Gå til innhold

Irriterende storesøster...

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

I femårsdagen til barnet mitt var det en mamma som ringte og nærmest forlangte at lillesøsteren til den inviterte, også måtte få være med. Jeg trodde det var fordi hun kanskje var alene med ungene og ikke hadde noen til å passe den yngste, men nei. Det var fordi den yngste ville bli så lei seg hvis hun ikke fikk være med... Neste gang sier jeg nei til sånt tøv!

Det er litt det jeg føler også - det er den som er invitert som skal komme, ikke "alle andre".

Og det handler jo litt om barna også, de må få lov til å ha egne venner og egne selskaper - man må ikke gjøre alt sammen.

Jeg har to yngre søsken, og det har aldri skjedd at jeg (eller de) har vært med i selskap jeg ikke var invitert i.

Jeg synes det er en uting å gi alle barna gaver på den enes bursdag også - det er den ene det gjelder den dagen, de andre har sine dager.

Fortsetter under...

Det er litt det jeg føler også - det er den som er invitert som skal komme, ikke "alle andre".

Og det handler jo litt om barna også, de må få lov til å ha egne venner og egne selskaper - man må ikke gjøre alt sammen.

Jeg har to yngre søsken, og det har aldri skjedd at jeg (eller de) har vært med i selskap jeg ikke var invitert i.

Jeg synes det er en uting å gi alle barna gaver på den enes bursdag også - det er den ene det gjelder den dagen, de andre har sine dager.

Ja, og egentlig tror jeg ikke det ble det helt store for ungen som klarte å "tvinge" seg med heller.

Det som irriterer meg mest er holdningen til mora. Hun måtte naturligvis være til stede hele tiden av hensyn til den minste som ikke kunne være alene. Så presterer hun å si: Du skjønner vel det at jeg ikke kan la bare den eldste gå i bursdag, da blir det urettferdig for den yngste!

Jeg ble ganske paff. Det har aldri falt meg inn å tenke sånn. Godt ikke alle foreldre tenker sånn, ellers hadde aldri vi hatt plass til å arrangere bursdager.

Gjest Persille

Ja, og egentlig tror jeg ikke det ble det helt store for ungen som klarte å "tvinge" seg med heller.

Det som irriterer meg mest er holdningen til mora. Hun måtte naturligvis være til stede hele tiden av hensyn til den minste som ikke kunne være alene. Så presterer hun å si: Du skjønner vel det at jeg ikke kan la bare den eldste gå i bursdag, da blir det urettferdig for den yngste!

Jeg ble ganske paff. Det har aldri falt meg inn å tenke sånn. Godt ikke alle foreldre tenker sånn, ellers hadde aldri vi hatt plass til å arrangere bursdager.

Enig! :)

Å, herregud! Hva da med de som har både tre og fire søsken? Det kunne fort blitt trangt i barneselskapene rundt om hvis alle mødre var like tett i pappen som denne mora!

Det kløøør når jeg hører om sånne!

Annonse

Jeg tror jeg hadde droppet å "kreve innbetaling" -synes det bør komme naturlig fra dem, og gjør de det ikke så sier det sitt om dem! Hadde kanskje bare kommentert det i en eller annen sammenheng -hvis 5-åringen f.eks låner en annen leke en gang.

For senere anledninger hadde jeg sagt nei til at hun eldste fikk komme; fordi "de små ikke leker så godt hvis det er så store barn tilstede" e.l.

Enig der ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...