Gå til innhold

hva er normal vekt for gutt som er gammel 19 måned

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er han et par kilo tyngre enn min jente på 14 måneder, og han er litt høyere enn henne. Tror barnet ditt ligger godt innenfor "normalen" på vekstkurvene, men har ikke en tilgjengelig for sjekk.

gutten min spiser veldig bra i siste 3 mnd han fikk bare 0.590kg på helsestation de sier at de er normal men jeg tror ikke de

gutten min spiser veldig bra i siste 3 mnd han fikk bare 0.590kg på helsestation de sier at de er normal men jeg tror ikke de

Husk at man ikke legger på seg i samme tempo når man er halvannet som man gjorde før man var ett år. Man beveger seg mye mer, og kroppen utvikler seg i en annen takt. 590 gram på tre måneder høres helt OK ut i mine ører!

Hvordan ser kurven hans ut? Følger han sin egen kurve, eller er det dramatiske utslag?

Er barnet friskt og har det bra?

Dersom barnet legger på seg, er friskt og aktivt, i tillegg til at helsestasjonen sier han ligger innefor normalen - så ville jeg ikke uroet meg!

Glemte å si: Han er forøvrig tyngre enn min gutt på snart tre år (som ligger veldig lavt på kurven, men likefullt innenfor normalen)

Husk at man ikke legger på seg i samme tempo når man er halvannet som man gjorde før man var ett år. Man beveger seg mye mer, og kroppen utvikler seg i en annen takt. 590 gram på tre måneder høres helt OK ut i mine ører!

Hvordan ser kurven hans ut? Følger han sin egen kurve, eller er det dramatiske utslag?

Er barnet friskt og har det bra?

Dersom barnet legger på seg, er friskt og aktivt, i tillegg til at helsestasjonen sier han ligger innefor normalen - så ville jeg ikke uroet meg!

Han er veldig frisk og aktiv men han har for lite D vitamini og noe jern i dag jeg har vaært på helsestatition med han og helse søster sa han liger på kurv Veldig normal hans vekt og hoyde er veldig normal nå kan jeg slap av i dag han har 12.400 og 87 hoyde

Annonse

Han er veldig frisk og aktiv men han har for lite D vitamini og noe jern i dag jeg har vaært på helsestatition med han og helse søster sa han liger på kurv Veldig normal hans vekt og hoyde er veldig normal nå kan jeg slap av i dag han har 12.400 og 87 hoyde

Så fint at du er blitt beroliget :-)

Glemte å si: Han er forøvrig tyngre enn min gutt på snart tre år (som ligger veldig lavt på kurven, men likefullt innenfor normalen)

Hei, Kava, jeg har også en gutt på snart 3 år som veier så lite.

(Har kanskje snakket med deg om det før ?)

Vi har ikke veid ham på lenge, lenge, så jeg vet ikke vekten og høyden hans nå,men han kan neppe være mer enn 11 - 11,5 kg. Han ligger helt utenfor skjemaet på både høyde og vekt. Men er helt normal og utvikler seg fint:-)

Det er så rart å lese andre bekymrete mødres innlegg, for oftest er de barna kjempestore i forhold til min lille spjert, he.he.

Hei, Kava, jeg har også en gutt på snart 3 år som veier så lite.

(Har kanskje snakket med deg om det før ?)

Vi har ikke veid ham på lenge, lenge, så jeg vet ikke vekten og høyden hans nå,men han kan neppe være mer enn 11 - 11,5 kg. Han ligger helt utenfor skjemaet på både høyde og vekt. Men er helt normal og utvikler seg fint:-)

Det er så rart å lese andre bekymrete mødres innlegg, for oftest er de barna kjempestore i forhold til min lille spjert, he.he.

Jepp - tror vi har "snakket" om våre små "pøn" av noen gutter, ja :-)

Poden er omtrent like tung som lillesøstra (som er 18 mndr yngre enn han) - men ellers frisk og rask og følger sin egen kurve (han er godt inne på normalen i høyde, men _veldig_ langt nede på vekt)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...