Gå til innhold

Urinveisinfeksjon-Litt krise.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Minstemor ble brått dårlig på Søndag. Feber, vondt i magen og i "tisserompa" sier hun. Var til legen i dag og han sier at det sannsynligvis er urinveisinfeksjon.

Skal tilbake med morgenurin i morgen.

Fredag morgen skal hun være med broren min på påsketur til foreldrene mine.En kjøretur på 7-8 timer.

Noen hun har pratet om og gledet seg til i lange tider.

Please,si at hun blir raskt bedre om hun starter med pensilin, slik at vi kan sende henne av gårde.

Hun kommer til å bli så skuffet om hun ikke kan dra.

Noen som har erfaring med urinveisinfeksjon her?

Fortsetter under...

Skrevet

MYE erfaring med storesøster her i gården. Er det UVI vil penecillin virke raskt (et par dager). Ville sendt henne avgårde dersom jeg startet medisinering i morgen tidlig

Skrevet

Jeg har hatt mange uv'er.

Og penicelinen har virket etter kort tid, allerede etter 5 - 6 timer!

Få henne til å drikke MYE. Det gjør at det blir mindre vondt og at infeksjonen skylles lettere ut av kroppen.

Jeg tror det går fint med den planlagte turen. Sørg for at hun under ingen omstendighet blir kald på rompa eller beina.

Skrevet

Ta det rolig. Det hjelper ganske raskt når man får antibiotika. Jeg vet ikke hvor lange kurer barn får men voksne som bare får en i ny og ne dvs ikke har kronisk infeksjon, får ofte tredagers kurer.

Skrevet

MYE erfaring med storesøster her i gården. Er det UVI vil penecillin virke raskt (et par dager). Ville sendt henne avgårde dersom jeg startet medisinering i morgen tidlig

Slått på målstreken! :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tusen takk for svar. Da sender vi henne avgårde.

Jeg håper det er urinveisinfeksjon nå da og ikke Ecoli-bakterier.Blir litt vettskremt i disse dager, men da skulle hun vel hatt løs mage også og det har hun ikke.

Annonse

Skrevet

Da Snuppa hadde uvi tisset hun ikke, kun etter at hun hadde sovnet og klarte å slappe av. Vanligvis tisser de jo øøøørlite grann mange, mange ganger om dagen. Såvidt jeg husker tok det flere dager før Snups klarte å tisse normalt igjen.

Be dem sørge for hyppige tissepauser i alle fall!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ta det rolig. Det hjelper ganske raskt når man får antibiotika. Jeg vet ikke hvor lange kurer barn får men voksne som bare får en i ny og ne dvs ikke har kronisk infeksjon, får ofte tredagers kurer.

Takk, det er så deilig og høre.

Hun gleder seg så veldig til dette, spesielt siden kusina skal være med også. De har det så morro sammen.

Resten av gjengen drar på fjellet og jeg skal være hjemme helt alene og jobbe.

Det er første gangen jeg faktisk synes det er greit å måtte jobbe. Tenk hele huset alene helt for meg selv.

DET er FERIE det:)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har hatt mange uv'er.

Og penicelinen har virket etter kort tid, allerede etter 5 - 6 timer!

Få henne til å drikke MYE. Det gjør at det blir mindre vondt og at infeksjonen skylles lettere ut av kroppen.

Jeg tror det går fint med den planlagte turen. Sørg for at hun under ingen omstendighet blir kald på rompa eller beina.

Takk for tips. Ja jeg prøver å få henne til å drikke og det er ikke så lett akkurat nå. Må nesten tvinge i henne.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Da Snuppa hadde uvi tisset hun ikke, kun etter at hun hadde sovnet og klarte å slappe av. Vanligvis tisser de jo øøøørlite grann mange, mange ganger om dagen. Såvidt jeg husker tok det flere dager før Snups klarte å tisse normalt igjen.

Be dem sørge for hyppige tissepauser i alle fall!

Huff, jeg håper det ikke går helt skeis med den morgenurinen som skal taes i morgen?

Det vel greit at jeg tar den i natt også, hvis hun må opp på do?

Skrevet

Huff, jeg håper det ikke går helt skeis med den morgenurinen som skal taes i morgen?

Det vel greit at jeg tar den i natt også, hvis hun må opp på do?

Så lenge det har gått noen timer siden sist hun tisset og du oppbevarer prøven kjølig (i kjøleskapet) så går det nok fint.

Skrevet

Takk, det er så deilig og høre.

Hun gleder seg så veldig til dette, spesielt siden kusina skal være med også. De har det så morro sammen.

Resten av gjengen drar på fjellet og jeg skal være hjemme helt alene og jobbe.

Det er første gangen jeg faktisk synes det er greit å måtte jobbe. Tenk hele huset alene helt for meg selv.

DET er FERIE det:)

Jeg skjønner godt at du synes det er deilig å være alene når dere er fem i huset til vanlig.

Det er ganske stor forskjell fra vi var fem og til nå hvor det bare er minstemann og meg. Likevel synes jeg det er deilig at minstemann skal på landet til faren hele ferien og slipper å være hjemme i byen med meg. Men dattera mi kommer hjem fra Praha da. Det blir hyggelig selv om hun skal bo hos eldstemann og ikke her.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Så lenge det har gått noen timer siden sist hun tisset og du oppbevarer prøven kjølig (i kjøleskapet) så går det nok fint.

Takk igjen:)

Annonse

Skrevet

Tusen takk for svar. Da sender vi henne avgårde.

Jeg håper det er urinveisinfeksjon nå da og ikke Ecoli-bakterier.Blir litt vettskremt i disse dager, men da skulle hun vel hatt løs mage også og det har hun ikke.

Tror du kan ta det helt med ro ang. e-coli så lenge du ikke har fóret henne med morr.

Hadde det vært det, hadde hun da hatt vanntynn avføring.

Skrevet

Takk for tips. Ja jeg prøver å få henne til å drikke og det er ikke så lett akkurat nå. Må nesten tvinge i henne.

Ja, de fleste tror jo at det blir vondere med ei full blære. Det virker jo logisk.

Men det gjør det faktisk bedre å drikke, tro det eller ei.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg skjønner godt at du synes det er deilig å være alene når dere er fem i huset til vanlig.

Det er ganske stor forskjell fra vi var fem og til nå hvor det bare er minstemann og meg. Likevel synes jeg det er deilig at minstemann skal på landet til faren hele ferien og slipper å være hjemme i byen med meg. Men dattera mi kommer hjem fra Praha da. Det blir hyggelig selv om hun skal bo hos eldstemann og ikke her.

Det blir nok deilig å få datteren hjem ja. Studerer hun i Praha?

Håper det blir fint vært og at dere kan ut å nyte vårværet.

Jeg skal forresten ikke jobbe hele påsken. Hørtes nesten slik ut, men skal bare jobbe mandag og tirsdag.

Og jeg har tenkt å gå meg lange turer og ellers bare kose meg med ei bok.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tror du kan ta det helt med ro ang. e-coli så lenge du ikke har fóret henne med morr.

Hadde det vært det, hadde hun da hatt vanntynn avføring.

Nei, ikke morr, bare Gilde kjøttdeig, men det skal jo være trygt.

Skrevet

hei!!

Urinveisinfeksjon er fæle greier... tranebær saft hjelper mye og alt som er surt( juice, sitron osv) hjelper også... men vær litt forsiktig, dette er hard for nyrene... hold dere unna alt som er søtt, da sukker i urinen gjør at bakteriene blomstrer... har plagdes mye selv og tåler ikke å fryse i 1 min engang... rikelig med veske er viktig, anbefaler te og kaffe etter mye vann da dette er vandrivende, men ikke til barn så klart:)...

Skrevet

Det blir nok deilig å få datteren hjem ja. Studerer hun i Praha?

Håper det blir fint vært og at dere kan ut å nyte vårværet.

Jeg skal forresten ikke jobbe hele påsken. Hørtes nesten slik ut, men skal bare jobbe mandag og tirsdag.

Og jeg har tenkt å gå meg lange turer og ellers bare kose meg med ei bok.

Hun har praksis der. Akkurat nå evakuerer hun pasienter fra flommen :o)

Ja, la oss håpe på skikkelig vær.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hun har praksis der. Akkurat nå evakuerer hun pasienter fra flommen :o)

Ja, la oss håpe på skikkelig vær.

Oj, det er det nok tøft, men lærerikt.

Blir nok godt med ferie da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...