Gå til innhold

Tåler ikke kritikk om mine egne.....

Anbefalte innlegg

Gjest Snufse-mamman

Av og til kommenterer andre mennesker barna mine. Helt vanlig, men jeg tar det så ille opp hver gang. Sier ikke noe der og da men går og grubler lenge etterpå, og blir skikkelig i forsvar for mine egne inni meg. Mine barn er som unger flest på godt og vondt, det ser jeg jo. Men noen gode råd for ikke å bli SÅ lei seg hver gang. Tror ikke det er vondt ment fra de som sier det. Eller er det bare slik det er å være mamma rett og slett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225401-t%C3%A5ler-ikke-kritikk-om-mine-egne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bare mammaer som har det sånn. Jeg er veldig sånn. Kan gå lenge å gruble på en liten kommentar som nok ikke var så ille ment i utgangspunktet. Hva kan man gjøre med det? Vet ikke, jeg sier til meg selv at jeg må skjerpe meg, ikke alltid like lett. Tror dette er veldig person avhengig.

De som kommenterer barna dine mener nok helt sikkert ikke noe vondt med det. Noen ganger kan man uttrykke seg litt klønete slik at ting kan misforståes. I såfall kan man jo spørre hva de mente.

Du er nok ikke den eneste som er mer nærtagende når det dreier seg om barna enn andre ting. Tenk bare på at folk flest sier ting i beste mening, og man bla-blaer mye uten at man legger så enormt mye i det.

Gjest Snufse-mamman

Ikke bare mammaer som har det sånn. Jeg er veldig sånn. Kan gå lenge å gruble på en liten kommentar som nok ikke var så ille ment i utgangspunktet. Hva kan man gjøre med det? Vet ikke, jeg sier til meg selv at jeg må skjerpe meg, ikke alltid like lett. Tror dette er veldig person avhengig.

Takk for svar. Ja, det er nok slik det skal være det her.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...