Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

18

• Lillemus

10

• fillolin

6

• Etiopia07

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest berntinee

Huff ja, det er ekstremt sytete og hårsårt å reagere på at Tore på sporet lager tv-underholdning av menneskers tragiske skjebne. SPESIELT vi adoptivforeldre bør tåle det aller meste og overhode ikke forsøke å beskytte barna våre. Gud forby at vi er så hårsåre at vi ikke vil at deres historie skal bli lørdasUNDERHOLDNING. Såpass bør vi tåle...

Du er sikkert en av dem som hadde elsket å få alle detaljer fra ditt eget liv smurt ut i pressen selv du?

Du er gneldrete altså.

Hei.

Har fulgt med litt fra sidelinjen her.

Håper Tore på jordet og ledelsen i NRK leser her inne, eller i hvertfall ha fått tips om hva dagens adoptivforeldre ønsker for sine barn. Og hva de ikke ønsker for siden barn. De får også masse gode grunner for å ikke sende programmet på lørdag.

Jeg vil også med dette komme med en oppfordring til snø:

Skriv en mail, som du legger ut her, så kan de som vil sende den! Jeg kommer i hvertfall til å sende en mail. Da blir det jo en slags protest hvis mange nok sender mail og vi viser han og ledelsen i NRK at vi virkelig bryr oss om hvordan NRK formulerer seg og ordlegger seg i forhold til det å være adoptert!

Hilsen

Er det ikke adoptivforeldrene dere bør lynsje og halshugge her? Det er jo de som på vegne av gutten har sagt ja til å stå frem på tv...

Vær varsom-plakaten har visstnok et punkt om at man skal trå særlig varsomt når det mediaeksponering av barn, uavhengig av hva deres foreldre sånn sett gir grønt lys til.

Annonse

Gjest LOTUS78

På et veldig sviktende grunnlag, synest jeg at Tore Strømøy ga et oppklarende og godt svar. Jeg ser ikke på Tore på sporet, har kun lest disse artiklene som har stått i avisene i dag.

Likevel er jeg enig i at adopsjon ikke er lørdagsunderholdning, for det er knyttet mye følelser rundt dette med adopsjon på godt og vondt. Slike program gir inntrykk av at foreldre som adopterer ikke er fullverdige foreldre og at barna har et savn inni seg p.g.a sitt biologiske opphav. Barnet trenger å finne seg selv bla.bla.bla.

Hei.

Har fulgt med litt fra sidelinjen her.

Håper Tore på jordet og ledelsen i NRK leser her inne, eller i hvertfall ha fått tips om hva dagens adoptivforeldre ønsker for sine barn. Og hva de ikke ønsker for siden barn. De får også masse gode grunner for å ikke sende programmet på lørdag.

Jeg vil også med dette komme med en oppfordring til snø:

Skriv en mail, som du legger ut her, så kan de som vil sende den! Jeg kommer i hvertfall til å sende en mail. Da blir det jo en slags protest hvis mange nok sender mail og vi viser han og ledelsen i NRK at vi virkelig bryr oss om hvordan NRK formulerer seg og ordlegger seg i forhold til det å være adoptert!

Hilsen

Hei på deg wibecke:-)

Jeg har tenkt litt på det med felles mail, og tror faktisk at det beste er om alle skriver ned sine helt egne personlige meninger om dette, og sender. Drit i om man formulerer seg bra eller ei! Jeg har sendt mail til Tore Strømøy med kopi til diverse. Og den var skammelig full av engasjerte skriveleifer så jeg etterpå. Men skitt au!

Jeg tror rett og slett ikke at Nrk trenger en haug med like mailer. Men jeg tror de trenger en haug med personlige mailer.

Beste hilsen fra

Gjest berntinee

Hei på deg wibecke:-)

Jeg har tenkt litt på det med felles mail, og tror faktisk at det beste er om alle skriver ned sine helt egne personlige meninger om dette, og sender. Drit i om man formulerer seg bra eller ei! Jeg har sendt mail til Tore Strømøy med kopi til diverse. Og den var skammelig full av engasjerte skriveleifer så jeg etterpå. Men skitt au!

Jeg tror rett og slett ikke at Nrk trenger en haug med like mailer. Men jeg tror de trenger en haug med personlige mailer.

Beste hilsen fra

Tror heller NRK-folka nikker bekreftende, og tenker at de traff spikeren på hodet.

Det skulle vært mye strengere krav til hvem som kan adoptere.

Har inntrykk av at mange som adopterer har samme følelsen som de som bestiller en hundevalp.

Gjest du er uønsket

Tror heller NRK-folka nikker bekreftende, og tenker at de traff spikeren på hodet.

Har inntrykk av at mange som adopterer har samme følelsen som de som bestiller en hundevalp.

Det er vel noe av det frekkeste jeg har sett på lenge , tenk å si noe slikt .. Hva er det du mener med det? Blir ikke adoptivbarna behandlet likt som andre barn? Å det kommer fra ett menneske å ikke en hundevalp....

Gjest Giiiiiiiiiiiiiiid

Huff ja, det er ekstremt sytete og hårsårt å reagere på at Tore på sporet lager tv-underholdning av menneskers tragiske skjebne. SPESIELT vi adoptivforeldre bør tåle det aller meste og overhode ikke forsøke å beskytte barna våre. Gud forby at vi er så hårsåre at vi ikke vil at deres historie skal bli lørdasUNDERHOLDNING. Såpass bør vi tåle...

Du er sikkert en av dem som hadde elsket å få alle detaljer fra ditt eget liv smurt ut i pressen selv du?

Velger ikke de folka som er med i programmet det selv?Og det Tore S presenterer er enkeltistorier.Hvorfor er dere så ufattelig hårsåre?????

Mrs. Wallace

Det svaret beroliget meg ikke det grann - det ga meg faktisk enda mer grunn til å mene at Tore Strømøy og programmet hans bør fjernes fra TV umiddelbart.

Uansett hvordan han vrir og vrenger på det, og uansett hvem han skylder på, er det til syvende og sist han som er ansvarlig for å sette en 16-åring i en ulidelig posisjon på riksdekkende TV.

Han burde skamme seg. Dypt og inderlig.

Annonse

I kjølevannet av Tore på sporet programmene er det er nok ingen adoptivforeldre i hele Norges land som tør stille seg kritisk til at barna oppsøker røtter, biologiske foreldre, fødeland osv.

Som du helt sikkert har fått med deg, så er det ingen adoptivbarn som lenger kan føle seg hele før de får tatt denne reisen inn i fortiden. Og stiller man seg kritiske til det hele, ja så er man bare redde for åpenhet.

Det at mange adoptivbarn før eller siden vil lete etter sine biologiske røtter er noe alle adoptivforeldre må ta med fra starten av. Å tro noe annet er å være vanvittig naiv.

Jeg hadde garantert ønsket å vite hvor og hvem jeg kom fra om jeg var adoptert.

fei1365380229

Det at mange adoptivbarn før eller siden vil lete etter sine biologiske røtter er noe alle adoptivforeldre må ta med fra starten av. Å tro noe annet er å være vanvittig naiv.

MsSophie skrev:

"stiller man seg kritiske til det hele, ja så er man bare redde for åpenhet"

og akkurat det har faktisk Tore Strømøy sagt, men man kan da vel være åpne uten å synes et underholdningsprogram som går ut på gjenforening er underholdende.

Og jeg syns faktisk det er litt ille når alle etterhvert (som har sett på Tore) tror at for å bli hel så må man lete etter sitt biologiske opphav. Det er også ganske mange av oss som har barn som aldri vil kunne oppleve å finne sitt biologiske opphav samme om de hadde villet.

Gjest colombia000

Ja, og gud så deilig det er noen ganger! ;o)

Bjeff!

Beste hilsen fra

Jeg ble heller ikke beroliget noe av svaret. Hu fortalte ikke om at det var ny dom i saken, for det var i hennes disfav;r, hun forteller at hun ikke kan dra til Col mer, og bor n[ i Spania uten noen av sine barn. Hadde en datter. Hvis du er sa lei deg over a ha mistet ett barn da reiser du vel ikke fra det andre barnet du har. Jeg syns ikke dette virker noe troverdig. Men Tore Str;m;y bryr seg ikke om mennesket han, bare om a fa smort tarer a elendighet utover.

I et blad n[ sto det at han var sa deprimert og hadde det tungt, kanskje en ide a finne pa noe som ikke odelegger livene til folk da

MsSophie skrev:

"stiller man seg kritiske til det hele, ja så er man bare redde for åpenhet"

og akkurat det har faktisk Tore Strømøy sagt, men man kan da vel være åpne uten å synes et underholdningsprogram som går ut på gjenforening er underholdende.

Og jeg syns faktisk det er litt ille når alle etterhvert (som har sett på Tore) tror at for å bli hel så må man lete etter sitt biologiske opphav. Det er også ganske mange av oss som har barn som aldri vil kunne oppleve å finne sitt biologiske opphav samme om de hadde villet.

"Og jeg syns faktisk det er litt ille når alle etterhvert (som har sett på Tore) tror at for å bli hel så må man lete etter sitt biologiske opphav"

Tror alle det? Jeg er ganske sikker på at jeg gjerne hadde ønsket å vite om det var meg, men ikke at jeg dermed ikke følte meg hel om jeg ikke visste.

Det er ikke sånn at "ikke alle tror, men adoptanter gjerne tror at alle tror" da?

Og det viser bare hvorfeilinformert du er med hensyn til hva de fleste adopterte vil, for det er faktisk slik at det er mindretallet som ønsker å spore opp røttene sine.... Selv om man får et helt annet inntrykk av å se Tore på sporet. Som nettopp er poenget. Som også er blitt fremmhevet i media av diverse adopterte.

Men selvfølgelig må vi som foreldre være forberedt på at barna våre har lyst til å lete etter biologiske foreldre, og støtte dem om de vil det.

Men som sagt. Det er rett og slett ikke tilfelle at det store flertallet av adopterte ønsker det.

Beste hilsen fra

Gjest anonym adoptant

Tosk sier vi om sånne som deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...