Gå til innhold

Hvilken åpningstid vil du ha?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Din barnehage er godkjent for 8 plasser.

Men det er vel ikke noe i veien for å søke om godkjenning for noe mer som f.eks. utvidede åpningstider og ditto utvidede antall plasser?

Blir dette forresten familiebarnehage eller vanlig privat?

mvh

Jeg står helt fritt til å bestemme åpningstidene selv - jeg kan godt ha åpent 24 timer i døgnet.

Men; støtten vi får gjelder bare for 41 timer (det er maks uansett driftsform) og man får ikke støtte for flere barn enn det antall plasser man har. Man får ikke dele et døgn, så ett barn okkuperer sånn sett 24 timer, selv om det bare er åpent i ni.

Ellers kunne jeg jo hatt døgnåpent, og det hadde jeg muligens gjort også :)

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

15

• Klara Q

7

• Velouria

6

• fei1365380229

3

Gjest Persille

Din barnehage er godkjent for 8 plasser.

Men det er vel ikke noe i veien for å søke om godkjenning for noe mer som f.eks. utvidede åpningstider og ditto utvidede antall plasser?

Blir dette forresten familiebarnehage eller vanlig privat?

mvh

Det blir to familiebarnehager som samarbeider...

Jeg står helt fritt til å bestemme åpningstidene selv - jeg kan godt ha åpent 24 timer i døgnet.

Men; støtten vi får gjelder bare for 41 timer (det er maks uansett driftsform) og man får ikke støtte for flere barn enn det antall plasser man har. Man får ikke dele et døgn, så ett barn okkuperer sånn sett 24 timer, selv om det bare er åpent i ni.

Ellers kunne jeg jo hatt døgnåpent, og det hadde jeg muligens gjort også :)

Du får ikke støtte for mer enn 41 timer per fulltidsplass du er godkjent for. Det er greit nok. Og du må innrette dine åpningstider innenfor det som er mulig med disse rammene.

Men om du greide å sy sammen et opplegg som som dokumenterte at barnehagen din hadde mulighet til å ta inn tre ganger så mange barn i de samme lokalene, men med utvidet stab og utvidede åpningstider, ville du ikke da ha mulighet for å få godkjenning for dette?

mvh

Gjest Persille

For familiebarnehager er det kanskje et tak på antall barn man kan ha. Blir man vanlig privat vil mitt forslag være gjennomførbart?

mvh

Nei, det er tak på antall barn der også.

Det er tak på antall barn ifht m2 blant annet. Man kan ikke bruke samme m2 to ganger...

Gjest Persille

Du får ikke støtte for mer enn 41 timer per fulltidsplass du er godkjent for. Det er greit nok. Og du må innrette dine åpningstider innenfor det som er mulig med disse rammene.

Men om du greide å sy sammen et opplegg som som dokumenterte at barnehagen din hadde mulighet til å ta inn tre ganger så mange barn i de samme lokalene, men med utvidet stab og utvidede åpningstider, ville du ikke da ha mulighet for å få godkjenning for dette?

mvh

Jeg skal tenke litt på det - og høre om det er gjennomførbart... Det kan jo hende det er behov for en kveldsbarnehage i vår bydel også...

Men det er litt klønete med tanke på at man f.eks trenger dobbelt så stor garderobe da, for hvert barn må jo få oppbevare noen ting i bhg.

Men jeg skal tenke litt på det :)

Annonse

Jeg skal tenke litt på det - og høre om det er gjennomførbart... Det kan jo hende det er behov for en kveldsbarnehage i vår bydel også...

Men det er litt klønete med tanke på at man f.eks trenger dobbelt så stor garderobe da, for hvert barn må jo få oppbevare noen ting i bhg.

Men jeg skal tenke litt på det :)

Flott at noen tenker!

;-)

mvh

Gjest kroppogsjel

07-17 ville ha vært perfekt for meg. Begrunnelse: helt ego selvfølgelig. Kan levere tidlig den dagen i uka vi har tidlig morgenmøte. Og til kl 17, fordi jeg jobber stort sett til 15:30, og da hadde jeg rukket å handle på vei til barnehagen for å hente. I tillegg kjører jeg gjennom sentrum, og da holder det hardt noen ganger å rekke å hente inenn 16:15 (og da handler jeg IKKE på vei hjem) :o)

• 2 uker senere...

Nei, altså - du må se hele driften komplett her.

De ansatte har krav på fire ukers ferie - sånn er det.

Med én bhg må jeg da stenge i fire uker for å få til det.

Men; siden jeg har to kan den ene bhg ta ferie først, den andre etterpå - og overlappe litt. I tillegg kan halvparten av de ansatte få ferie i påsken, og den andre halvparten julen - man må velge. Det fordrer at barna også tar fri enten jul eller påske.

I tillegg er barnehagebarn pålagt fire ukers ferie - og det er min jobb å påse at de får det.

Selvfølgelig må både ansatte og barn ha fri, men alle må jo ikke ta fri samtidig...

I min sønns barnehage har de åpent hele sommeren,høstferien, jul, vinterferie og påske. Alle de ansatte får sin ferie og alle barna må ha 4 ukers ferie, 3 uker skal være sammenhengende om sommeren.

Planlegger man litt fornuftig på denne kabalen, så går den opp.... Det har den gjort her, og du hadde gjort det mye enklere for mange foreldre om du valgte denne varianten, istedet for å stenge den i alle høytider. Hva er da vitsen?

Beklager sent svar, har ikke vært inne her på en stund.

Håper din kabal går opp, lykke til:-)

Gjest Persille

Selvfølgelig må både ansatte og barn ha fri, men alle må jo ikke ta fri samtidig...

I min sønns barnehage har de åpent hele sommeren,høstferien, jul, vinterferie og påske. Alle de ansatte får sin ferie og alle barna må ha 4 ukers ferie, 3 uker skal være sammenhengende om sommeren.

Planlegger man litt fornuftig på denne kabalen, så går den opp.... Det har den gjort her, og du hadde gjort det mye enklere for mange foreldre om du valgte denne varianten, istedet for å stenge den i alle høytider. Hva er da vitsen?

Beklager sent svar, har ikke vært inne her på en stund.

Håper din kabal går opp, lykke til:-)

Med to ansatte og åtte barn er det ikke akkurat så mye å flekse på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...