Gå til innhold

Hvor finne en bra dagmamma?

Anbefalte innlegg

Ser dårlig ut med barnehageplass for oss til høsten.. Det er ingen mulighet for at jeg går hjemme et år til økonomisk sett.. Så vi blir nødt til å finne en dagmamma der han kan være tre dager i uken (jeg går ned litt i stillingsprosent).

Men hvor finne en seriøs dagmamma med god erfaring og gode referanser? Noen steder på nettet? Har funnet en plass, men der var det kun en i vår bydel..

Hvordan fant dere en god dagmamma? Hva er normalt å betale for 3 dager i uka?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225497-hvor-finne-en-bra-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett opp lapp i nærbutikken og utenfor barneparkene. Altså _parkene_, ikke barnehagene.

Og bruk menighetsblad, bydelsavis el.l. hvis det finnes.

Nettsider har sikkert andre bedre oversikt over enn jeg.

Søk på "dagmamma" her på DOL, så får du mange tips om hva dere bør avtale skriftlig.

Ingenting galt med gode dagmammer, men vi hadde det som deg for to år siden. Ingen barnehageplass i bydelen, og jeg kjente ingen dagmammaer - ei heller noen venner som benyttet dagmamma. Syntes hele greia var veldig kjip, og ville gjerne unngå en jeg ikke kjente.

Vi søkte derfor plass i en privat barnehage i nabobydelen vår, som har mye bedre kapasitet. Dette var etter at søknadsfristen var gått ut, og jeg sendte søknad direkte til styrer i barnehagen. Utrolig nok fikk vi plass - og der er vi ennå. Vi søkte for tredje gang nå på plass i vår egen bydel, men det ser visst ikke ut til at det skal lykkes (dårligste dekning i hele Oslo). Barnehagen er helt topp - skulle bare hatt den litt nærmere...

Bare et tips altså.

Ingenting galt med gode dagmammer, men vi hadde det som deg for to år siden. Ingen barnehageplass i bydelen, og jeg kjente ingen dagmammaer - ei heller noen venner som benyttet dagmamma. Syntes hele greia var veldig kjip, og ville gjerne unngå en jeg ikke kjente.

Vi søkte derfor plass i en privat barnehage i nabobydelen vår, som har mye bedre kapasitet. Dette var etter at søknadsfristen var gått ut, og jeg sendte søknad direkte til styrer i barnehagen. Utrolig nok fikk vi plass - og der er vi ennå. Vi søkte for tredje gang nå på plass i vår egen bydel, men det ser visst ikke ut til at det skal lykkes (dårligste dekning i hele Oslo). Barnehagen er helt topp - skulle bare hatt den litt nærmere...

Bare et tips altså.

Takker for tips, men det går visst ikke an å gjøre sånn lenger... Prøvd.. Har ringt flere private barnehager, men får samme beskjed av alle - det er bydelen som deler ut de plassene de har også, bydelen som sitter med oversikt og tilbudene.

Gjest Elextra

Vi fant dagmamma gjennom en dagmammaformidling før vi fikk barnehageplass. Alle de potensielle dagmammaene formidlingen foreslo holdt til langt unna der vi bodde, og vi hadde samtale med minst tre-fire "håpløse" før vi ble presentert for en vi syntes var ok. Var ganske dyrt, men fungerte greit.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...