Gå til innhold

Til dere som har rengjøringshjelp

Anbefalte innlegg

Gjest efoll

Hvordan skaffet du rengjøringshjelp?

Hvor ofte får du hjelp?

Hva betaler du? Og hvordan (kontant?)

Hva gjør vedkommende?

Er du fornøyd med ordningen? Har du noen råd om hva jeg bør gjøre i forbindelse med dette?

Synes det flyter mye her, er møkkete og jeg har knapt nok overskudd til klesvasken, samt noen skippertak, da....Mannen min er heller ikke flink, desverre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225624-til-dere-som-har-rengj%C3%B8ringshjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vaskehjelp hver fjortende dag - utrolig deilig! kan ikke skjønne hvorfor vi ikke begynte med det tidligere. De som vasker hos oss vasker gjennom et selskap vi kom i kontakt med gjennom en bekjent. Utifra det jeg vet naboer betaler svart, betaler vi bare bittelitte granne mer. Vi betaler 625,- per gang - det er for fire timer og inkl. moms.

Vi er utrolig fornøyde med vaskingen som blir gjort hos oss. De støvsuger, vasker gulv, vasker badene, tørker støv på alle flater etc. De har t.o.m. tatt oppvasken hvis det har stått noe i kummen (for at vi ikke har giddet å tømme maskin på kvelden) :-).

Den kostnaden dette utgjør ser vi på som en investering i tid for barna og hverandre. Det er mye mindre sure miner mellom meg og mannen min og ikke trenger vi bruke masse tid i helgene på å vaske huset - da kan vi kose med ungene i stedet.

Ettersom vaskingen gjørs så grundig hver fjortende dag, holder det at vi støvsuger over den uken de ikke er hos oss og vasker over badet noen gang.

Jeg hadde datteren til en bekjent hos oss i en periode da vi jobbet masse begge to. Hun fikk 100,- timen. Hun vasket alle gulv, tørket støv og vasket badet ordentlig. Hun var her annen hver uke og det passet helt perfekt.

Om vi ville ha noe ekstra hjelp gjorde hun det også. Innimellom hentet hun barna i bhg og lagde middag til vi kom hjem og hun fikk det samme betalt uansett. Kjempeordning, det var utrolig deilig å slippe all den dårlige samvittigheten innimellom.

Gjest Elextra

Vi har vaskehjelp hver fjortende dag - utrolig deilig! kan ikke skjønne hvorfor vi ikke begynte med det tidligere. De som vasker hos oss vasker gjennom et selskap vi kom i kontakt med gjennom en bekjent. Utifra det jeg vet naboer betaler svart, betaler vi bare bittelitte granne mer. Vi betaler 625,- per gang - det er for fire timer og inkl. moms.

Vi er utrolig fornøyde med vaskingen som blir gjort hos oss. De støvsuger, vasker gulv, vasker badene, tørker støv på alle flater etc. De har t.o.m. tatt oppvasken hvis det har stått noe i kummen (for at vi ikke har giddet å tømme maskin på kvelden) :-).

Den kostnaden dette utgjør ser vi på som en investering i tid for barna og hverandre. Det er mye mindre sure miner mellom meg og mannen min og ikke trenger vi bruke masse tid i helgene på å vaske huset - da kan vi kose med ungene i stedet.

Ettersom vaskingen gjørs så grundig hver fjortende dag, holder det at vi støvsuger over den uken de ikke er hos oss og vasker over badet noen gang.

625 for 4 timer inkl. mva!? Høres nesten for godt ut til å være sant.

Vi betaler kr. 500 svart for 3 1/2 time, skulle gjerne byttet avtale med dere.

Går det an å spørre om hvilket rengjøringsfirma dette er? :-)

Annonse

I tillegg til rengjøring formidler de også snekkere etc fra Baltikum, men alt er hvitt betalt med faktura på etterskudd (i hvert fall er vaskingen det...)

Tror ikke jeg trenger noen snekkere, men litt rengjøringshjelp annenhver uke hadde vært herlig... :-D Dette var jo rett og slett rimelig.

Jeg er bare litt skeptisk til å slippe fremmede inn i huset når jeg ikke er hjemme og sånt, jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...