Gå til innhold

Hvordan forklare barna at poltikerne ikke vil la oss sover trygt.

Anbefalte innlegg

Gjest Politisk ukorrekt

Ja legg ned Geiranger. Resten av verden ser jo verdiene av stedet, men ikke i Norge.

Legg ned de stedene iNorge der det prodseres flest møbler og der eksporten til utlandet er svært stor.

Bor i en kommune som hvert år sender mer penger til staten enn vi får igjen. Men for all del legg oss ned. Har leilighet i Oslo jeg...

Jeg mente ikke nødvendigvis Geiranger, men det finnes utallige småsteder her i landet hvor man må lage skole for de fire barna som bor der, bygge broer og tunneler slik at 15 personer skal få bo på samme sted som bestefaren bodde eller støtte gårder som produserer 80 kg poteter i året ;)

Fortsetter under...

Rhea Silvia

Jeg mente ikke nødvendigvis Geiranger, men det finnes utallige småsteder her i landet hvor man må lage skole for de fire barna som bor der, bygge broer og tunneler slik at 15 personer skal få bo på samme sted som bestefaren bodde eller støtte gårder som produserer 80 kg poteter i året ;)

Det er bare 150 fastboende i geiranger. Så dersom raset kommer om vinteren så er det vel greit.

Det blir sikkert satt inn nok midler til at det blir ryddig til turistsesongen starter, OG etter en slik katastrofe vil det nok komme mye mer en de over 400 000tusen som kommer til vanlig.

Mange små steder har ofte en verdi for flere ennde som bor der. Men det er greit, man kan kansje ikje støtte alt. Men da får man si det også da. Nei,vi vil ikke betale,så dere får flytte. Dere og stedet deres har igen verdi.

Alt nå er det foreldre som nekter å sende barna sine til desse områda,selv bare på dagstur.

Visste du forresten at dete området har de laveste arbeidsløysetallene i hele landet og industrien skriker etter folk. Godt betaler de også. Men det er ettehvert mange som ikket ør...

Rhea Silvia

Det er skikkelig skummelt å tenke på at dette raset vil komme en dag. Det vil sannsynligvis bli en katastrofe resten av Norge ikke kan ane omfanget av.

Jeg er helt enig med deg i at det er en skam at man ikke bevilger mer penger for å trygge folk som bor der/reiser dit. På den annen side blir det litt feil å si at de i Oslo får så mye mer. Oslo har sine, tildels store, baksider også....

Tenk på hvor mye de bruker på noe som "knskje" kan skje, som fugleinfluensaen.

Hadde Åkerneset nådd forsidene på VG og Dagbøadet med overskriften, tusener kan dø, hadde nok pengene kommet. Eller kanskje dersom man fikk overskrifter om at det ville bli problemer å produsere nok Grandiosa....

Neida Olsofolk har sitt å stri med de også, men det føles langt til Storting og regjering når de ikke gidder svare på henvendelser fra ordførere og fylkespolitikere ( selv om jeg kan godt forstå at noen og enhver kan bli noe lei herr Sve)

Jeg har lest hele tråden og er helt enig med alle de som mener at dette faktisk er meget alvorlig - og må tas mye mer på alvor enn det blir gjort nå.

Jeg fikk bare lyst til å komme med en digresjon: Min gamle, avdøde onkel (f. rundt 1916-1918) var faktisk den første som meldte fra om denne sprekken som var i endring. Han skrev også om den, bl.a. i Sunnmørsposten (for mange tiår siden).

(Han vokste opp i en av de nå fraflyttede bygdene nedenfor Åkerneset og var ofte oppe i fjellet.)

Gjest togli

Tenk på hvor mye de bruker på noe som "knskje" kan skje, som fugleinfluensaen.

Hadde Åkerneset nådd forsidene på VG og Dagbøadet med overskriften, tusener kan dø, hadde nok pengene kommet. Eller kanskje dersom man fikk overskrifter om at det ville bli problemer å produsere nok Grandiosa....

Neida Olsofolk har sitt å stri med de også, men det føles langt til Storting og regjering når de ikke gidder svare på henvendelser fra ordførere og fylkespolitikere ( selv om jeg kan godt forstå at noen og enhver kan bli noe lei herr Sve)

Hehe, Herr Sve, ja ;-)

Du har rett i at det har vært altfor lite fokus på denne saken i media. Det er stort sett lokalavisene som har vist interesse. Hvorfor ikke tipse Dagbladet eller VG om saken og få de de til å virkelig forstå hvor kritisk denne saken er?

Annonse

Rhea Silvia

Jeg har lest hele tråden og er helt enig med alle de som mener at dette faktisk er meget alvorlig - og må tas mye mer på alvor enn det blir gjort nå.

Jeg fikk bare lyst til å komme med en digresjon: Min gamle, avdøde onkel (f. rundt 1916-1918) var faktisk den første som meldte fra om denne sprekken som var i endring. Han skrev også om den, bl.a. i Sunnmørsposten (for mange tiår siden).

(Han vokste opp i en av de nå fraflyttede bygdene nedenfor Åkerneset og var ofte oppe i fjellet.)

Det er i dete hele tatt utrolig at noen kunne bo på de gårdene! Blir like imponert hver gang vi drar forbi...

OG jeg tror faktisk ikke folk forstår hvilken stor katastrofe dette kan bli. OG folk på Hellesylt er jo ikke de som roper høyest...

Det er i dete hele tatt utrolig at noen kunne bo på de gårdene! Blir like imponert hver gang vi drar forbi...

OG jeg tror faktisk ikke folk forstår hvilken stor katastrofe dette kan bli. OG folk på Hellesylt er jo ikke de som roper høyest...

Nei, snakk om å leve som om de skulle ha en tikkende bombe ved sin side. Det er dritskummelt. Jeg tenker på det bare jeg er på besøk i en av bygdene der. (Skal dit nå i påska også - på dagstur, da.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...