Ulrikke Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Og i så fall, hvilket pålegg? Snuppa blir 5 mnd i morra, og satt og studerte veeeldig da jeg spiste en skive nå i kveld (med leverpostei på, sånn fra gul boks). Hun har spist litt lite i det siste, så jeg tenkte at "jaja, siden du ser så nysgjerrig ut, så skal du jammen få se at det ikke er noe spennende" - og brøt av en liten bit midt i brødskiva (kanskje tilsvarende min lillefingertupp) og ga henne. Hun tygget og smattet og sto i - og ville ha mer! Og det gjentok seg da jeg bare MÅTTE prøve en gang til... Det gikk altså helt fint (bitene var jo ørsmå), og det virket som det var knallgodt! Men er 5 mnd for tidlig? Hva kan man ha på skivene til så små evt? De skal jo ikke ha melk, og ikke salt og ikke ditt og ikke datt.. Noen som vet? (hun spiser ellers grøt, fruktpuré både fra glass og hjemmelaget og mme) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225729-n%C3%A5r-br%C3%B8dskive/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg begynte å gi brød når lillemann var 6 mnd. han får ennå bare små bite uten noe på, for han brekker seg og spytter utmed pålegg! ; ) Han spiser brød mens jeg spiser frokosten min.. Det går smått fofr han har ikke tenner ennå (er 8 mnd), men er veldig stas å spise det samme som meg. Du kan ha på leverpostei (bra med jern) eller makrell i tomat. Når de blir litt større kan man prøve andre typer smøreoster eller brunost, men de skal jo ikke ha noe med melk så små som 5 mnd. Ville gitt leverspotein og makrell i første omgang jeg! Ha en kopp/flaske med vann/saft ved siden av stilfelle hun får en smule i halsen. hatt et part hostekuler her ja.. Da er det greit å ha noe å svelge ned med 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225729-n%C3%A5r-br%C3%B8dskive/#findComment-1696600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.