Gå til innhold

Hvilken åpningstid vil du ha?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Dette må jo være en super åpningstid. Og så må man selvfølgelig håpe at de fleste ungene ikke er der så lenge da :)

I vår barnehage er det nesten ingen på avdelingen hvis vi må levere kl. 0800, og ganske mange som har dratt hvis vi henter litt på 1630, men jeg ser at folk stresser mer med å komme tidsnok om ettermiddagen.

Det gjør ingenting for meg om siste barn er ute til 16.30 - men det handler litt mer om å vise at man faktisk prøver å tilby foreldre å slippe stresset...

De ansatte er sikkert glad for å få gå tidligere uansett :)

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

15

• Klara Q

7

• Velouria

6

• fei1365380229

3

Gjest Persille

Hvordan gjør du det med ansatte da? Skal du ansette en person til?

Vel, i og med at jeg da har to bhg vegg i vegg, så kan den ene være åpen fra 07.15 til 16.15, og den andre fra 08.00 til 17.00. Og så kan barna fra den ene være i den andre og omvendt - det er uansett ikke sånn at alle er der...

Og jeg har to dager med en ekstra voksen i dag, så når jeg åpner en til kan jeg gjøre det samme i den andre, og dermed få fire dager med 2+3 voksne, slik at det ikke blir personalmangel.

Og så kommer pedagogen i tillegg, som er en dag på hvert sted - og en dag til fri disposisjon.

Men jeg må regne på hva som er lurest, det er derfor jeg lurer på hva dere synes er ok åpningstider :)

Den gamle barnehagen vår hadde åpningstid fra 06.45 - 17.15. Grunnen til at barnehagen har den åpningstiden er at mange foreldre jobber skift og må være på jobb kl 7 og mange jobber i f.eks butikk som stenger kl 17. Det var _ingen_ barn som var der hele åpningstiden, om de var det var det av helt spesielle grunner evt. jeg jobbet der en periode, derfor vet jeg sånt Vi hadde betalt frem til 17.30.

Åpningstid til 17 eller 17.15 er supert for foreldre, kanskje særlig for foreldre i byen som jobber på en kant av byen og bor og har barnehage på en annen kant. Barna slipper stress mye mer stress ved henting også og slipper følelsen av å bli kastet ut døre hver eneste dag av stressede barnehage ansatte og foreldre. Jeg hadde ikke sett noe problem i å jobbe i en barnehage med de åpningstidene heller. Barnehagen trenger ikke åpne så tidlig halv åtte holder i massevis for de fleste.

Gjest Persille

Den gamle barnehagen vår hadde åpningstid fra 06.45 - 17.15. Grunnen til at barnehagen har den åpningstiden er at mange foreldre jobber skift og må være på jobb kl 7 og mange jobber i f.eks butikk som stenger kl 17. Det var _ingen_ barn som var der hele åpningstiden, om de var det var det av helt spesielle grunner evt. jeg jobbet der en periode, derfor vet jeg sånt Vi hadde betalt frem til 17.30.

Åpningstid til 17 eller 17.15 er supert for foreldre, kanskje særlig for foreldre i byen som jobber på en kant av byen og bor og har barnehage på en annen kant. Barna slipper stress mye mer stress ved henting også og slipper følelsen av å bli kastet ut døre hver eneste dag av stressede barnehage ansatte og foreldre. Jeg hadde ikke sett noe problem i å jobbe i en barnehage med de åpningstidene heller. Barnehagen trenger ikke åpne så tidlig halv åtte holder i massevis for de fleste.

Jeg funderer på 7.15 til 17.00... Tror du det holder for de fleste?

Alternativt 7.30 til 17.15...

Annonse

Oi, har du jobb, barnehage og butikk i samme gate, eller?

Selv må jeg dra fra jobb kl. 15.30 for å være sikker på å rekke å hente begge barn før barnehagene stenger kl. 16.45.

I min lille by er alt og alle i samme gate :D

Men du har et poeng - i større byer trenger man vel litt mer tid på å komme seg fra A til B og C og D!

Gjest prust

Den ene barnehagen vi bruker, har åpent fra 8 til 1630 (familiebarnehage). Den som storesøster bruker har åpent fra 7 til 17.

For oss passer det med åpent fra 8 til 1645 - det er den tiden vi har mest behov for.

Som regel leverer jeg lillesøster litt over åtte, og storesøster litt før halv ni.

Hvis vi er litt seint ute når vi skal hente, henter vi lillesøster først, litt før halv fem, og deretter storesøster litt over halv fem. Har vel ikke hentet seinere enn kvart på fem.

Annonse

Gjest Persille

Det hadde hjulpet veldig om barnehagen stengte fem istedenfor halv fem. Den halvtimen betyr enormt mye for mange. Mye trafikk på den tida. En liten forsinkelse på veien, og vips er det krise m/bekymringsmelding til barnevenet og hele pakka;-)

*ler*

Ikkesant, det er det jeg tenker også!

Gjest togli

Åpningstiden burde vært fra 06.30-17.00, men kanskje slik at barnets oppholdstid i barnehagen ikke skulle være lengre enn maks 8-9 timer?

Begrunnelse:

*mannen min kan aldri levere ungene i barnehagen fordi han begynner på jobb klokka 07.00 hver dag. Hva om også min arbeidsplass åpna klokka 07.00...

*mange slutter på jobb klokka 16.00 og har over en halvtimes reisevei hjem. Dessuten kan man komme ut for trafikkork e.l.

Gjest Persille

8-17

Jeg har lang reisevei, og de gangene jeg må hente (normalt gubbens oppgave) ville den ekstra halvtimen på ettermiddagen være gull verdt.

Så du har bestemt deg for å åpne en til altså? Samme sted, eller?

Ja, fikk den godkjent i helgen :)

Så nå må jeg begynne å opparbeide uteområdet - tilsammen skal det bli omlag 700m2, så jeg har litt å gjøre for å si det sånn.

Gjest Persille

Du må bare finne fram spaden nå, ikke sitte her og dole ;o)

Jeje - leier firma tenker jeg...

Først må jeg få pris på gjerde og planering, så skal det handles lekestativer - og så må alle foreldre inn og beise, skru og spikre ;)

Litt dugnad får de tåle!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...