Gå til innhold

Vil ikke gjøre samme feil....slanking.


cider

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mistet matlysten i noen uker og spiste svært lite, og da jeg så vekten gikk ekstremt raskt ned fortsatte jeg å spise svært lite, men sunt og vekten fortsatte nedover. Og jeg var i en lykkerus, happy all the time, våken dag og natt. Men så en dag tenkte jeg at jeg skulle begynne å trene for å gå raskere ned og beholde musklene, men jeg overtrente den ene gangen, som resulterte i at jeg stupte. Jeg hadde visst ikke så mye overskudd alikevell. Og etter den treningsøkten så begynte jeg å spise. Spise og spise kontinuerlig i 6 uker!! Og nå har jeg klart å stabelisert meg igjen og spiser nogen lunde rett igjen. Og 12 kg tyngere! Hmm..!! Jeg er bare 22 år og kunne svært gjerne tenkt meg å gått på stranden i sommer med en kropp jeg kan være tilfreds med. Men hvordan skal jeg klare å gå ned 15-20 kg på 3-4 mnd?? Uten at jeg gjør den samme tabben?? Kan noen hjelpe meg??

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Du vil ikke klare å miste 15-20 kilo fett på 3-4 måneder.

Men via skikkelig kost og effektiv trening, vil du definitivt klare å komme i nogenlunde grei form.

Du har vel lest det 100 ganger tidligere, men spis mindre måltider ofte, cirka hver 3. time, forsøk så godt det lar seg gjøre å basere måltidene på proteinrik kost, drikk mye vann, tren; helst en kombinasjon av styrke og kardiotrening, og gjør det over tid.

Det eneste du vil oppnå ved å sulte deg ned i vekt er mindre muskler, og muskler brenner fett så det er særdeles urutinert, og med tid og stunder vil du ødelegge stoffskiftet og forbrenninga di.

Slankekurer funker ikke. En livsstilsendring funker. Men det vil naturligvis ta tid, dog vil du får varige resultater og en sunnere kropp, høyere forbrenning og med tid og stunder vil du nå ditt mål.

Det vil du aldri gjøre ved å sulte deg ned i vekt. Du vet hvor skadelig jojo-slanking er. Alle rimelig oppegående mennesker vet det.

Spiser du for lite vil kroppen din lagre fett, og eventuell vektnedgang kommer av mindre muskelmasse, samt vanntap, og ikke fettap. Og det er fettet du vil kvitte deg med hvis du vil se bedre ut.

Men det her vet du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dfgdadgdfgdfg

jeg tror du burde bruke litt lengre tid enn bare 3-4 mnd på 15-20 kg. Jeg gikk ned 15 kg på litt over et halvt år, ved å trene 5 ganger i uken. Men det var ikke før jeg begynte å trene styrke at jeg syntes kroppen faktisk ble fin.Nå holder jeg den vekten uten problem, og spiser det jeg vil.. Bare sørger for å trene :) Vekten "satt seg bedre". Så trener du skal du ikke se på kg'ene. Men speilet.

Men 4-6 små måltider om dagen skal visst være ideelt for å gå ned i vekt da. Jeg får i meg grønnsaker hver dag, samt mye kjøtt og brød. Kylling og fisk er bra for muskelmassen også når en trener styrke...

Jeg spiser nesten aldri godteri, men mye mat. Har ikke noe sug etter godteri heller...

Hadde jeg hver dag før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dfgdadgdfgdfg

Du vil ikke klare å miste 15-20 kilo fett på 3-4 måneder.

Men via skikkelig kost og effektiv trening, vil du definitivt klare å komme i nogenlunde grei form.

Du har vel lest det 100 ganger tidligere, men spis mindre måltider ofte, cirka hver 3. time, forsøk så godt det lar seg gjøre å basere måltidene på proteinrik kost, drikk mye vann, tren; helst en kombinasjon av styrke og kardiotrening, og gjør det over tid.

Det eneste du vil oppnå ved å sulte deg ned i vekt er mindre muskler, og muskler brenner fett så det er særdeles urutinert, og med tid og stunder vil du ødelegge stoffskiftet og forbrenninga di.

Slankekurer funker ikke. En livsstilsendring funker. Men det vil naturligvis ta tid, dog vil du får varige resultater og en sunnere kropp, høyere forbrenning og med tid og stunder vil du nå ditt mål.

Det vil du aldri gjøre ved å sulte deg ned i vekt. Du vet hvor skadelig jojo-slanking er. Alle rimelig oppegående mennesker vet det.

Spiser du for lite vil kroppen din lagre fett, og eventuell vektnedgang kommer av mindre muskelmasse, samt vanntap, og ikke fettap. Og det er fettet du vil kvitte deg med hvis du vil se bedre ut.

Men det her vet du vel.

Enig. De av mine venninner som driver med denne sultingen og fastingen i årevis nå, har bare blitt lubne eller fete... og fremprovoserer overspising på den måten. Jeg er den som IKKE absolutt skulle drive med denne sultingen og fastingen, og jeg er i dag den slankeste. Enda jeg var en av de mest lubne/kraftige en periode. pga medisin faktisk, men jeg måtte gå ned vekten som alle andre etterpå. Og fasting var ikke metoden jeg brukte.

Mat + trening er tingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Enig. De av mine venninner som driver med denne sultingen og fastingen i årevis nå, har bare blitt lubne eller fete... og fremprovoserer overspising på den måten. Jeg er den som IKKE absolutt skulle drive med denne sultingen og fastingen, og jeg er i dag den slankeste. Enda jeg var en av de mest lubne/kraftige en periode. pga medisin faktisk, men jeg måtte gå ned vekten som alle andre etterpå. Og fasting var ikke metoden jeg brukte.

Mat + trening er tingen...

Uten tvil. Alle vil se resulater hvis de skjerper kosten og øker aktivitetsnivået.

Du har helt rett i det du skriver angående jojo-slankere. De har en tendens til å legge seg ut voldsomt med åra. Ikke bare ødelegger den svært urutinerte livsstilen både forbrenning og stoffskifte, men med åra vil kiloene komme lettere.

Selv om man kunne spise hva man ville da man var 20, vil det rimelig sikkert forandre seg når man blir eldre. Og disse jojo-slankerne vil få svi mer enn noen andre når alderen gjør sitt, og de ødeleggende slankekurene har satt sine spor. Noe de vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil. Alle vil se resulater hvis de skjerper kosten og øker aktivitetsnivået.

Du har helt rett i det du skriver angående jojo-slankere. De har en tendens til å legge seg ut voldsomt med åra. Ikke bare ødelegger den svært urutinerte livsstilen både forbrenning og stoffskifte, men med åra vil kiloene komme lettere.

Selv om man kunne spise hva man ville da man var 20, vil det rimelig sikkert forandre seg når man blir eldre. Og disse jojo-slankerne vil få svi mer enn noen andre når alderen gjør sitt, og de ødeleggende slankekurene har satt sine spor. Noe de vil gjøre.

Takk så mye for svarene!

Spise 4-6 små måltider i løpet av dagen skulle jeg vel kunne klare. Men hvor mye mat er det da egentlig snakk om? Jeg har kort på treningssenter, men er desverre en periode trener. Så jeg tenkte å starte med 2 ganger i uken, slik at det blir en vane. Og gå en times rask gange de andre dagene.Høres dette greit ut, eller burde jeg øke treningsmengden?

15-20 kg på 3-4 mnd er vel kanskje litt urealistisk av meg, men jeg håper jeg klarer å fortsette til målet et nådd og at jeg til da har klart å la trening bli en del av hverdagen.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Takk så mye for svarene!

Spise 4-6 små måltider i løpet av dagen skulle jeg vel kunne klare. Men hvor mye mat er det da egentlig snakk om? Jeg har kort på treningssenter, men er desverre en periode trener. Så jeg tenkte å starte med 2 ganger i uken, slik at det blir en vane. Og gå en times rask gange de andre dagene.Høres dette greit ut, eller burde jeg øke treningsmengden?

15-20 kg på 3-4 mnd er vel kanskje litt urealistisk av meg, men jeg håper jeg klarer å fortsette til målet et nådd og at jeg til da har klart å la trening bli en del av hverdagen.

Mvh.

Å starte med 2 dager i uka på studio, og 1 times gåtur i rask gange de dagene du ikke trener, høres bra ut. Hvis du etter hvert føler deg konfortabel med det, kan du med fordel jogge f.eks. den siste biten av gåturen (kjøp deg en mp3-spiller!).Det vil nok ikke ta lang tid før du føler deg i så god form at du orker mer, og når du føler framgangen på kroppen kommer gjerne også motivasjonen.

Hva kost angår kommer det mye an på både vekt og kropp, men du bør finne ut hvor mange kalorier du bør spise hver dag, og dele dette på antall måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å starte med 2 dager i uka på studio, og 1 times gåtur i rask gange de dagene du ikke trener, høres bra ut. Hvis du etter hvert føler deg konfortabel med det, kan du med fordel jogge f.eks. den siste biten av gåturen (kjøp deg en mp3-spiller!).Det vil nok ikke ta lang tid før du føler deg i så god form at du orker mer, og når du føler framgangen på kroppen kommer gjerne også motivasjonen.

Hva kost angår kommer det mye an på både vekt og kropp, men du bør finne ut hvor mange kalorier du bør spise hver dag, og dele dette på antall måltider.

Takker så mye for svar!! :)

Da høres det ut som jeg har oppskriften på en god start!

Jeg har bare ett spørsmål til som jeg håper du kunne svare på; er det "lov" å drikke light brus??

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Takker så mye for svar!! :)

Da høres det ut som jeg har oppskriften på en god start!

Jeg har bare ett spørsmål til som jeg håper du kunne svare på; er det "lov" å drikke light brus??

Mvh.

Det kan jeg ikke svare på. Jeg synes det smaker søppel, så jeg drikker det ikke. Derfor har jeg heller ikke peiling på hvor bra det er. Har aldri sjekka.

Men jeg har jo registert at det er svært ulike oppfatninger rundt inntak av lettbrus.

Drikk farris! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takker så mye for svar!! :)

Da høres det ut som jeg har oppskriften på en god start!

Jeg har bare ett spørsmål til som jeg håper du kunne svare på; er det "lov" å drikke light brus??

Mvh.

Hvis du klarer å drikke lightbrus uten å få lyst på enda mer (ekte) sukker, er det antakelig greit. Min erfaring er derimot at det trigger sukkerbehovet å drikke lightbrus. Hvis det er tilfelle for deg også, bør du droppe brusen. Drikk springvann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...