Gå til innhold

10år gammel leke med traktor, umoden?

Anbefalte innlegg

Vi har en nabogutt som også leker med gravemaskin i sandkassen etc. og jeg må ærlig innrømme at jeg synes han er litt umoden. Han har også lekt med sønnen vår som er bare 3 år i sandkassen, og leker veldig mye alene selv om vi bor i et boligfelt med flere barn.

Jeg har en nevø som er like gammel og de er ihvertfall veldig forskjellige.

Fortsetter under...

Gjest forelder til en gutt

Vi har en nabogutt som også leker med gravemaskin i sandkassen etc. og jeg må ærlig innrømme at jeg synes han er litt umoden. Han har også lekt med sønnen vår som er bare 3 år i sandkassen, og leker veldig mye alene selv om vi bor i et boligfelt med flere barn.

Forskjellige ja, men det har da ingeting med umodenhet å gjøre? Er det bedre å spille playsatation mener dù?

Hvis det eneste spesielle ved guttene var at de leker med traktorer, synes jeg det ikke er noen grunn til å stemple dem som umodne. Spesielt hvis dette var den _eneste_ tingen de drev med. Da kunne det vært to gutter med en altoppslukende interesse for akkurat traktorer, som hadde funnet hverandre. Det er ikke nødvendigvis spesielt mer modent å leke med ActionMan enn med kjøretøy.

Men du skriver lenger ned at den ene ligger på gulvet og lager lyder når resten av klassen sitter ved pulten og jobber. Sånt er selvsagt umodent.

Forskjellige ja, men det har da ingeting med umodenhet å gjøre? Er det bedre å spille playsatation mener dù?

Tror kanskje jeg synes han er umoden mest fordi han leker så mye alene. Ser at sosiale relasjoner er mye viktigere for min nevø enn min nabo.

Det er noe med HVORDAN man leker f.eks i sandkassen også, som gir inntrykk av om de er umodne eller ikke.

Det er vel ikke kun sandkasselekingen som gir inntrykk av umodenhet, men et helhetsbilde, og sammenlignet med min nevø synes jeg at han er umoden, ja.

Gjest forelder til en gutt

Tror kanskje jeg synes han er umoden mest fordi han leker så mye alene. Ser at sosiale relasjoner er mye viktigere for min nevø enn min nabo.

Det er noe med HVORDAN man leker f.eks i sandkassen også, som gir inntrykk av om de er umodne eller ikke.

Det er vel ikke kun sandkasselekingen som gir inntrykk av umodenhet, men et helhetsbilde, og sammenlignet med min nevø synes jeg at han er umoden, ja.

Å ikke være så sosial har heller ikke noe med modenhet å gjøre.

Annonse

Gjest sandex

Er det ikke flott at de gidder å leke med de som er mindre da? Er jeg umoden fordi jeg liker å leke i sandkassen med 3-åringer også?

Annonse

Gjest M.Angelica

Det går jo litt på int. også da. Noen barn elsker å leke i sanden og de er da ikke akkurat ungdommer når de er 10 år.

Gjest kvitsymra

Hvorfor er menn så interesserte i traktorer og maskiner? Flere av dem har videreført en lek til arbeidsliv.

Hvis du setter deg ned og lytter lenge mens guttene leker, vil du nok registrere en dypere resonnement og kunnskap enn hva f.eks 6 åringer har.

Det er bare kjempeflott at de tør å leke og utvikle interesseområdet sitt!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...