. Jeg har dispensasjon til å ha bare én voksen en time morgen, og en time ettermiddag - fordi det er sjelden alle åtte er der. Men; hvordan skal jeg da klare å ha lenger åpningstid enn ni timer? Jeg kan ansette en til, én time på ettermiddagen - men hvem vil vel ha en sånn jobb? Og det betyr fem timer i uken, 20 timer i mnd. Det er ca 10% stilling, 28.000 mer i året - og hvem skal betale for det? 'Det er ca 10% stilling, 28.000 mer i året - og hvem skal betale for det?' DU, som arbeidsgiver, selvsagt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Men du åpner halv åtte du og det er et helt kvarter før de kommunale åpner. Men uansett kunne jeg ikke hatt unger hos deg tror jeg ) I Trondheim åpner de kommunale 7:15. I alle fall storbarnsavdelingene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 La oss snu problemstillingen da. Hvis dere som jobber i barnehagen og er missfornøyd med lønna. Hvorfor ikke gjøre noe med det? Å skyve problemet over på foreldrene og attpåtil true med barnevern, er å skyte ballen over mål. Vi som bruker barnehagene betaler for et tilbud, de kaller brukertilpasset. Vi kan stille krav, men det er også opptil eierene og de ansatte og etterkomme brukerene og samfunnets voksende krav, om et mer fleksibelt tilbud. Ikke alle varer i hyllene på Spar er billigere enn i andre butikker heller, selv om det ofte står slik i reklamen. Lønn; barnehager kan ikke selge mer for å tjene mer penger. Barnehagene har én sum penger inn, den er uforanderlig. Så må man tilpasse utgiftene etter det. Lønnen er den aller største utgiften, omtrent 70% av pengene går til de ansatte. Det er faktisk ikke mulig å lønne høyere - tro meg, da hadde jeg gjort det. Men fortsatt, løs gjerne kabalen; Åtte barn krever to ansatte. Hver ansatt kan bare jobbe åtte timer i strekk. Jeg har disp. til å ha én ansatt én time morgen og ettermiddag. Det blir ni timer. Om jeg skal ha åpent lenger, hvordan skal jeg løse det? En ansatt til den siste timen? Hvem vil jobbe én time hver dag fra 16.00 til 17.00? Og hvem skal betale de omlag 28.000 ekstra det vil koste i året? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 'Det er ca 10% stilling, 28.000 mer i året - og hvem skal betale for det?' DU, som arbeidsgiver, selvsagt. Med hvilke penger da? Jeg hadde 19.000 i overskudd i fjor, tok ikke ut lønn selv, og hadde ikke denne ressursen. Det vil jo si at jeg havnet på minus 10.000, og det blir ikke særlig aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Men du åpner halv åtte du og det er et helt kvarter før de kommunale åpner. Men uansett kunne jeg ikke hatt unger hos deg tror jeg ) Nesten alle de kommunale her har åpent fra 7.30 til 16.30 faktisk, noen til 17.00 også... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg er enig i alt du skriver. Men; forsøk å løse dette for meg. Jeg har åtte barn, så jeg _må_ ha to ansatte på jobb. Hver ansatt kan ikke jobbe mer enn åtte timer hverseg. Jeg har dispensasjon til å ha bare én voksen en time morgen, og en time ettermiddag - fordi det er sjelden alle åtte er der. Men; hvordan skal jeg da klare å ha lenger åpningstid enn ni timer? Jeg kan ansette en til, én time på ettermiddagen - men hvem vil vel ha en sånn jobb? Og det betyr fem timer i uken, 20 timer i mnd. Det er ca 10% stilling, 28.000 mer i året - og hvem skal betale for det? Ok, jeg trodde du ble provosert. Ja, ja jeg vet. Jeg syns barnehagepersonell og ikke minst eierne kan være forb...firkantet innimellom. Men, jeg tror du begynner å kjenne mine meninger. Vi har jo diskutert litt før vi. Jeg syns du er fin jeg, og jeg har sagt det før ;-) Ja, hva du skal gjøre. Jeg tror ikke du skal få vanskeligheter med å få noen til å jobbe for deg, de ekstra timene. Hva med å diskutere dette med foreldrene. Hvor mye er de villige til å gå opp i pris, for at du skal kunne tilby de et mer fleksibelt tilbud? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yia Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 En time hver ettermiddag? Fra 16.00 til 17.00? Alternativt en time hver morgen, fra 7.15 til 8.15... Hadde gjort det glatt! Men jeg bor sikkert for langt unna :-). Jeg er student og hadde stortrives med en sånn jobb! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Nesten alle de kommunale her har åpent fra 7.30 til 16.30 faktisk, noen til 17.00 også... Jeg har hatt unger i fem forskjellige barnehager rundt her og alle hadde åpent fra 7.45 - 17.00. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Ok, jeg trodde du ble provosert. Ja, ja jeg vet. Jeg syns barnehagepersonell og ikke minst eierne kan være forb...firkantet innimellom. Men, jeg tror du begynner å kjenne mine meninger. Vi har jo diskutert litt før vi. Jeg syns du er fin jeg, og jeg har sagt det før ;-) Ja, hva du skal gjøre. Jeg tror ikke du skal få vanskeligheter med å få noen til å jobbe for deg, de ekstra timene. Hva med å diskutere dette med foreldrene. Hvor mye er de villige til å gå opp i pris, for at du skal kunne tilby de et mer fleksibelt tilbud? Neida Jeg bare lurer på hvordan man skal få kabalen til å gå opp. Nå åpner jeg en bhg til, og jeg tenkte at den ene bhg kunne være åpen fra 7.30 til 16.30, så kunne den andre være åpen fra 8 til 17 - og så kan barna få være en halvtime i den andre bhg morgen/ettermiddag. Det vil aldri gjelde alle barna uansett. De er vegg i vegg, så avstandsmessig spiller det ingen rolle. Jeg spør hver høst hva de synes om åpningstidene - og vi har alle blitt enige om at dette er det beste for oss. Så hos meg er det forsåvidt greit. Men; det er alltid én som har problemer med det, og av hensyn til det skulle jeg gjerne kunnet tilby mer. Og så er jeg opptatt av at barna ikke få ti timers dager, så det må være en forutsetning at ikke ett barn blir værende fra åpning til stengig, men at man selv kan velge å komme sent, gå tidlig - alt ettersom hva som passer. Egentlig kunne barnehager vært åpne til 19 spør du meg. Med en betingelse om at barna ikke fikk være der mer enn ni timer i strekk, annet enn hvis det er noe ekstraordinært. På den måten har man en trygg barnevakt om man trenger det, man rekker alltid å hente etter jobb, de som har andre arbeidstider får alt til å klaffe - i det hele tatt... Men hvordan løse det praktisk? Det er det jeg ikke får til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Neida Jeg bare lurer på hvordan man skal få kabalen til å gå opp. Nå åpner jeg en bhg til, og jeg tenkte at den ene bhg kunne være åpen fra 7.30 til 16.30, så kunne den andre være åpen fra 8 til 17 - og så kan barna få være en halvtime i den andre bhg morgen/ettermiddag. Det vil aldri gjelde alle barna uansett. De er vegg i vegg, så avstandsmessig spiller det ingen rolle. Jeg spør hver høst hva de synes om åpningstidene - og vi har alle blitt enige om at dette er det beste for oss. Så hos meg er det forsåvidt greit. Men; det er alltid én som har problemer med det, og av hensyn til det skulle jeg gjerne kunnet tilby mer. Og så er jeg opptatt av at barna ikke få ti timers dager, så det må være en forutsetning at ikke ett barn blir værende fra åpning til stengig, men at man selv kan velge å komme sent, gå tidlig - alt ettersom hva som passer. Egentlig kunne barnehager vært åpne til 19 spør du meg. Med en betingelse om at barna ikke fikk være der mer enn ni timer i strekk, annet enn hvis det er noe ekstraordinært. På den måten har man en trygg barnevakt om man trenger det, man rekker alltid å hente etter jobb, de som har andre arbeidstider får alt til å klaffe - i det hele tatt... Men hvordan løse det praktisk? Det er det jeg ikke får til... Fint! Jeg liker tankene dine. Har jo selv jobbet i systemet engang;-/ Aldri i privat. Og du har selvfølgelig sjekket hos alle instanser, hvor du kan få tilskudd, råd, veiledning, og hjelp til det praktiske. Fylkesmann, kommune. Førskolelærer organisasjonen. Jeg mener siden det er en pågående debatt om dagen, hvorvidt det skal bygges/opprettes døgnåpne barnehager. Argumentene dine er jo veldig oppegående, og du viser evne og vilje til å bygge et fleksibelt barnehagetilbud. Det skulle ikke være vanskelig å søke mer tilskudd på et sånt grunnlag, mener jeg?. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg syns overhodet ikke det var tåpelig sagt av Dorthe. Det Dorthe peker på er faktisk virkeligheten for mange. Og jeg har litt problemer med å skjønne hvorfor det skal være så vanskelig for barnehagepersonell å jobbe 10 -15 min ekstra, når det er behov for det. Vis meg gjerne den personen ved et seriøst kontor (legekontor), som hyver ut pasienten/kunde på slaget 1615, fordi legen/kundebehandler må stenge kontoret? Vi snakker om et serviceyrke. Sammenligner du en lege med en barnehageansatt? Haha den var god du! Hadde jeg hatt lønna til en lege skulle jeg gjerne jobba overtid jeg! Hvem skal betale overtid for en barnehageansatt? tror du virkelig det finnes budsjett for det? Hadde vi tatt ut den overtiden vi har til gode i avspasering (får ikke overtidsbetalt) hadde foreldrene virkelig skreket. For hvem skulle passe ungene da? Vikar har man jo ikke råd til i kommunale barnehager...... Mener du virkelig seriøst at jeg skal jobbe gratis for at du skal få tjent dine penger? Jo jeg har gått mye overtid, jeg. Og kommet mye for tidlig. Hva får jeg igjen. Et takk kanskje. Joda det er hyggelig med blide foreldre, men jeg har også mitt jeg skal rekke etter jobb. Jeg har også barn. Det har faktisk mange som jobber i barnehage. Jeg skal også handle osv. Men dessverre ville ikke ditt barn vært det eneste som ble hentet for sent, og 10-15 minutter jevnlig ville faktisk blitt ganske mye i måneden. For selv om du kanskje kommer for sent noen få ganger er ikke du den eneste som har barn i den aktuelle barnehagen. Hos oss skal barna hentes 1645 og barnehagen stenger 1700. Fra 16.00 er senvakta alene på avdelingen. Det siste kvarteret skal vi rydde avdelingen, ta kjøkkenet, tømme søppel, gå låse og slukkerunde osv som man ikke rekker da en er alene på vakt med barna den siste timen. Og er det sykdom blandt personalet må en kanskje slå seg sammen med de andre og forsøke å rydde på skift mens annen passer barna. Lurer på hvor mange ganger jeg har måttet rydde avdelingen etter stengetid fordi en liten unge ikke har blitt hentet. Jo da tar jeg meg av barnet. For barnet kommer jo først gjør det ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Fint! Jeg liker tankene dine. Har jo selv jobbet i systemet engang;-/ Aldri i privat. Og du har selvfølgelig sjekket hos alle instanser, hvor du kan få tilskudd, råd, veiledning, og hjelp til det praktiske. Fylkesmann, kommune. Førskolelærer organisasjonen. Jeg mener siden det er en pågående debatt om dagen, hvorvidt det skal bygges/opprettes døgnåpne barnehager. Argumentene dine er jo veldig oppegående, og du viser evne og vilje til å bygge et fleksibelt barnehagetilbud. Det skulle ikke være vanskelig å søke mer tilskudd på et sånt grunnlag, mener jeg?. Man får ikke mer tilskudd. Det er en fastsatt sats - og det er det. Velger man å tilby mer enn det loven krever (altså mer enn en voksen per fire barn, mer enn 41 timer i uken, mer enn ett måltid, etc) så gjør man det på egen risiko. Det er det som er så kjipt Jeg snakket med en bhg som har døgnåpent - for jeg tenkte "her er det business". Men de gikk faktisk i tap på det tilbudet. Man får samme støtte uansett når på døgnet de timene fordeles, ergo er inntekt per barn den samme. Men; skal man ha nattåpent, må man ha to voksne per skift - altså etter hverandre. Det er jo tre skift på ett døgn. Hver time er dobbelt så dyr som på dagtid. Det vil altså si at på ett barn, får man fire ganger så dyr ansatt-kost. Voksendekningen per barn er fortsatt den samme, en voksen på fire barn. Men ingen pedagog da... Støtten er 320 per barn per dag. Foreldrebetalingen er 102 (makspris), det vil si 422 kroner. En natt (17.00 til 07.00) koster nesten 3.000 kroner bare i lønnsutgifter.... Det blir jo ikke noe mer i husleie eller noe, så den kosten slipper man. Men de må jo få middag - og det er dyrere enn lunsj. Det vil si at man må ha åtte barn for å dekke utgiften akkkurat (uten noe margin) og det er jo ikke lov... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Sammenligner du en lege med en barnehageansatt? Haha den var god du! Hadde jeg hatt lønna til en lege skulle jeg gjerne jobba overtid jeg! Hvem skal betale overtid for en barnehageansatt? tror du virkelig det finnes budsjett for det? Hadde vi tatt ut den overtiden vi har til gode i avspasering (får ikke overtidsbetalt) hadde foreldrene virkelig skreket. For hvem skulle passe ungene da? Vikar har man jo ikke råd til i kommunale barnehager...... Mener du virkelig seriøst at jeg skal jobbe gratis for at du skal få tjent dine penger? Jo jeg har gått mye overtid, jeg. Og kommet mye for tidlig. Hva får jeg igjen. Et takk kanskje. Joda det er hyggelig med blide foreldre, men jeg har også mitt jeg skal rekke etter jobb. Jeg har også barn. Det har faktisk mange som jobber i barnehage. Jeg skal også handle osv. Men dessverre ville ikke ditt barn vært det eneste som ble hentet for sent, og 10-15 minutter jevnlig ville faktisk blitt ganske mye i måneden. For selv om du kanskje kommer for sent noen få ganger er ikke du den eneste som har barn i den aktuelle barnehagen. Hos oss skal barna hentes 1645 og barnehagen stenger 1700. Fra 16.00 er senvakta alene på avdelingen. Det siste kvarteret skal vi rydde avdelingen, ta kjøkkenet, tømme søppel, gå låse og slukkerunde osv som man ikke rekker da en er alene på vakt med barna den siste timen. Og er det sykdom blandt personalet må en kanskje slå seg sammen med de andre og forsøke å rydde på skift mens annen passer barna. Lurer på hvor mange ganger jeg har måttet rydde avdelingen etter stengetid fordi en liten unge ikke har blitt hentet. Jo da tar jeg meg av barnet. For barnet kommer jo først gjør det ikke? Igjen, veldig enig Om setter alle de som har svart at de forventer at dere skal jobbe overtid osv i sammenheng med den tråden før helgen om å ikke ansette småbarnsforeldre - da må de jo se at dette ikke henger på greip? De kan jo ikke forvente at jeg skal ansette deg, og samtidig forvente at det skal være greit for deg å ikke rekke din egen barnehage? Og som du sier; barna er viktigst!!! Nei, det skal virkelig ikke være lett å gjøre alle til lags... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har hatt unger i fem forskjellige barnehager rundt her og alle hadde åpent fra 7.45 - 17.00. Da har de valgt å ha åpent på ettermiddagen fremfor morgenen. Det er faktisk vanskelig å klare å ha åpent mer enn ni timer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Sammenligner du en lege med en barnehageansatt? Haha den var god du! Hadde jeg hatt lønna til en lege skulle jeg gjerne jobba overtid jeg! Hvem skal betale overtid for en barnehageansatt? tror du virkelig det finnes budsjett for det? Hadde vi tatt ut den overtiden vi har til gode i avspasering (får ikke overtidsbetalt) hadde foreldrene virkelig skreket. For hvem skulle passe ungene da? Vikar har man jo ikke råd til i kommunale barnehager...... Mener du virkelig seriøst at jeg skal jobbe gratis for at du skal få tjent dine penger? Jo jeg har gått mye overtid, jeg. Og kommet mye for tidlig. Hva får jeg igjen. Et takk kanskje. Joda det er hyggelig med blide foreldre, men jeg har også mitt jeg skal rekke etter jobb. Jeg har også barn. Det har faktisk mange som jobber i barnehage. Jeg skal også handle osv. Men dessverre ville ikke ditt barn vært det eneste som ble hentet for sent, og 10-15 minutter jevnlig ville faktisk blitt ganske mye i måneden. For selv om du kanskje kommer for sent noen få ganger er ikke du den eneste som har barn i den aktuelle barnehagen. Hos oss skal barna hentes 1645 og barnehagen stenger 1700. Fra 16.00 er senvakta alene på avdelingen. Det siste kvarteret skal vi rydde avdelingen, ta kjøkkenet, tømme søppel, gå låse og slukkerunde osv som man ikke rekker da en er alene på vakt med barna den siste timen. Og er det sykdom blandt personalet må en kanskje slå seg sammen med de andre og forsøke å rydde på skift mens annen passer barna. Lurer på hvor mange ganger jeg har måttet rydde avdelingen etter stengetid fordi en liten unge ikke har blitt hentet. Jo da tar jeg meg av barnet. For barnet kommer jo først gjør det ikke? Jeg har jobbet som førskolelære i en haugevis av år, og har blitt lest den leksa der før. Du er ikke den første. Men, jeg mener det jeg skriver, om du er aldri så uenig med meg. Om det er barna som kommer først? Ja, det kommer jo ann på om man som enslig mor, med lite nettverk, har noe særlig valg da. For min del er det viktig også at jeg har penger til å kunne forsørge mine barn. Og da kan jeg ikke annet enn å jobbe. Alternativet: sosialstønad, er ikke tema for meg. Men, en ting kan vi iallfall være enige om. Problemet sitter hos politikere og eiere av de enkelte barnehagene. Det er de som ikke har skjønt, at barnehagepersonell gjør en bra jobb, og ville gjort den like bra om de hadde vært nødt til å jobbe et kvarter mer pr. dag, om de hadde fått betalt for det. Du skal ikke være nødt til å jobbe gratis for meg, eller for den saks skyld skal ikke jeg være nødt til å kjøre på grensen av det lovlige, for å rekke barnehagens åpningstider, hver ettermiddag. Målsettingen bør heller være å forhandle frem en forståelse i samfunnet. Våre politikere, næringsliv, arbeidsgivere etc. bør få en forståelse for at behovet for et fleksibelt barnehage tilbud er et stadig voksende behov, blandt dagens småbarnsforeldre. Personalet i barnehagene er foreldrenes fremste talerør for dette behovet, da de ansatte er de som har daglig kontakt med foreldregruppen, og kjenner best til hvilke behov som melder seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Da har de valgt å ha åpent på ettermiddagen fremfor morgenen. Det er faktisk vanskelig å klare å ha åpent mer enn ni timer... Men det var tre ansatte på avdelingen da, du har bare to du ikke sant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225319-hente-forsent-i-bhg-bekymringsmelding/page/7/#findComment-1693344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.