Gå til innhold

er det bare jeg som reagerer?

Gjest er jeg så håpløs som han skal ha det til???

Anbefalte innlegg

Mannen min jobber mye (bor og jobber på samme sted), kommer ofte inn og spiser middag når maten står på bordet og går ut igjen rett etterpå for så å komme inn når ungene skal legge seg -da hjelper han til med å legge dem. Hvis jeg kommenterer at han går ut etter maten, sier han som regel at det er for å slippe å gå ut igjen etter at ungene har lagt seg. Ergo får han tid til å se 21-nyheter og sport! Noe jeg synes er en ego prioritering! Hva med ungene?? Når skal de få tid med pappa???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225575-er-det-bare-jeg-som-reagerer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss jobber både mannen min og jeg MYE. Likevel er det nesten aldri vi jobber overtid ved å sitte lenge på jobb, eller gå rett etter middag. Den stunden er hellig med barna. Tiden mellom 17 og 20 brukes stort sett alltid på barna - gjelder oss begge - og så får vi heller ta resten på hjemmekontor - eller stikke en tur på jobben etter det. Sånn er det bare. Jeg hadde IKKE akseptert din manns oppførsel.Mistenker at han synes det er slitsomt med barna, og synes det er greit at du får den jobben alene.

Dere bør kanskje avtale på forhånd hvilke dager det er greit at han holder på sånn. Du har jo sikkert også behov for å kunne gjøre ting uten barna, og da kan han være hjemme med dem. Andre dager bør dere være sammen som familie alle sammen.

At han kommer og går som han vil høres jo ikke greit ut. Det blir da til at du har ansvaret for barna hele tiden, og de mister verdifull tid sammen med sin far. Du blir sliten og lei av å være alene med dem, og det går ut over han, dere får dårlig stemning osv..

Det å avtale på forhånd kan være bra. Da kan han stikke med god samvittighet sine dager, og du vet når du har anledning til det samme. Man kan ikke bare komme og gå som man vil når man har familie. Det fungerer aldri når bare den ene parten er fornøyd.

Annonse

Jeg syns ikke du er urimelig i det hele tatt. Han går jo glipp av utrolig mye med barna sine som han helt sikkert vil angre på senere. Mannen her i huset hadde i en tid en jobb som tok all tid og som gjorde at han kun så barna i helgene. Det var en av grunnene til at vi flyttet fra hverandre, jeg fikset ikke å ha det sånn.

Vi har en regel om at hvis vi må jobbe på kvelden skjer dette etter barnas leggetid og i helgene jobber ingen av oss da er vi bare familie og gjør ting sammen alle 4.

Nå gjelder dette mest mannen siden jeg jobber hjemme og kan jobbe akkurat når jeg vil.

Gjest sandex

Det er en EGO-prioritering som han sikkert koser seg glugg i hjel med til du setter foten ned!

- jeg hadde IKKE funnet meg i det.. Kanskje en dag innimellom, men ikke hver dag! - du kan hilse han fra meg og si at han er en unnasluntrer, og at han kommer til å angre på det når barna er større, og han ikke har fått noe særlig forhold til de! :)

Spark han i rævva, sier jeg! Be han om å ta barna med seg ut!

Det er ikke bare du som reagerer!!!!! Herregud det går da ikke an å oppføre seg på den måten- er han ikke interessert i barna sine?

Sett ned foten og be han om å ta sin del av ansvaret takk- så lenge du tillater den oppførselen kommer han ikke til å endre seg-REAGER NÅ!!!!!!

altså han vil heller gjøre fra seg jobben ute tidligere på dagen,enn etter åtte ni om kvelden?

jeg synestdet hører veldig sent ut å gå på jobb ute(vet ikke hva han driver med)etter kl åtte.

Hvis det er snakk om kontorarbeid hjemme er saken en annen.

Det er liksom for meg mer naturlig at man gjør fra seg jobben først og så blir hjemme.

Han hjelper jo til med leggingen om kvelden,og er hjemme til middag.

Da ser han jo barna noen timer timer hver dag.

Vet ikke om du jobber ,men hvis du er hjemmeværende,synest jeg ikke dette er noe å være sur for.

Hvis du unner han å se nyhetene på tv.n, bør også han unne deg litt fritid pr. dag.

Annonse

altså han vil heller gjøre fra seg jobben ute tidligere på dagen,enn etter åtte ni om kvelden?

jeg synestdet hører veldig sent ut å gå på jobb ute(vet ikke hva han driver med)etter kl åtte.

Hvis det er snakk om kontorarbeid hjemme er saken en annen.

Det er liksom for meg mer naturlig at man gjør fra seg jobben først og så blir hjemme.

Han hjelper jo til med leggingen om kvelden,og er hjemme til middag.

Da ser han jo barna noen timer timer hver dag.

Vet ikke om du jobber ,men hvis du er hjemmeværende,synest jeg ikke dette er noe å være sur for.

Hvis du unner han å se nyhetene på tv.n, bør også han unne deg litt fritid pr. dag.

Ja, jeg er hjemmeværende for tiden pga små barn. Men det er jo ikke for min del jeg reagerer, det er ungene jeg tenker på! Han er inne i maks en time til sammen, det inkl middag og legging. Han er bonde og har bl.a. masse dyr som skal ha stell, derfor kan han likesågodt gjøre d etter at ungene har lagt seg.

Nei, sånn hadde ikke jeg ønsket å ha det! Du er ikke håpløs i det hele tatt... Det høres ikke ut som om han bidrar så mye. Gjør han noen ganger ting med barna?

Bare hvis de er med han ute sånn at han får jobbet. Eller hvis vi sjelden gjør noe sammen alle sammen (ikke ofte!!!!)

Ja, jeg er hjemmeværende for tiden pga små barn. Men det er jo ikke for min del jeg reagerer, det er ungene jeg tenker på! Han er inne i maks en time til sammen, det inkl middag og legging. Han er bonde og har bl.a. masse dyr som skal ha stell, derfor kan han likesågodt gjøre d etter at ungene har lagt seg.

Hva slags dyr har dere? Ikke særlig ideelt for noen dyr å få kveldsstellet etter at de er gått til ro for natta. For en del dyr er ikke det mulig i det hele tatt å gjøre det på den måten. Dessuten vil det stort sett bety at han vil måtte forskyve morgenstellet til tilsvarende seinere, noe som også vil ødelegge resten av arbeidsdagen.

Hva slags dyr har dere? Ikke særlig ideelt for noen dyr å få kveldsstellet etter at de er gått til ro for natta. For en del dyr er ikke det mulig i det hele tatt å gjøre det på den måten. Dessuten vil det stort sett bety at han vil måtte forskyve morgenstellet til tilsvarende seinere, noe som også vil ødelegge resten av arbeidsdagen.

Bl.a fjærkre. Der er de ikke i ro for natten før midnatt. Har ikke melkekuer som du du ref til..

Bl.a fjærkre. Der er de ikke i ro for natten før midnatt. Har ikke melkekuer som du du ref til..

Men kan ikke barna være med han ut når han tar stellet der da? Nå har ikke jeg erfaring med fjærkre, men det kan vel ikke være stort vanskeliger for barn å være med når de stelles enn sau og gris f.eks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...