Gå til innhold

Tore på sporet i dagbladet i dag

Anbefalte innlegg

Problemet er vel kanskje at da ser man hvem som frekventerer dols adopsjon for det er vel i første rekke disse som skriver under :)

Ikke nødvendigvis. Det mennesker på Fub og AFN også som gjerne vil være med å protestere.

Det eneste navnet da vil avsløre er at man er en leser på en av disse sidene :)

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

7

• snø

7

• Gemini

5

• Mrs. Wallace

4

Mest aktive i denne tråden

Bra innlegg snø og bra henvisninger. Du er god å ha når det skal debatteres. God og fornuftig lesning! Kanskje du kunne lage et felles protestskriv som; så kan vi sende mail i tur og orden til NRK og Bernander. Stiller du med et utkast ?

Nå gir du meg prestasjonsangst her! ;o)

Jeg sliter litt denne uka, er alene hjemme med barn. Som har gonegl på fingrene og sliter med å få sove når hun ikke får sutte på fingrene som vanlig ;o)

Og etter den svarmailen fra Tore Strømøy til Etiopia07 så er jeg rett og slett for sinna til å få skrevet noe skikkelig :-((

Alvorlig talt, tenk å utlevere noen på den måten som han gjør nå!!! Det er til å grine blod av. Mannen tenker KUN på å forsvare sine egne valg og er totalt uten evne til å ta selvkritikk.

Herregud! Dette handler ikke om hvor vidt dette er en sann historie eller ei! Det handler minst like mye om slike historier som omfatter 16 år gamle gutter er lørdagsunderholdning. Og hvor vidt han i framtiden har tenkt å fortsette å spore opp folk på denne måten, uten å tenke konsekvenser.

Åhhhh, jeg er så sinna! :-(((

Beste hilsen fra

Gjest berntinee

Hvis snø skriver et utkast (som jeg håpet på ...), som vi alle bruker i vår mail til NRK, så kan alle skrive under med eget navn. Det er ikke noe poeng i å skrive nicket. Det er vel ingen grunn til at man skal være anonym avsender; eller ? Problemet med å bryte anonymiteten er når man får mulighet til å koble navn og nick.

Eller misforsto jeg deg nå ?

Er du gal. De som frekventerer på adopsjon er drittredd for sin ID av en eller annen grunn:-)

Annonse

Gjest kinamamsen

Nå gir du meg prestasjonsangst her! ;o)

Jeg sliter litt denne uka, er alene hjemme med barn. Som har gonegl på fingrene og sliter med å få sove når hun ikke får sutte på fingrene som vanlig ;o)

Og etter den svarmailen fra Tore Strømøy til Etiopia07 så er jeg rett og slett for sinna til å få skrevet noe skikkelig :-((

Alvorlig talt, tenk å utlevere noen på den måten som han gjør nå!!! Det er til å grine blod av. Mannen tenker KUN på å forsvare sine egne valg og er totalt uten evne til å ta selvkritikk.

Herregud! Dette handler ikke om hvor vidt dette er en sann historie eller ei! Det handler minst like mye om slike historier som omfatter 16 år gamle gutter er lørdagsunderholdning. Og hvor vidt han i framtiden har tenkt å fortsette å spore opp folk på denne måten, uten å tenke konsekvenser.

Åhhhh, jeg er så sinna! :-(((

Beste hilsen fra

Du er kvinne du klarer da flere ting på en gang ;o))))

Her er det bare å lese noen av innleggene over så fyrer man seg opp og skriver så blekket spruter. Din store fordel er at du er så flink til å uttrykke deg skriftlig. Du er saklig og klarer å få fram poengene på en flott måte. Håper jeg ser et forslag til skriv fra deg snart ....!

Go'negl kan faktisk anbefales, men det er mye sutring i begynnelsen når den ellers så gode fingeren/neglen smaker pyton.

Ha en fin dag ;o)

Gjest juliansmamma

"Jeg blir også rystet. På morens vegne!"

Moren har frivillig valgt å bli med i programmet. Det er kanskje derfor hun ikke nevnes spesielt? I tillegg er det jo hun som har stått fram med løgner om at ungen er kidnappet og solgt. Noe som ikke akkurat øker min sympati noe særlig... Og det siste skriver jeg med forbehold om at Tore på sporet har fremstilt henne riktig.

"Flere barn blir tatt fra foreldrene her i Norge også på grunn av dårlig/manglende omsorg, men for et ramaskrik det skulle blitt om noen av disse ble adoptert til andre siden av jorden (f.eks til USA), uten morens samtykke!"

Altså. Om man mister foreldreretten så har man faktisk ikke noe mulighet til å samtykke eller ei!

"At det har pågått rettssaker i forb. med denne saken, viser jo at moren faktisk kjempet for at gutten ikke skulle bli adoptert bort".

Men det betyr IKKE at det var feil at han ble adoptert bort!!

"Nei, det er ikke Strømøys jobb å grave i dette. Men dere hyler opp om at ALT foregår lovlig i absolutt alle tilfeller og at ingen kan prøve seg å kritisere noen del av prosessen. Men feil skjer det tydeligvis, og jeg synes det blir feil at dere skal blånekte for det. "

Ja men kjære deg, det HAR jo ikke skjedd noen feil her!! Moren gikk til sak, ja, men det ble slått fast at barnevernet gjorde rett i å adoptere bort gutten!! Barnevernet ble kritisert for saksbehandlingsfeil, men retten konkluderte med at det var RETT å adoptere bort barnet!

Og uansett så har fei rett i at OM det skulle stemme at gutten hadde blitt kidnappet så skulle i alle fall ikke saken ha vært lørdagsunderholdning!! Har du noen ide om hvilken belastning det er for denne gutten dette som skjer nå???

Ja, det er fryktelig synd på biologiske mødre som blir fratatt ungene sine ufrivillig (og dem som gir dem opp frivillig også!). Og det er baksiden av medaljen som vi som adopterer er smertelig klar over. Og nå skal vi måtte frykte for at Tore på sporet skal komme drassende med biologiske foreldre lenge før ungene våre i det hele tatt har rukket å tenke tanken på om de ønsker kontakt??

Jeg har tidligere kritisert Tore på sporet for å ikke tenke på dem som blir funnet. Det blir skikkelig synlig nå som vi får historien til en som ble funnet, og ser alle feilene som er blitt gjort....

Beste hilsen fra

Takk ;-) Godt skrevet.

Gjest kinamamsen

Er du gal. De som frekventerer på adopsjon er drittredd for sin ID av en eller annen grunn:-)

Det skal noe til om Tore på sporet kobler meg og mitt nick her til mitt navn på mail - så mange brukere som det er her. Dessuten er jeg ikke så forferdelig redd for min anonymitet. Jeg sendte mail med fullt navn til den gode Tore S! Det gikk fint det. Jeg fikk til og med svar - men det deler jeg ikke med dere ;o)

Gjest berntinee

Det skal noe til om Tore på sporet kobler meg og mitt nick her til mitt navn på mail - så mange brukere som det er her. Dessuten er jeg ikke så forferdelig redd for min anonymitet. Jeg sendte mail med fullt navn til den gode Tore S! Det gikk fint det. Jeg fikk til og med svar - men det deler jeg ikke med dere ;o)

Adopsjon er et forum for hysteriske kvinner som er gått (og fortsatt går) av hengslene.

Dere er noen skrikende, skvaldrende og støyende individer.

Hvis og om dere har livsledsagere, syns jeg synd på disse.

Dere går sikkert daglig i fistel for et eller annet.

fei1365380229

Det gjorde jeg også, men her var det mer snakk om et opprop som skulle ligge åpent på Nrk sin side og som da alle kunne skrive seg inn på og lese. Det vil jeg faktisk ikke.

Gjest litchi

Adopsjon er et forum for hysteriske kvinner som er gått (og fortsatt går) av hengslene.

Dere er noen skrikende, skvaldrende og støyende individer.

Hvis og om dere har livsledsagere, syns jeg synd på disse.

Dere går sikkert daglig i fistel for et eller annet.

hehe....

Gjest berntinee

hehe....

Du kan gjerne le. Men etter å ha grublet og moklet i lengre perioder med denne adopsjonen, er de blitt så sårbare i sinnet, at sammenbruddet er like om hjørnet.

Det store spørsmålet er om de i det hele tatt er kompitente til å ha omsorg for et lite barn.

Hva som er skjedd i forkant av adopsjonsprosessen gir de selvsagt også blaffen i.

Derfor lage de leven av dette innslaget, det skal nemlig ikke belyses.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...