Gå til innhold

Hvordan få i henne mat?????

Anbefalte innlegg

Gjest Masaii

Tuppeline på tre år har hatt høy feber i en uke nå, og har i denne perioden spist ganske nøyaktig 5 rosiner, en smørklatt og et halvt hode av en seigmann! Drikker melk og vann, så hun tørker ikke ut, men skulle så gjerne fått i helle litt mat. Ingenting frister. Har prøvt oppskåren frukt, cornflakes, knekkebrød,mais, skinke....alt som hun ellers liker godt. Men neida.

Har dere tips til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225494-hvordan-f%C3%A5-i-henne-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5-åringen her var sånn for et par uker siden. Feber i en uke, og null matlyst (hun spiste bittelitt mer enn din da, men...)

Da hun begynte å kvikne til - eller, at feberen ihvertfall begynte å synke, så tvang vi henne rett og slett... Ungen var blitt så "vant" til å være syk at hun bare fortsette å gå på lavgir...

Ellers ville jeg vel prøvd kjeks eller potetgull, bare for å få i henne NOE... Da 5-åringen her ble tvunget, så var det litt sipping osv, og det kan jeg forstå - men vi MÅTTE jo få i henne noe - og da vi begynte med det, så gikk det ikke lang tid før ungen var mye piggere...

Men det er nok enklere å prøve å resonnere og snakke fornuft med en 5-åring...

God bedring!

5-åringen her var sånn for et par uker siden. Feber i en uke, og null matlyst (hun spiste bittelitt mer enn din da, men...)

Da hun begynte å kvikne til - eller, at feberen ihvertfall begynte å synke, så tvang vi henne rett og slett... Ungen var blitt så "vant" til å være syk at hun bare fortsette å gå på lavgir...

Ellers ville jeg vel prøvd kjeks eller potetgull, bare for å få i henne NOE... Da 5-åringen her ble tvunget, så var det litt sipping osv, og det kan jeg forstå - men vi MÅTTE jo få i henne noe - og da vi begynte med det, så gikk det ikke lang tid før ungen var mye piggere...

Men det er nok enklere å prøve å resonnere og snakke fornuft med en 5-åring...

God bedring!

Må jo legge til at det vi tvang henne til ikke var store mengder, da - og at det var ting vi vet hun innerst inne liker godt...

Hørtes plutselig ut som DEN tyrannen her...

Annonse

Jeg gir alltid mine barn forskjellig frukt og juice som jeg hiver i blenderen, det er lettere å få i dem drikke enn fast føde, en energibombe som gjør at de får tilbake energien og fargen i kinna fortere.

Grønnsaker og grønnsaksjuice får de også, men det er kanskje for viderekommende. :) Du kan jo lage en smoothie kanskje, frosne bær/frukt og f.eks biola.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...