Gjest Helt på gjordet.... Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Her er mailadressen direkte til Tore Strømøy, fant den på hjemmesiden hans: tore.pa.sporet.nrk.no Kanskje vi skulle fortelle han hva vi synes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Godt forslag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1696152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
chingu Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Godt forslag! Henger meg på. Trodde de program ansvarlige i NRK ville satt seg mer inn i hva det vil si og adoptere og å være adoptert. Trodde de hadde vært seriøse nok til å lytte til adopsjonsforeningene og til adoptertes utsagn. I fjellvett reglene står det lytt til erfarene fjellfolk, i dette ville jeg sagt lytt til erfarene adopterte og foreldre. Jeg er selv adoptert, har selv vært igjennom prosesser i forhold til å finne biologisk opphav og om å finn min identitet. Jeg mener at enkelte av de som deltar burde vært beskyttet mot seg selv, i følelsesladde stunder, pressede stunder og "forvirrede" stunder er man på utsiden av seg selv. En evt. gjennforening mellom adoptert og biologisk familie burde IKKE være almenn underholdning for gud og hvermann!! Oi dette ble langt, men som dere skjønner, jeg støter forslaget deres og regner med at deler av dette innlegget nok havner i mailboksen til Tore på jordet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1696157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest selvgode duster Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 ..for motforestillinger tåler dere ikke.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1696161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
chingu Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 ..for motforestillinger tåler dere ikke.... Er det oss du mener?? Det kan godt tenkes at vi er selvgode duster og at vi ikke tåler motforestillinger. Allikevel synes jeg det da er merkelig at det er så mange selvgode duster her ute som reagerer likt og at adopsjonsforninger med godt over 30 års erfaring med formidling av adopsjon, rådgiving og veiledning til ungdom som ønsker å finne biologisk opphav også har samme synspunkt på programmene til Tore Strømøy. Og sist men ikke minst at også så mange adopterte, som selv vet hva dette dreier seg om også er er kritsike til programmet. Hilsen fra en adoptert selvgod dust. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1696169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombia2006 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Henger meg på. Trodde de program ansvarlige i NRK ville satt seg mer inn i hva det vil si og adoptere og å være adoptert. Trodde de hadde vært seriøse nok til å lytte til adopsjonsforeningene og til adoptertes utsagn. I fjellvett reglene står det lytt til erfarene fjellfolk, i dette ville jeg sagt lytt til erfarene adopterte og foreldre. Jeg er selv adoptert, har selv vært igjennom prosesser i forhold til å finne biologisk opphav og om å finn min identitet. Jeg mener at enkelte av de som deltar burde vært beskyttet mot seg selv, i følelsesladde stunder, pressede stunder og "forvirrede" stunder er man på utsiden av seg selv. En evt. gjennforening mellom adoptert og biologisk familie burde IKKE være almenn underholdning for gud og hvermann!! Oi dette ble langt, men som dere skjønner, jeg støter forslaget deres og regner med at deler av dette innlegget nok havner i mailboksen til Tore på jordet! La Tore være i fred og bruk energien på noe annet. Jeg vet en og annen som har sittet med tårene i øyet under hans program, og synes foreldre som har eller er i adopsjonsprosess burde evne å se saken fra flere synsvinkler. Vi valgte Colombia nettopp fordi vi fikk med oss navn på biologisk mor, forhåpentligvis- vi syntes det virket etisk riktig. Vi kunne valgt f.eks Kina og aldri hatt noe kjennskap, men når du først har et navn eller andre opplysninger å forholde deg til burde fremtiden være im adoptanters tanker. At en slik historie blir underholdning er en del av vår samfunnsutvikling, og jeg priser Tore og hans program fremfor andre såkalte "reality" programmer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1696432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 La Tore være i fred og bruk energien på noe annet. Jeg vet en og annen som har sittet med tårene i øyet under hans program, og synes foreldre som har eller er i adopsjonsprosess burde evne å se saken fra flere synsvinkler. Vi valgte Colombia nettopp fordi vi fikk med oss navn på biologisk mor, forhåpentligvis- vi syntes det virket etisk riktig. Vi kunne valgt f.eks Kina og aldri hatt noe kjennskap, men når du først har et navn eller andre opplysninger å forholde deg til burde fremtiden være im adoptanters tanker. At en slik historie blir underholdning er en del av vår samfunnsutvikling, og jeg priser Tore og hans program fremfor andre såkalte "reality" programmer Jeg blir litt skremt av at du virkelig kan mene det jeg. Vi kan da ikke la være å bry oss når noe er så åpenbart galt som det er her? Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv... osv osv osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1696459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adopterer fra Col Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg blir litt skremt av at du virkelig kan mene det jeg. Vi kan da ikke la være å bry oss når noe er så åpenbart galt som det er her? Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv... osv osv osv. Jeg syns han bør få vite hva han har stellt i stand jeg. Vi har vel alle lest historier i Norge også hvor bio mor går ut å sier at barnevernet bare tok ungen min. Det stemmer ALDRI, for det skal så mye til for å miste omsorgsretten, men det blir bare en side av det for den andre siden har taushetsplikt. Og til Colombia2006, selv om man adopterer fra Col er det ikke bestandig man får vite bio foreldre..Skjønner ikke helt hvor du har din info fra jeg, rart å være så uvitende når man skal adoptere For jeg vet om flere jeg som ikke har navn på bio foreldre og er fra Colombia. Noen barn blir lagt på barnehjem der også. Og det er klart at man må reagere på dette her. Uansett så er det opp til barnet å lete etter sitt opphav ikke motsatt. Den moren tok et valg for mange år siden, sikkert vanskelig, og får igjen muligheten til å velge igjen.. Det barnet har aldri hatt noe valg. og selv om det sikkert er vanskelig for henne så burde hun latt dette ligge å latt det være opp til barnet!! I Colombia er det stor fattigdom, og det vil være veldig enkelt å ha et barn i Norge som du kan ringe å fortelle at det er lite penger etc. Bør ikke dette være noe et adoptivbarn velger selv, mange vil ikke vite om sitt bio opphav, for det er aldri noen lykkelig bakgrunn der. Mange slår seg til ro der dem er å da må dem få lov til det. Igjen det barnet har aldri bedt om å bli født, da bør man ihvertfall få velge om man vil ha noe med biomor å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1696615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 La Tore være i fred og bruk energien på noe annet. Jeg vet en og annen som har sittet med tårene i øyet under hans program, og synes foreldre som har eller er i adopsjonsprosess burde evne å se saken fra flere synsvinkler. Vi valgte Colombia nettopp fordi vi fikk med oss navn på biologisk mor, forhåpentligvis- vi syntes det virket etisk riktig. Vi kunne valgt f.eks Kina og aldri hatt noe kjennskap, men når du først har et navn eller andre opplysninger å forholde deg til burde fremtiden være im adoptanters tanker. At en slik historie blir underholdning er en del av vår samfunnsutvikling, og jeg priser Tore og hans program fremfor andre såkalte "reality" programmer Vet du, jeg er grunnleggende uenig med deg. Først og fremst fordi jeg mener at samfunnsutvikling ikke er noe som skjer med oss, den er tvert imot resultatet av alt vi gjør eller ikke gjør. Når det gjelder det med tårer i øya, så er det altså ikke det som er mal og rettesnor her. Dessverre er det slik at følelsene våre kan manipuleres. Hvis en vet hvordan en skal gjøre det kan en få folk både til å le og gråte. Og det er det som skjer her, på samme måte som f.eks. i en amerikansk film. Programmet blir verken verre eller bedre av at noen gråter. Det er ganske enkelt ikke det som er poenget her. Og så lurer jeg på: hvorfor synes du Tore er bedre enn andre "såkalte" realityprogrammer? Når det gjelder det med valg av land, respekterer jeg at du gjorde ditt valg utfra dine holdninger og følelser. Det er er riktig for deg. Å si at det er mer etisk enn f.eks. å velge Kina der de biologiske foreldrene som regel er ukjent, synes jeg derimot blir feil, evt. feil bruk av ordet. Og heldigvis for alle barn som har ukjent biologisk opphav er det åpenbart andre som også synes det. Det er ikke slik at ikke "fremtiden er i adoptanters tanker". Vi som protesterer mener bare at dette ikke passer i et underholdningsprogram. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1697157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forelsket colombiamamma Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 La Tore være i fred og bruk energien på noe annet. Jeg vet en og annen som har sittet med tårene i øyet under hans program, og synes foreldre som har eller er i adopsjonsprosess burde evne å se saken fra flere synsvinkler. Vi valgte Colombia nettopp fordi vi fikk med oss navn på biologisk mor, forhåpentligvis- vi syntes det virket etisk riktig. Vi kunne valgt f.eks Kina og aldri hatt noe kjennskap, men når du først har et navn eller andre opplysninger å forholde deg til burde fremtiden være im adoptanters tanker. At en slik historie blir underholdning er en del av vår samfunnsutvikling, og jeg priser Tore og hans program fremfor andre såkalte "reality" programmer Hei colombia2006. Vi er også glade for at vi vet navnet til vårt colombianske barns biologiske mor, men vil likevel at det skal være opp til vår datter å bestemme om hun vil treffe henne enn at hun plutselig får telefon fra Tore Strømøy som kan fortelle at de har hjulpet biomor å finne henne i Norge. Vi er helt innstilt på at vår datter vil finne sine "røtter" og det vil vi selvsagt hjelpe henne med når den tid kommer, men helst uten hjelp fra TV uansett program. Hilsen forelsket colombiamamma. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1697167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ja, - da har jeg fått ut litt frustrasjon og sendt Tore en mail med kopi til Bernander. Det hjelper vel ingenting, men det er i hvert fall godt å få si sin mening! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1697361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 ..for motforestillinger tåler dere ikke.... Joda, motforestillinger tåler vi godt, men dette er forum for adopsjon, og saken gjelder adopsjon og da må vi som kjenner til temaet få lov til å diskutere den saken. Kanskje er vi usaklige noen ganger, men når man blir engasjert er det lov å ta litt av. Jeg kan tenke meg at dere andre tar av også når det er temaer som vedrører saker dere brenner for. Hvis tolleranse! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225706-mailadressen-til-tore-p%C3%A5-gjordet/#findComment-1697968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.