Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til søskenbarn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prust

Vi har vel gitt en gave på rundt 500 kr til konfirmanter vi har vært i konfirmasjon til.

Nå er det tredje og sistemann i den søskenflokken, og jeg regner med at det blir i omtrent den prisklassen.

Kjøpte en flott sovepose til den eldste (jente), og en fin kniv til nestemann. Har ikke diskutert hva vi skal kjøpe til han i år, men jeg synes kniv er en flott gave. Han forrige fikk mest penger, men det virket som om han likte å få konkrete ting også, og jeg liker best å gi gave, ikke bare penger (uff, nå høres jeg ut som mamma...!).

Jeg tenker på hva jeg skal gi i kroner alså, ikke gaveideer.

300-1000 kr, avhengig av kontakt med søskenbarnet og økonomi. Man gir ikke kr 1000 hvis man ikke vet hvordan man skal få betalt strømregningen. Kusina mi konfirmeres om noen år, og da regner jeg med å gi mellom 500 og 1000 avhengig av økonomi på tidspunktet. Da jeg ble konformiert i forrige tiår fikk jeg 2-300 kr av søskenbarnet mitt i 20-årene, (han var ikke bedt i konfirmasjonen).

Annonse

Jeg var nok i samme sitasjon som deg, men mine foreldre ordnet presang for oss alle, så jeg har ikke noe godt svar.

Har selv konfirmant nå og jeg synes det er helt vilt hos enkelte.

Har du mange slike søskenbarn? Har du spesielt forhold til vedkommende?

Ville nok lagt meg på kr 300-600.

• 3 uker senere...
Håkjerring

Dette tar helt av! Hva skjer med folk, hvorfor skal man gi så utrolig mye penger? Konfirmasjon kan bli ett utrolig penge press, hvem gir mest. Jeg ville gitt rundt 300 kroner. Syntes ikke det har noe med hvor mye penger man har, men bare sunt vett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...