Gå til innhold

Rosaruss i barnehagen Sitat?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn er det i "vår" barnehage også. På grillfesten blir hvert enkelt barn ropt opp, og får utdelt en ramme med bilder fra barnehageårene og en rose hver. En fin måte å markere det på, synes jeg. :)

Ja, dette hadde jeg glemt - er sånn her også. Veldig rørende og fin seremoni :o)

Fortsetter under...

Skrevet

hos oss var alt gratis ;)

en av de ansatte sydde faktisk luer til alle barna! Russekortene hadde de også laget, og tatt bilder av ungene. Vi har bilder av alle rosarussene i albumet, det er et fint minne til senere. Ser ikke noe galt i det...

På russekortet hadde de i tillegg til bilde av barnet skrevet et lite dikt om barnet, noe som karakteriserte det (positivt).

Er ikke så veldig fornøyd med barnehagen (synes de er ganske "satte"), men akkurat her har de virkelig lagt seg i selen. Flott!

Hvis alt er gratis er det vel greit nok.

Skrevet

Det var ikke helt det hun spurt om, da....

Synes det er helt ok at de finner en måte å markere at barnehagebarna slutter og går over i stores rekker, jeg...

Hvorfor synes du det er teit?

Jeg vet det ikke var det hun spurte om, og jeg er enig i at kommentaren min var litt - eh...teit.

Men jeg synes det er så mye annet man kan gjøre for å markere at barnehagelivet er over. I vår barnehage får alle skolestarterene en overnattingstur tidlig på sommeren. Dette er spesielt for de som skal på skolen, og veeeeldig populært.

I fjor var storesøster med, og de hadde kost seg masse. Og lagt seg sent!!!

Det å være russ er noe man er etter å ha fullført videregående skole.

Skrevet

Jeg vet det ikke var det hun spurte om, og jeg er enig i at kommentaren min var litt - eh...teit.

Men jeg synes det er så mye annet man kan gjøre for å markere at barnehagelivet er over. I vår barnehage får alle skolestarterene en overnattingstur tidlig på sommeren. Dette er spesielt for de som skal på skolen, og veeeeldig populært.

I fjor var storesøster med, og de hadde kost seg masse. Og lagt seg sent!!!

Det å være russ er noe man er etter å ha fullført videregående skole.

Men når det nå er slik de gjør det der, så er vi rosarussmotstandere for sent ute til å forhindre skaden ved å kritisere det...

;-)

mvh

Skrevet

Sånn er det i "vår" barnehage også. På grillfesten blir hvert enkelt barn ropt opp, og får utdelt en ramme med bilder fra barnehageårene og en rose hver. En fin måte å markere det på, synes jeg. :)

Sånn er det hos oss også. Vi har sommerfest og barna blir da ropt opp og får en rose og perm med tegninger de har laget fra de begynnte i barnehagen,og bilder. Veldig høytidelig og veldig stas! Og et fantastisk minne å ha, også for oss foreldre ;o)

I tillegg har de overnatting i barnehagen, men da en annen dag/natt.

Annonse

Skrevet

Synes det er teit med rosaruss, jeg...

Enig! Dagens russ og russefeiring er vel ikke akkurat noen gode forbilder for våre søte små..

(Men skjønner at det kan være vanskelig å være den ene forelderen/barnet som "melder seg ut" om det er tradisjon i b.hagen.)

fei1365380229
Skrevet

*grøss* Jeg er så glad de ikke driver med det tullet her hvor vi bor. Hvem i huleste fant på noe så dumt? Noen av foreldrene eller?

Skrevet

Men når det nå er slik de gjør det der, så er vi rosarussmotstandere for sent ute til å forhindre skaden ved å kritisere det...

;-)

mvh

Det er jo så. Men man kan jo prøve å påvirke ved neste foreldremøte/årsmøte.

Skrevet

Enig! Dagens russ og russefeiring er vel ikke akkurat noen gode forbilder for våre søte små..

(Men skjønner at det kan være vanskelig å være den ene forelderen/barnet som "melder seg ut" om det er tradisjon i b.hagen.)

Nei, man kan ikke melde seg ut. Men hadde det vært i "min" barnehage hadde jeg aksjonert ganske sterkt mot at tradisjonen ble videreført.

Skrevet

Nei, man kan ikke melde seg ut. Men hadde det vært i "min" barnehage hadde jeg aksjonert ganske sterkt mot at tradisjonen ble videreført.

Jeg også :o)

Husker vi snakket litt om dette med rosaruss da en b.hage jeg jobbet i var helt ny, ingen ønsket å ha denne tradisjonen i vår nye barnehage, og foreldrene var veldig fornøyd med det :o)

Skrevet

Jeg bidro til at dette IKKE ble en tradisjon i den bhg vi brukte! ;-) (Når det er sagt så vet jeg ikke hva som har skjedd etter "min" tid).

Men som foreldrekontakt fikk jeg tilsendt en masse reklame fra alt fra bhg-gensere til fotografering til utstyr for rosa-russ.

Jeg viste fram sistnevnte til en annen mor som eksempel på alt det idiotiske firmaer kan finne på for å tyne mer penger ut av folk, og hun ble straks fyr og flamme og syntes det var både søtt og kult.

Da tenkte jeg at det var best å holde denne info-brosjyren for meg selv og ikke legge det frem for de andre foreldrene på foreldremøtet! ;-) Vi _kunne_ jo ha risikert flertall for det!

*he he*

Hilsen dikator-morsan! ;-)

Skrevet

Norsken *s*

Vi sier faktisk det på dialekten her - har aldri tenkt over det før :-)

Annonse

mariaflyfly
Skrevet

Jeg bidro til at dette IKKE ble en tradisjon i den bhg vi brukte! ;-) (Når det er sagt så vet jeg ikke hva som har skjedd etter "min" tid).

Men som foreldrekontakt fikk jeg tilsendt en masse reklame fra alt fra bhg-gensere til fotografering til utstyr for rosa-russ.

Jeg viste fram sistnevnte til en annen mor som eksempel på alt det idiotiske firmaer kan finne på for å tyne mer penger ut av folk, og hun ble straks fyr og flamme og syntes det var både søtt og kult.

Da tenkte jeg at det var best å holde denne info-brosjyren for meg selv og ikke legge det frem for de andre foreldrene på foreldremøtet! ;-) Vi _kunne_ jo ha risikert flertall for det!

*he he*

Korrupsjon! ;)

Skrevet

*he he*

Heia diktator-morsan!

Jeg har skolestarter til høsten. Ingen rosaruss-tegn så langt.

Mrs. Wallace
Skrevet

*he he*

En svært god avgjørelse. Opplyst enevelde er en undervurdert styreform. ;o)

Skrevet

Korrupsjon! ;)

Neida! ;-) Fikk ikke et rødt øre for det! :-)

Skrevet

Heia diktator-morsan!

Jeg har skolestarter til høsten. Ingen rosaruss-tegn så langt.

Bra! :-)

Skrevet

En svært god avgjørelse. Opplyst enevelde er en undervurdert styreform. ;o)

Opplagt! :-)

Skrevet

What??!! Hva er dette?? Aldri hørt om.. hvor i landet driver de med dette???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...