mariaflyfly Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Har du bestilt den som heter... eh... kan det være Queen og Madeira? Eller noe i de baner. Det er sånne tunge kaloribomber med marsipan og noe bærgreier eller noe sånt inni, og sjokolade utenpå. Det smaker så sykt godt. Spiser meg nesten syk på dem hver gang jeg har vært på en eller annen taxfree. Åh, jaaa! Det er jo bare kjempegodt! 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jammen Nidar kan kanskje ha brent inne med et lager? Skikkelig vond var den, men den som ikke hadde sjokolade på utsiden var god. Nidar har fabrikkutsalg, der de selger godis til en billig penge. Får fortsatt kjøpt julesjokolade der. De selger "overskuddet" der. Bedre enn å kaste, og billig for oss! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Plomme i Madeira? Det er vår yndling. Den er bestilt Det stemmer. Plomme i Madeira. Den er sykt god. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det stemmer. Plomme i Madeira. Den er sykt god. Dette var vel litt jentene snop for deg eller? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Dette var vel litt jentene snop for deg eller? Jeg er ganske feminin av meg vettu. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 5. april 2006 Forfatter Skrevet 5. april 2006 Dette var vel litt jentene snop for deg eller? Det er da yndlingen til mannen min også 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg er ganske feminin av meg vettu. Har ikke helt det inntrykket Bortsett fra det med de kritthvite tennene da 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Neste gang kjøper du marsipan fra Anton Berg. Marsipanen deres er som juleaften. Nidar lever vond marsipan både til jul og påske. Den går ned, men ikke noe mer. Skal man først feite seg opp er det like greit å gjøre det med marsipan som smaker ufattelig godt, og da er ikke Nidar Bergene rett marsipan. Enig at Anton Berg sjokolade er veldig godt, men selges ikke det hele året? Kommer de med spesiell påskemarispan og isåfall hva heter det? 0 Siter
flowy Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Enig at Anton Berg sjokolade er veldig godt, men selges ikke det hele året? Kommer de med spesiell påskemarispan og isåfall hva heter det? Fugleegg, mandelegg og sjokoladeegg er påskeprodukter fra Anton Berg. Det er vel bare fugleegg som er marsipan. Marsipan, et lag sjokolade og et hardt skall utenpå. NYDELIG 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Fugleegg, mandelegg og sjokoladeegg er påskeprodukter fra Anton Berg. Det er vel bare fugleegg som er marsipan. Marsipan, et lag sjokolade og et hardt skall utenpå. NYDELIG Å ja såklart de er jo Anton Berg de og, ja de er kjmpe gode!!!!! 0 Siter
Gjest fridalida Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg har kuttet alt som heter godteri, klarer nemlig ikke beherske meg, og ble avholds for ca ett år siden. Men jul uten julemarsipan og påske uten påskemarispan, for ikke å snakke om uten anthon bergs NYDELIGE mandelegg er det absolutt verste!!! Og nei, jeg kan ikke gjøre unntak for jul og påskes skyld. Jeg er som en alkoholiker når det gjelder sånn godis. Det eneste som gjelder er den smaleste sti.... 0 Siter
Gemini Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg har kuttet alt som heter godteri, klarer nemlig ikke beherske meg, og ble avholds for ca ett år siden. Men jul uten julemarsipan og påske uten påskemarispan, for ikke å snakke om uten anthon bergs NYDELIGE mandelegg er det absolutt verste!!! Og nei, jeg kan ikke gjøre unntak for jul og påskes skyld. Jeg er som en alkoholiker når det gjelder sånn godis. Det eneste som gjelder er den smaleste sti.... Gjelder det både godis med sukker (som marspian, sjokolade osv) og potetgull og annet godis med masse fett? (Eller, det er kanskje sukker i begge deler, selv om potetgull ikke er søtt?) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg har kuttet alt som heter godteri, klarer nemlig ikke beherske meg, og ble avholds for ca ett år siden. Men jul uten julemarsipan og påske uten påskemarispan, for ikke å snakke om uten anthon bergs NYDELIGE mandelegg er det absolutt verste!!! Og nei, jeg kan ikke gjøre unntak for jul og påskes skyld. Jeg er som en alkoholiker når det gjelder sånn godis. Det eneste som gjelder er den smaleste sti.... Wow det står det respekt av 0 Siter
soleil Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Fugleegg, mandelegg og sjokoladeegg er påskeprodukter fra Anton Berg. Det er vel bare fugleegg som er marsipan. Marsipan, et lag sjokolade og et hardt skall utenpå. NYDELIG Nå måtte jeg faktisk svelge litt for jeg fikk så mye sikkel i munnen. 0 Siter
Gjest MinimizeMe Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg har kuttet alt som heter godteri, klarer nemlig ikke beherske meg, og ble avholds for ca ett år siden. Men jul uten julemarsipan og påske uten påskemarispan, for ikke å snakke om uten anthon bergs NYDELIGE mandelegg er det absolutt verste!!! Og nei, jeg kan ikke gjøre unntak for jul og påskes skyld. Jeg er som en alkoholiker når det gjelder sånn godis. Det eneste som gjelder er den smaleste sti.... Oi, du er flink!! Men får du ikke mange dumme kommentarer når du sier neitakk til godis? Jeg føler mange ganger meg "tvungent" til å smake på kaker og godterier som folk byr fram:( Det er som de skal presse det på meg på død og liv. Mens jeg helst bil avstå fra det. Ville de presset på en alkoholiker sprit? Jeg tror ikke det, nei. Heldigvis liker jeg ikke marsipan, så der har jeg iallefall en god unnskyldning. God påske, be strong;) 0 Siter
Gjest MinimizeMe Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hadde de marsipanene nisseform i tillegg Da kan du bli litt mistenksom:) 0 Siter
Gjest fridalida Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Oi, du er flink!! Men får du ikke mange dumme kommentarer når du sier neitakk til godis? Jeg føler mange ganger meg "tvungent" til å smake på kaker og godterier som folk byr fram:( Det er som de skal presse det på meg på død og liv. Mens jeg helst bil avstå fra det. Ville de presset på en alkoholiker sprit? Jeg tror ikke det, nei. Heldigvis liker jeg ikke marsipan, så der har jeg iallefall en god unnskyldning. God påske, be strong;) Hei, nei faktisk får jeg ikke noen kommentarer når jeg sier nei takk til godteri. Men jeg spiser litt kake når jeg får det servert. Jeg kan gjøre det fordi det av en eller annen grunn ikke sender meg i avgrunnen...Høres ut som en overdrivelse, men det er det ikke! Men potetgull osv er tabu, bortsett fra cashewnøtter i wok-gryten en sjelden gang. 0 Siter
Gjest fridalida Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Gjelder det både godis med sukker (som marspian, sjokolade osv) og potetgull og annet godis med masse fett? (Eller, det er kanskje sukker i begge deler, selv om potetgull ikke er søtt?) Det gjelder all godis som sjokolade, drops, karameller, marsipan, potetgull, peanøtter osv osv osv. Klarer ikke å være måteholden, og jeg løste faktisk et gedigent problem for meg selv ved å kutte ut helt. Jeg spiser kaker av og til (også når de er pyntet med marsipan eller sjokolade), og jeg spiser nøtter i mat, feks cashewnøtter i wok'en, eller hasselnøtter i frokostblanding. 0 Siter
Gemini Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Det gjelder all godis som sjokolade, drops, karameller, marsipan, potetgull, peanøtter osv osv osv. Klarer ikke å være måteholden, og jeg løste faktisk et gedigent problem for meg selv ved å kutte ut helt. Jeg spiser kaker av og til (også når de er pyntet med marsipan eller sjokolade), og jeg spiser nøtter i mat, feks cashewnøtter i wok'en, eller hasselnøtter i frokostblanding. Hvorfor går det bedre når det er sjokolade i/på fx kake (eller nøtter i frokostblanding osv), enn når det er som rent godis? Er det en rent psykologisk sak at du ikke takler godis i "godis-form", og sånn sett ikke noe med søtsug og slike faktorer? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Skrevet 6. april 2006 Jeg har kuttet alt som heter godteri, klarer nemlig ikke beherske meg, og ble avholds for ca ett år siden. Men jul uten julemarsipan og påske uten påskemarispan, for ikke å snakke om uten anthon bergs NYDELIGE mandelegg er det absolutt verste!!! Og nei, jeg kan ikke gjøre unntak for jul og påskes skyld. Jeg er som en alkoholiker når det gjelder sånn godis. Det eneste som gjelder er den smaleste sti.... Jeg har det som deg jeg også, hvis jeg først spiser litt så må jeg ha mye. Jeg har stort sett ikke spist noe godteri på over 1 år og da har kroppen vendt seg. Nå kan jeg spise litt en gang i uken uten å komme ut på kjøret igjen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.