Gå til innhold

Hva kan man forvente av en gutt på 10-11?

Anbefalte innlegg

Gjest Rusle

Synes du gjør det riktige selv om de er små. Ingen barn tar skade av å hjelpe litt til hjemme, tvert i mot. Barn er også forskjellige når det gjelder å klare seg selv. Den eldste min har aldri vært interesser i å "hjelpe" seg selv særlig, mens den andre var tidlig ute med slikt.

En 7 åring bær klare det mest elementære.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

2

• Atene

1

• Lillemus

1

• KaVa

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest for mye ja

Ettersom du ikke klarte å få med deg at ungene var 4 og 5 år, og ikke 3 og 4, så er det kanskje ikke så rart at annet gikk deg hus forbi heller? ;)

Hva er nicket ditt, forresten?

Nicket er det "navnet" som står etter innlegget mitt, det er da ganske basic.

For ordens skyld om du trenger hjelp til å lete det fram, så er det:

"for mye ja"

Rhea Silvia

Mine på 9 år + og nesten 7 år (jente og gutt) lager seg brødmat selv, finner fram klær og kler på seg, vasker seg og kommer seg på skolen selv. Om de må.

Vanligvis har de en snill bestemor som overvåker det hele, men et par ganger har de måttet ordne seg selv og klarer det supert.

9 åringen har store planer om å begynne å lage middag, så nå har hun begynt med små enkle ting under opplæring og avervåking.

De kan stortere klær, støvsuge, rydde, hjelpe til med å lage mat og bake, ta inn og ut av oppvaksmaskin, koste, tørke av bordet osv osv.

Også Lillesøster på 3,5 år klarer mye av dette.

Alle barna er naturlig med i det som skjer i huset, både inne og ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...