@Inger Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Hei Jeg fødte en gutt for to uker siden. Nå lurer jeg på når det er vanlig å ta opp sexlivet. Hadde en grei fødsel, med kun et par rifter, som ble sydd. Når vil stingene forsvinne? 0 Siter
Gjest når du føler for det selv Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Når du føler for det selv. Noen orker ikke tanken på å få noe inn der nede på lang lang tid, mens noen er klare kjapt etter fødselen. Tidligere sa de 6 uker etter fødsel, men det har de gått bort ifra. Stingene løser seg vel opp selv, så du merker kanskje selv når det ikke strammer noe særlig mer. 0 Siter
Gjest vente litt Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Pga infeksjon bør du nok vente noen uker til. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vi ventet 4-7 uker etter fødslene, tror jeg. Husk kondom under renselsen, både pga infeksjonsfare og for å forhindre ny graviditet. Det tok en stund før stingene var borte. Husker ikke hvor lenge. En måned kanskje? 0 Siter
Linnea78 Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Før renselsen er slutt må dere bruke kondom pga infeksjonsfaren. Hvis du mener du er klar for å ha sex nå er det vel ikke noe i veien for det. Men hvis stingene er der ennå er det kanskje lurt å vente litt? Har ingen erfaring med sting slik, siden min fødsel (desverre) endte med keisersnitt. 0 Siter
Gjest sydde også Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Da bør du vente en mnd til i hvert fall. 0 Siter
@Inger Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Takk for alle svar. Tror stingene er ute nå, men har litt smerte ytterst i skjeden v samleie. Noen som har opplevd det samme? Legen fant ikke noe galt v 6-ukerskontrollen. Men hvis det vedvarer bør jeg kenskje be om henvisning til gyn...? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.