Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenta vår på nesten 7 år er "aldri" syk.

Men i natt kl 1 hørte jeg at hun ynket seg, før hun begynte å gråte. Hun var febervarm, og klaget over vondt i hodet, før hun måtte på do og kaste opp.

Tempen var da 39.1 (hun har aldri hatt feber før). Vel tilbake i seng startet en urolig natt med feber, til tross for Pamol.

I dag har formen vært laber. Har naturligvis ikke vært på skolen, og har stort sett vandret fra fang til fang (litt koselig det, da, men hun har vært slapp).

Klaget stadig over hodepine og trøtthet. Ikke forkjøla og ikke tett i nesen. Jeg har vært inne på tanken om at det er ørebetennelse, men det likner ikke på det heller. Har uansett gitt nesedråper og febernedsettende i dag. Ved de tre siste målingene av temp hadde hun 37.7.

Vi tar fri fra skolen i morra også, så får vi se.

Er hun ikke merkbart bedre til fredag, tar vi en tur til legen vår. Greit sånn.

Men høres dette ut som influensa? Hva tror dere?

Fortsetter under...

Gjest togli

Akkurat sånn var det med min åtteåring her om dagen også. Hun våkna på natta og klaga over kvalme og hodepine. Dagen etter var hun bedre og dro på skolen. Etter et par timer måtte jeg hente henne der.. Hun var kjempetrøtt og slapp, kvalm og hadde hodepine i noen timer. Etterhvert ble hun bedre, men hanglet litt i 3-4 dager. Idag kjente hun småkvalme bare sånn innimellom.

Minsten på 22 mnd er også syk. Hun hadde feber første og andre dagen. Tredje dagen (igår) var hun feberfri, men spydde på morgenen og hadde diare utover dagen. Idag har hun ikke spydd, men sier selv hun har vondt i magen. Hun har også hatt et par diarebleier idag...

Dette er noe som går her vi bor, men det er neppe vanlig influensa (?)

Akkurat sånn var det med min åtteåring her om dagen også. Hun våkna på natta og klaga over kvalme og hodepine. Dagen etter var hun bedre og dro på skolen. Etter et par timer måtte jeg hente henne der.. Hun var kjempetrøtt og slapp, kvalm og hadde hodepine i noen timer. Etterhvert ble hun bedre, men hanglet litt i 3-4 dager. Idag kjente hun småkvalme bare sånn innimellom.

Minsten på 22 mnd er også syk. Hun hadde feber første og andre dagen. Tredje dagen (igår) var hun feberfri, men spydde på morgenen og hadde diare utover dagen. Idag har hun ikke spydd, men sier selv hun har vondt i magen. Hun har også hatt et par diarebleier idag...

Dette er noe som går her vi bor, men det er neppe vanlig influensa (?)

Merkelig dette, for jeg tror heller ikke dette er vanlig influensa.

Men datra er bedre nå. Ikke i skoleform, men definitivt bedre enn i går.

Gjest prust

Omtrent slik er mine jenter også (2 år og snart 5 år). Hun eldste har diaré i tillegg.

De har vært sånn (litt opp og ned i feber) siden lørdag/søndag. Er så lei av syke barn! I dag er heldigvis mannen min hjemme med dem og jeg er på jobb!

Gjest togli

Merkelig dette, for jeg tror heller ikke dette er vanlig influensa.

Men datra er bedre nå. Ikke i skoleform, men definitivt bedre enn i går.

Akkurat som hos oss.. Veldig vanskelig å vite om jeg skal sende ungene på skolen eller ikke. Vi bor på Nordvestlandet, så det blir ikke så altfor langt unna dere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...