Gå til innhold

hvordan er deres bursdagsfeiringer?

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan gjør dere det?

Tenker da på til barna. Hva lager dere? Har dere aktiviteter? etc Hvordan pleier stemningen å være? Her går det alltid veldig rolig for seg, synes det kanskje er litt merkelig..? Jeg forbinder barnebursdager med masse bråk og løping og flying.

Men de er jo ikke så store enda da.. eldste er 3 og yngste 2.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225356-hvordan-er-deres-bursdagsfeiringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Persille

Vi hadde treårsdag for Billa i helgen - og det er ganske mye støy :)

Først fikk de leke litt, så var det pizza, leke mer, boller, kake & muffins - så mer lek til slutt.

På bordet hadde jeg masse potetgull, saltpinner og nonstop - som alle kunne spise når de ville.

Ingen organisert lek, og heller ikke noen plan - bare moro for alle :)

Jeg synes barnebursdagsselskaper er stort sett veldig hyggelig - gleder meg hver gang. Vesla ble 5 ved siste bursdag, og vi har invitert venner fra barnehagen siden 3 årsdagen, i år var de 7 barn, hennes årskull på avdelingen + 1 utenom. Det med å begrense antallet uten at noen blir holdt utenfor synes jeg er viktig, da blir det mer kos for både barn og voksne. I år var første gang ingen foreldre var med.

Prøver å ikke har for store ambisjoner i matveien, sjokoladekake fra Toro, kyllingpølser, pinneis - ikke noe særlig mer - i den alderen er de mer opptatt av det å være hjemme hos hverandre, prøve hverandres leker osv. Introduserte godteposefisking i fjor, og det var tydligvis noe de gledet seg til i år, ingen av de andre hadde hatt det i sine selskaper. Hadde en gammel sko, en kjøkkenvisp, hårspenne mm på lur som ble hektet på kroken mellom posene - det var kjempesuksess i år, skapte litt forvirring i fjor.

I år hadde vi også gaveutdeling ala flasketuten peker på, virket å være stas både for givere og mottakere.

En runde eller to med "Bjørnen sover" - jeg var bjørn - hadde vi også i år - vi har 3 timers bursdag mens de fleste hun har vært hos greier seg med to timer.

Ellers har de stor sett lekt veldig fint uten innblanding, men jeg har gjerne store tegneark og blyanter i beredskap hvis det tar av for mye. Foreløbig har våre selskaper vært TV/DVD-frie, selv om det har forekommet hos mange av vennene.

Hei,

vesla mi fyller 3 i mai, og hennes bursdager har fortsatt ikke vært rolige....

Da jeg har mexikanske aner, har vi alltid hatt som tradisjon å ha piñata i barneselskap, og vesla mi er ingen unntak.

Da har vi bedt alle de vi kjenner som har barn, samt familie og venner (selv uten barnt), og alle er med på å knuse piñataen slik at godisen kommer ut.

Min far har hittil stått for maten, gryterett til de voksne og noe lettere til barna. I år blir det nok det samme tror jeg.

Annonse

De minste får pølser, kaker, brus, gele, evt is. Når storesøster feirer er pølsene byttet ut med pizza.

Vi har flasketuten peker på når presangene skal deles ut. Når de har herjet på en stund etter all spisingen har vi stol-leken. Den som går ut av leken får godtepose. Da blir det ikke så kjipt å ryke ut ;)

Jeg synes alltid det blir så knapp tid, vi raser gjennom programmet. Jentene hyler og ler mye, mens guttene roper, raper og løper rundt. Mye mer bråk med gutter er min erfaring. Men på en sånn dag er det lov å ta seg ut :)

Hei,

vesla mi fyller 3 i mai, og hennes bursdager har fortsatt ikke vært rolige....

Da jeg har mexikanske aner, har vi alltid hatt som tradisjon å ha piñata i barneselskap, og vesla mi er ingen unntak.

Da har vi bedt alle de vi kjenner som har barn, samt familie og venner (selv uten barnt), og alle er med på å knuse piñataen slik at godisen kommer ut.

Min far har hittil stått for maten, gryterett til de voksne og noe lettere til barna. I år blir det nok det samme tror jeg.

Hei.

Hva er pinata?

Gjest hvordan gjør dere det?

Her er det alltid like vilt! Ungene er gal! :) Men de har det da gøy..

Det er sånn jeg forbinder det med barneselskap også, skjønner derfor ikke hvorfor det er så rolig hos oss...kanskje de kjeder seg? Det virker som om de blir helt tafatte og ikke vet hva de skal gjøre og beskjedne og jeg vet ikke hva. Må kanskje aktivisere dem litt mer neste gang..

Gjest bursdagsfeiring

Startet med barneselskap til 5 års dagene. (Ganske likt i nærmiljøet her, kun noen få som startet tidligere)

Da er det pølser som er favoritten her, baker inn pølsene i rundstykkedeig, koker noen pølser da noen kun vil ha lopmer.

Gelè til dessert.

Så er det kaker, (sjokolade- og krydderkake).

Etter litt lek er det ispinner.

Lek igjen.

Bursdagen avsluttes med skattekart, skatten er godteriposene.

Vi har sommerbarn, så barna er mye ute, er det fint vær tar bursdagsbesøkene med seg badeklær, så bader de og springer i sprederen. Barna koser seg ute selv om det regner litt også de :).

Styrt lek tror jeg ødelegger mer enn det gagner, så barna styrer dette fint selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...