Gå til innhold

Hvilken åpningstid vil du ha?

Anbefalte innlegg

Ja, fikk den godkjent i helgen :)

Så nå må jeg begynne å opparbeide uteområdet - tilsammen skal det bli omlag 700m2, så jeg har litt å gjøre for å si det sånn.

Grattis! Eller?

Aner meg at det blir en del stordriftsfordeler, ja, ikke bare når det gjelder åpningstider.

Da jentungen fikk plass på 0-3 års avd borti veien her var det åpent fra 8-16 (muligens 7,45-16) og stengt hele juli. Stønn....

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

15

• Klara Q

7

• Velouria

6

• fei1365380229

3

Gjest Persille

Grattis! Eller?

Aner meg at det blir en del stordriftsfordeler, ja, ikke bare når det gjelder åpningstider.

Da jentungen fikk plass på 0-3 års avd borti veien her var det åpent fra 8-16 (muligens 7,45-16) og stengt hele juli. Stønn....

Joda, jeg er fornøyd. Ser for meg at dette kan bli litt enklere.

Jeg får dobbelt så mange ansatte - men det vil også bli mer fleksibilitet ifht til vikarer f.eks.

Jeg kan egentlig hele tiden ha en syk uten at jeg trenger vikar om jeg får løst dette som jeg vil, og det hjelper jo helt klart.

Joda, jeg er fornøyd. Ser for meg at dette kan bli litt enklere.

Jeg får dobbelt så mange ansatte - men det vil også bli mer fleksibilitet ifht til vikarer f.eks.

Jeg kan egentlig hele tiden ha en syk uten at jeg trenger vikar om jeg får løst dette som jeg vil, og det hjelper jo helt klart.

Og tenk om du kunne ha åpent enda en uke i juli da, evt med færre barn og tilsvarende færre ansatte...

*drømme*

Gjest Persille

Og tenk om du kunne ha åpent enda en uke i juli da, evt med færre barn og tilsvarende færre ansatte...

*drømme*

Da blir det nok stengt to uker i juli, og halv barnehage de to ukene før, og to ukene etter - eller noe i den duren, og så blir det ferie enten påske eller jul, og halv bhg da også.

Annonse

Vi begynner begge på jobb kl 0730 og er avhengig at bh åpner kl 7. For oss er det ikke noe problem med stengetid kl 1600.

Vi "valgte" barnehage ut fra åpningstiden.

Barnehagen er også åpen hele sommeren - noe som nesten er et must for oss. Vi kan dessverre ikke vente å få ferie i juli hvert år.

Ok.

Men tror du ikke deres situasjon er relativt uvanlig? Vi åpner 7.30 i dag, likevel er det sjelden noen er der før rundt 7.45/8.00...

De aller fleste i helsevesenet starter vel jobben kl 7? Vet om flere som river seg i håret når det gjelder barnehager og levering og er tvunget til å velge dagmamma.

Vel, i og med at jeg da har to bhg vegg i vegg, så kan den ene være åpen fra 07.15 til 16.15, og den andre fra 08.00 til 17.00. Og så kan barna fra den ene være i den andre og omvendt - det er uansett ikke sånn at alle er der...

Og jeg har to dager med en ekstra voksen i dag, så når jeg åpner en til kan jeg gjøre det samme i den andre, og dermed få fire dager med 2+3 voksne, slik at det ikke blir personalmangel.

Og så kommer pedagogen i tillegg, som er en dag på hvert sted - og en dag til fri disposisjon.

Men jeg må regne på hva som er lurest, det er derfor jeg lurer på hva dere synes er ok åpningstider :)

"Vel, i og med at jeg da har to bhg vegg i vegg, så kan den ene være åpen fra 07.15 til 16.15, og den andre fra 08.00 til 17.00. Og så kan barna fra den ene være i den andre og omvendt - det er uansett ikke sånn at alle er der..."

Betyr det i praksis at alle foreldrene har mulighet til å levere kl 07.15 og å hente kl 17.00? Eller? Og hvorfor har du to barnehager vegg i vegg og ikke en barnehage med to avdelinger? Jeg spør ikke for å kritisere, men fordi jeg er dum . ;)

Gjest Persille

Ser at innlegget under er slettet.. vel ikke lov å planlegge ting og tang her da.. Selv om det bare var et enkelt spørsmål:)

Men fint hvis du kan maile meg på [email protected] så kan vi prates nærmere.

Hva var det som ble slettet? At jeg tilbød deg plass?

Hvorfor det?

Rart... Sender mail med en gang :)

Annonse

Gjest Persille

"Vel, i og med at jeg da har to bhg vegg i vegg, så kan den ene være åpen fra 07.15 til 16.15, og den andre fra 08.00 til 17.00. Og så kan barna fra den ene være i den andre og omvendt - det er uansett ikke sånn at alle er der..."

Betyr det i praksis at alle foreldrene har mulighet til å levere kl 07.15 og å hente kl 17.00? Eller? Og hvorfor har du to barnehager vegg i vegg og ikke en barnehage med to avdelinger? Jeg spør ikke for å kritisere, men fordi jeg er dum . ;)

Ja, det betyr det i praksis :)

Det er fordi det er andre krav til barnehager enn familiebarnehager. Rent arealmessig oppfyller jeg det, men jeg har ikke ventilasjonsanlegg, og det har jeg heller ikke økonomi til å installere, dermed når jeg ikke luftkravet som stilles til barnehage. Det kravet kan ikke nås uten anlegg.

Dessuten må man binde seg til ti års drift med barnehage, og det stilles andre krav til pedagogtettheten. Da må det være en pedagog per 9 barn - på fulltid. Og det blir for dyrt uten ekstra tilskudd. Det ekstra tilskuddet får jeg ikke fordi jeg allerede eier huset, og ikke skal bygge nytt.

I tillegg til skal personalet ha et ekstra pauserom, og det har jeg ikke.

Men - dersom jeg har to familiebarnehager, så holder jeg alle krav og vel så det. Ligger godt over faktisk - så da gjør jeg heller det.

Egentlig er det et krav om HELT separat drift, men jeg ser ingen grunn til at to familiebarnehager ikke kan samarbeide om goder. Jeg har vanskelig for å tro at noen skal komme og "ta" meg for det.

Men de ansatte må væare ansatt i hver sin barnehage, barna må være registrert i hver sin barnehage, to regnskap, osv.

Det skal ikke være så lett å forholde seg til byråkratiet skjønner du :)

Hadde jeg nådd kravene til barnehage, så hadde jeg fått inntil 50.000 i "gave" per plass jeg oppretter, bare fordi jeg lager barnehage. For meg ville det si en million i ekstra inntekter som jeg kunne gjort MYE med. Men, siden jeg ikke får til det, så blir det heller ikke noe ekstra tilskudd, og jeg må finansiere all utbedring og tilrettelegging selv.

Jeg kunne ønsket meg åpningstid fra 07.00-16.30. Jeg har en halvtime å kjøre til jobb, og minsten våkner ofte tidlig. Nå står vi som regel og venter på å få gå siden vår barnehage ikke åpner før 07.30. Dersom jeg hadde fått kjørt litt tidligere på jobb hadde jeg sluppet litt av trafikken.

Da blir det nok stengt to uker i juli, og halv barnehage de to ukene før, og to ukene etter - eller noe i den duren, og så blir det ferie enten påske eller jul, og halv bhg da også.

Oi! Det var masse fri og halv tid... Veldig rar måte å drive på. Du burde satse på å ha åpent hele året, bortsett fra helligdager og helger selvfølgelig, og dersom du har nok ansatte går jo det helt greit.

Selv synes jeg den ideelle åpningstiden er fra 7-17.

Jobber selv i barnehage.

Gjest Persille

Oi! Det var masse fri og halv tid... Veldig rar måte å drive på. Du burde satse på å ha åpent hele året, bortsett fra helligdager og helger selvfølgelig, og dersom du har nok ansatte går jo det helt greit.

Selv synes jeg den ideelle åpningstiden er fra 7-17.

Jobber selv i barnehage.

Nei, altså - du må se hele driften komplett her.

De ansatte har krav på fire ukers ferie - sånn er det.

Med én bhg må jeg da stenge i fire uker for å få til det.

Men; siden jeg har to kan den ene bhg ta ferie først, den andre etterpå - og overlappe litt. I tillegg kan halvparten av de ansatte få ferie i påsken, og den andre halvparten julen - man må velge. Det fordrer at barna også tar fri enten jul eller påske.

I tillegg er barnehagebarn pålagt fire ukers ferie - og det er min jobb å påse at de får det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...